חדשות הארץמבזקים

מצדיעים לנכי צה"ל ומחזקים את תושבי הדרום

מאות צועדים הגיעו אתמול בבוקר לצעוד במסלול שהתחיל בפארק אשכול והמשיך בנחל הבשור. הצועדים, שלוו בנכי צה"ל ושמעו את סיפורי מורשת הקרב על האירועים באזור, לא יכלו להתעלם מהתחושה שדווקא בימים אלה חשוב לחזק גם את תושבי הדרום

מאות צועדים בהם תלמידי תיכון, מכינות קדם צבאיות, חיילים, שוטרים ואזרחים רבים הגיעו אתמול בבוקר, ללא חשש, לפארק אשכול הסמוך ליישובי עוטף עזה ובליווי נכי צה"ל צעדו לאורך 7 קילומטר בנחל הבשור במסגרת אירוע "צועדים ומצדיעים" של עמותת זהות, ארגון נכי צה"ל, קרן קימת לישראל ומשרד הביטחון. את הצועדים ליוו לאורך המסלול נכי צה"ל, אשר שיתפו בסיפורי מורשת קרב ובסיפורי הפציעות איתם הם מתמודדים והמלווים אותם עד היום, וגרמו להתרגשות גדולה בקרב המשתתפים. את הצעדה חתמו כולם במתחם המועצה האזורית אשכול בהשתתפות ראש המועצה, גדי ירקוני, ובתצוגת כבאיות מרשימה אשר נלחמת יום יום בטרור העפיפונים המהווים סכנה קיומית של ממש לתושבי האזור.

"צועדים ומצדיעים" הוא האירוע הראשון מבין שלושה אירועים המציינים את יום ההוקרה לפצועי צה"ל ופעולות האיבה. כאירוע הפותח של סדרת האירועים נבחרה צעדה של עשרות אלפי תלמידים, בני נוער, חיילים ושוטרים ששמעו ממקור ראשון את סיפורי הגבורה של הלוחמים מאותם פצועים אשר הקריבו גופם ונפשם למען המולדת.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ישראל בן פזי, מנכ"ל זהות: "אנחנו מסכמים את יומו הראשון של אירועי יום ההוקרה לפצועי צה"ל ופעולות האיבה בהתרגשות גדולה. ההיענות של הציבור הרחב להגיע למוקדי הצעידות, לשמוע ולספוג את רוח הקרב והלחימה תוך הוקרה לאותם הפצועים אינו מובן מאליו ונותן כוחות להמשיך את המפעל הזה שכל מטרתו היא הוקרת תודה, הצדעה לפצועינו והדגשת ערך הנתינה לחברה".

גלית בוזגלו, רכזת קהילה ויער של קק"ל בנגב המערבי, בירכה את הצועדים וסיפרה: "מחודש אפריל האחרון משתתפים לוחמי האש של קק"ל במאבק נגד טרור העפיפונים, בשילוב כוחות עם מערך כיבוי האש, צה"ל, רשות הטבע והגנים ומתנדבי היישובים באזור. רק כך, כקהילה מגובשת ואיתנה, נפגין חוזק ועוצמה למול המתקפות הבאות. ההיסטוריה שלנו רוויה גיבורים וגיבורות מכל הגוונים. המבחן האמיתי של כל אחד ואחת מאיתנו הוא מבחן החיים״.

ביום חמישי הקרוב יציינו ספורטאים פראלימפיים יחד עם ספורטאי ארצנו וחותרים מהקהל הרחב את יום ההוקרה על ידי אירוע צליחת הכנרת בחתירה.

צועדים ומצדיעים 2018. צילום: יוסי איפרגן, קק"ל
צועדים ומצדיעים 2018. צילום: יוסי איפרגן, קק"ל
Back to top button