חדשות הארץמבזקיםצבא וביטחון

הממשלה אישרה את מינוי אלוף אביב כוכבי לרמטכ"ל ה-22 1ל צה"ל

הממשלה אישרה היום (ראשון) פה אחד את מיניו של אלוף אביב כוכבי לרמטכ"ל ה-22 של צה"ל.

כוכבי צפוי להחליף את גדי איזנקוט ב-15 בינואר בתפקיד הרמטכ"ל. בשבוע שעבר אישרה הוועדה המייעצת למינויים לתפקידים בכירים בראשות השופט (בדימוס) אליעזר גולדברג את מינויו של כוכבי ובהודעתה נמסר כי "בסיכום דיוניה מסרה הוועדה כי לא מצאה פגם כלשהו בטוהר מידותיו של אלוף אביב כוכבי, כשם שלא מצאה פגם בטוהר המידות שבשיקולים להמליץ עליו לתפקיד ראש המטה הכללי של צה"ל."

הרמטכ"ל, רב-אלוף גדי איזנקוט, אישר אף הוא את המלצתו למינוי וחתם במילים אלה: "אני בטוח כי אלוף אביב כוכבי יוביל את צה"ל להישגים חדשים ולעמידה באתגרי השעה והעתיד, וממליץ עליו לתפקיד הרמטכ"ל בחום ובלב מלא".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אלוף אביב כוכבי, בן 54 מכהן כיום כסגן הרמטכ"ל ובעבר שימש כמפקד פיקוד הצפון, ראש אמ"ן, ראש חטיבת המבצעים באמ"ץ, מפקד אוגדת עזה, מפקד עוצבת האש ומפקד חטיבת הצנחנים.

כוכבי נשוי ליעל, עורכת דין במקצועה ואב לשלוש בנות. מתגורר ביישוב הקהילתי עדי. הוא צייר חובב. בוגר פו"ם, בעל תואר ראשון בפילוסופיה מהאוניברסיטה העברית שבירושלים, בעל תואר שני במנהל ציבורי מאוניברסיטת הרווארד שבארצות הברית (תוכנית משותפת לקרן וקסנר ולבית הספר לממשל על שם קנדי) ותואר שני נוסף ביחסים בינלאומיים מאוניברסיטת ג'ונס הופקינס. הוא מנהל אורח חיים צמחוני.

אלוף אביב כוכבי. צילום: דובר צה"ל
Back to top button