חדשות הארץמבזקים

לא לשתף: שומרים על ביטחון המדינה – פרשנות

גדודי עז א-דין אל קסאם, הזרוע הצבאית של חמאס פרסמו היום ברשתות החברתיות ובאתר האינטרנט של הארגון הודעה בצירוף תמונות של "הכוח הישראלי המיוחד" לכאורה שנחשף במהלך פעילות חשאית בעומק רצועת עזה מזרחית לח'אן יונס.

בחמאס, מנסים מאז אירעה התקרית ב-11 בנובמבר להבין מה בדיוק קרה ב"מגרש" הביתי שלהם. מה אותו כוח ניסה לבצע, האם הצליח לבצע את משימתו טרם נחשף ואיך פעל לכאורה אותו כוח מתחת לאפם וכמה זמן. סביב האירוע ישנם לא מעט שאלות שנותרו מבחינת חמאס עלומות שבשלב זה אין להם תשובות והם פועלים בכל דרך כדי לדלות מידע ולחשוף כמה שיותר פרטים שירכיבו לבסוף את התמונה הכללית. בין היתר פועל חמאס גם במישור התודעתי בכדי לחזק את תדמיתו כמי שגם בידו מידע מודיעיני על ישראל כפי שיש לישראל עליו.

תמונות שמפיץ היום חמאס ברשת

היום (חמישי) פרסם הארגון כאמור, תמונות לכאורה של חברי הכוח שנחשף לטענתם בבקשה מכל מי שיכול או יודע למסור לידיהם מידע אודות המצולמים. בישראל החליטו שלא לתת יד ולסייע לחמאס, על אף שחשוב להדגיש כי כלל לא בטוח עד כמה התמונות מהימנות והאם יש למצולמים בכלל קשר לתקרית או לכוח עצמו שנחשף.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הצנזורית הראשית, אריאלה בן אברהם בסיוע דובר צה"ל פרסמה היום הודעה בה ביקשה שלא לסייע לחמאס בהפצת התמונות ברשת וכן להימנע מפרסום פרטים כלשהם שעלולים לסכן חיי אדם ולפגוע בבטחון המדינה. "חמאס עוסק בימים אלה בניסיון לפענח ולהבין את האירוע שהתרחש בעומק עזה (11/11) וכל פריט מידע, גם אם ייחשב בעיני מפרסמיו כבלתי מזיק עלול לסכן חיי אדם ולהביא לפגיעה בביטחון המדינה." נכתב בהודעת צה"ל.

עוד נמסר בהודעה כי "מבלי להתייחס לאמינות הפרטים שמפרסם חמאס, נבקשכם להימנע ככל שניתן מלהרחיב פרסום של תמונות, פרטים אישיים מזהים או פרטים אישיים נוספים שהגיעו לידיעתכם באמצעי התקשורת, ברשתות החברתיות, בקבוצות וואטסאפ וכל פלטפורמה תקשורתית אחרת. יש לנהוג באחריות."

חשוב להבהיר כי חמאס למעשה אינו יודע הרבה ולכן הוא פונה לסיוע של הציבור באיסוף מידע. ושוב כפי שציינתי בין היתר, הפרסום משרת אותו גם לזריעת התודעה בקרב בני עמו כמי שלא רק סיכל את "מזימת האויב" צבאית, אלא גם "ניצח" מודיעינית עם חשיפת זהות חברי החולייה. גם אם התמונות שפרסם חמאס אכן שייכות לכאורה לחברי הכוח המיוחד הישראלי וגם אם לא, אין איש שיכול לאמת זאת ולמעשה יכול הארגון להפיץ כל תמונה ולטעון כי חשף את זהותם. כך או אחרת מוטב שאף ישראלי לא יסייע בהפצת התמונות או במידע אודות המצולמים.

ללא קשר לאירוע זה חשוב להגיד כי ישראל פועלת כל העת מודיעית בתוך שטח מדינת ישראל, בסביבתה הקרובה והרחק מעבר לגבולותיה. בזכות פעולות מודיעיניות אלה שמתבצעות על בסיס קבוע יש לישראל עליונות על פני רבים המבקשים את רעתה ובכך היא מצליחה להתקיים בביטחון ולסכל את האיומים טרם פגיעה באזרחים ובשגרת חיינו. כל ישראלי חייב לחשוב על חיי עצמו ובני משפחתו ולהבין כי הם קודמים לכל דחף של שליחת תמונה או מידע שיכול לסייע לאויבים שלנו נגדנו. כעיתונאי חשוב להבהיר כמילות השיר של זוהר ארגוב, "לפעמים גם מוטב לא לדעת הכל" ויותר מזה גם כשיודעים לא תמיד חייבים לרוץ לספר לח'ברה.

תגובה אחת

Back to top button