חדשות הארץמבזקיםמשפטי/פלילי

פרשת 'ישראל ביתנו': דניאל אלינסון הורשע בריבוי עבירות מתן שוחד

ביהמ"ש המחוזי בת"א (כב' השופט גורפינקל) הרשיע את דניאל אלינסון, מנכ"ל עמותת עזרא העולמית, בריבוי עבירות מתן שוחד במסגרת פרשה 242. הנאשם זוכה מריבוי עבירות של הלבנת הון.

בית המשפט קבע כי ".. סיכומו של דבר, התביעה הוכיחה קיומו של קשר פלילי בין קירשנבאום לנאשם, לפיו תקבל העמותה שבראשה עומד הנאשם תקציבים מקירשנבאום מהכספים הקואליציוניים העומדים לרשות מפלגת ישראל ביתנו, ובתמורה לכך התחייב הנאשם להחזיר לקירשנבאום מחצית מסכום התקציבים שהעמותה מקבלת. כדי להסוות את מתן הכספים המוחזרים, יצרו השניים מנגנון של פרוייקטים משותפים, אולם הוכח כי אין הדבר כך, ואף הנאשם לא סבר כי ההוצאות שהעמותה מוציאה הינן הוצאות עבור העמותה, אחרת היה רושם את ההוצאה בספרי העמותה כהוצאה של העמותה, ולא בטור הכספים המגיעים למפלגה… טבלה זו מגלה את הקשר האמיתי בין קירשנבאום לנאשם, הנאשם היה ער לכך ולכן מחק את הטבלה ואת המסמכים המפלילים מתוך המחשב שלו והסתיר זאת מהמשטרה במשך שלושה חודשים שבהם נחקר, עד שהמשטרה שיחזרה את הטבלה מתוך המחשב וגם אז ניסה הנאשם לתרץ את תשלום הכספים בטענות שווא. הוכח כי הנאשם מימן באמצעות החזרת כספי תקציבים את מפלגת ישראל ביתנו באמצעות קירשנבאום." (עמוד 13)

בתום הדיון מסר ד"ר מאור אבן חן מהמחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה: "ביהמ"ש קיבל את עמדת הפרקליטות והרשיע את הנאשם בכל עבירות מתן השוחד שיוחסו לו בכתב האישום. מדובר בהכרעה שיפוטית נוספת בפרשה. עוד אחד מנותני השוחד לסגנית שר הפנים לשעבר, פאינה קירשנבאום, מורשע בכך שנתן לה מתנות וטובות הנאה תמורת תקציבים. במקרה זה השוחד לא היה רק כסף. הנאשם נתן לה ולבני משפחתה מצלמות, אייפדים, טלפונים סלולריים, מוצרי אלקטרוניקה ושילם גם על סקר לטובת מפלגת ישראל ביתנו. ביהמ"ש קבע כי בעבירות שוחד אין זה משנה אם השוחד ניתן באמצעות כסף מזומן או באמצעות מתנות או טובות הנאה אחרות לעובד הציבור."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

תגובה אחת

Back to top button