חדשות הארץמבזקים

צפו: כך נראה חיבוק הפרידה בין נשיא המדינה למפכ"ל המשטרה

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין ורעייתו נחמה ערכו היום (חמישי) מפגש פרידה עם המפכ"ל היוצא של משטרת ישראל, רב ניצב רוני אלשיך, רעייתו שירה, ילדיו ונכדיו, והודו לו על שירותו המסור בשלוש השנים האחרונות. הנשיא הודה לאלשיך על שנות שירותו, איחל לו הצלחה ואמר: "אנו נפגשים במסגרת משפחתית במסגרת ומאוד אישית ואני רוצה לנצל את ההזדמנות ולומר לך שכל דבר נמדד, ומקבל את ערכו בפרספקטיבה, כאשר מסתכלים לאחור וממרחק של זמן. אין לי כל ספק שקרנה של המשטרה בשלוש השנים האחרונות עלה. אלה הן תחושות אישיות שלי אבל יש בי בטחון רב שהן יתבררו כנכונות," אמר הנשיא בחיוך והוסיף: "אנו חשים את פעילותך בעלייה ברמת הביטחון ובאמון הציבור במשטרה בצורה משמעותית. אין לי כל ספק שעוד נזכה לראות אותך עושה למען עם ישראל בתפקידים שונים ורבים.”

המפכ"ל היוצא, רוני אלשיך הודה לנשיא ואמר: "זו ההזדמנות שלי להגיד תודה. המשטרה עוסקת בעצבים החשופים של החברה הישראלית, לכן לא פשוט לה אף פעם, בוודאי לא בעידן רגיש כמו העידן בו זכיתי לשרת. אבל נדמה לי שהנשיא שלנו אולי מאלה שהכי מבינים מהי משטרה, מה הפוטנציאל שלה, ומה באמת באמת תפקידה. מסתכלים על משטרה בטעות כמנגנון אכיפת חוק וזהו. אני חושב שמה שעשינו ביחד עם הנשיא זה דברים אחרים לגמרי שמשנים את פני החברה, ומאפשרים למשטרה להיות "משטרה מנהיגת קהילה".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אני יודע שרוב המנהיגים שלנו עוד לא כ"כ מבינים את זה, ועוד לא כ"כ מבינים מה המשמעות של זה, מה העוצמה שיכולה להיות למשטרה כמלכדת מדביקה מאחדת כאיזון למגמות אחרות שמשסעות וקורעות, ועם פוטנציאל ויכולת לרפא את החברה הישראלית בעידן המאוד מורכב שבו אנו נמצאים. הרגשתי שאנחנו עושים את זה ביחד. הרגשתי שאנחנו מובנים, מחובקים על ידי בית הנשיא בכל הפעילויות האלה.

זה מראה כמובן על הבנה עמוקה שאומנם משטרת ישראל היא חלק מגופי הביטחון ואפילו בעידן בו העורף הפך לחזית, נודדת לא מעט אחריות ביטחונית נוספת לכתפיה, אך עם זאת, הדבר הנכון הוא לתפוס את משטרת ישראל כארגון חברתי, עם פוטנציאל השפעה רבה. נדמה לי שלפחות במשטרה ובבית הזה מבינים היטב שחוסן חברתי זה אולי הדבר החשוב ביותר בביטחון הלאומי. על כך אני רוצה לומר תודה מתוך כל הרעש, זה תמיד היה מובן פה, הרגשנו פה בבית את התמיכה של הנשיא בכל מקום. ימים יגידו מה באמת עשינו. במשטרה מבינים את זה היטב ולעומק. אני מקווה שבעתיד יותר ויותר מנהיגים יבינו מה המשמעות של מה שעשינו וכמה חשוב להמשיך את זה. תודה על המעמד."

צילום: מארק ניימן/לע"מ
צילום: מארק ניימן/לע"מ
צילום: מארק ניימן/לע"מ
Back to top button