חדשות הארץמבזקיםמשפטי/פלילי

פרשת 'ישראל ביתנו': אישום נגד בעלי חברת "סגולה לישראל"

המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה הגישה לפני זמן קצר (ראשון) כתב אישום לביהמ"ש המחוזי בתל אביב נגד ישראל יהושע, שדלן ובעליה של חברת שדלנות (לובינג) "סגולה לישראל", אשר גם היא נאשמת בכתב האישום.

על פי כתב האישום, יהושע מואשם בריבוי עבירות שוחד, ריבוי עבירות לפי חוק איסור הלבנת הון, ועבירות מס על כך שביקש מגופים ציבורים שונים אותם ייצג סכומי כסף גדולים מאוד, רובם במזומן, כתנאי להשגת תקציבים לאותם גופים, תוך שהוא מסביר כי חלק מהכסף מועבר על ידו לנבחרי ציבור שונים היכולים לאשר את העברת התקציבים.

כך למשל, פעל יהושע מול המועצה האיזורית מגילות, והישובים שבתחומה, והשיג להם תקציבים מגופים ממשלתיים שונים בסך כולל של כ-26 מיליון ש"ח, מתוכם קיבל עמלה של כ-3 מיליון ש"ח, אשר חלק ממנה, כך לפי כתב האישום, מסר יהושע כי הוא מעביר לאישי ונבחרי ציבור, כדי שאלה יעבירו תקציבים לגופים אותם הוא מייצג.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בנוסף, באישום אחר, לבקשתה של סגנית שר הפנים לשעבר, פאינה קירשנבאום, דרש יהושע מראש המועצה האזורית מגילות כי ישלם תשלום חודשי קבוע לאתר חדשות אינטרנטי בשם "יזרוס", זאת כתנאי לכך שהמועצה תקבל 3 מיליון ש"ח מהכספים הקואליציוניים שהיו בשליטת מפלגת "ישראל ביתנו". בעקבות דרישה זו המועצה שילמה לאתר החדשות כ 250 אלף ש"ח, תשלום אשר נפסק רק בעקבות חקירת המשטרה.

החקירה בעניינו של הנאשם נוהלה על ידי היחידה הארצית לחקירות הונאה בלהב 433 שבמשטרת ישראל ויחידת יהלום ברשות המיסים כחלק מחקירת פרשה 242.

במסגרת פרשה 242 הוגשו עד כה עשרה כתבי אישום נפרדים, חלקם נגד עובדי ציבור בכירים, אשר להם יוחסו עבירות של לקיחת שוחד והלבנת הון, וכן הועמדו לדין נאשמים שונים להם יוחסו עבירות מתן השוחד. חלק מהתיקים עודם מתנהלים בבתי המשפט וחלק מהתיקים הסתיימו במתן גזרי דין. פרשה 242 הינה אחת מפרשות השחיתות הגדולות ביותר שנחקרו בישראל.

אילוסטרציה

Back to top button