חדשות הארץמבזקים

ועדת המינויים: "על המועמד לעבור בדיקת פוליגרף תעסוקתי"

הוועדה המייעצת למינויים לתפקידים בכירים בראשות השופט (בדימוס) אליעזר גולדברג קיימה מספר דיונים בנושא מינוי המפקח הכללי של משטרת ישראל.

הוועדה ראיינה את השר לביטחון הפנים גלעד ארדן, המפכ"ל רנ"צ רוני אלשיך והמועמד לתפקיד המפכ"ל ניצב משה (צ'יקו) אדרי.

כמו כן הוועדה פרסמה הודעה לציבור לפיה מוזמן כל אדם שבידיו עובדות העשויות, לדעתו, לסייע לבדיקת הוועדה, לפנות אליה. הודעה זו הביאה תגובות רבות מן הציבור, אשר רובן הגדול היה אמנם בשבחו של המועמד, אולם נמצאו גם מי שהתלוננו על התנהגות בלתי ראויה מצדו. הוועדה ראתה לנכון לשמוע שניים מן המתלוננים, וכן קיבלה נתונים כלליים ממשטרת ישראל על נושא המשמעת בארגון.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הוועדה קיבלה, לבקשתה, מהיועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, את חוות דעתו שניתנה לשר לביטחון הפנים, לפי בקשתו, ובה בחן מן ההיבט המשפטי סוגיות הנוגעות לנושא. בחוות דעתו זו קבע היועמ"ש כי אין מניעה משפטית להבאת המועמדות בפני הוועדה.
הוועדה נתנה את דעתה שאמון הציבור במשטרה מושפע, במידה רבה, מדמותו של המפכ"ל. אחד האמצעים לשמירה על תדמית המשטרה מצוי, בין היתר, בהקפדה על כך כי בראשה יעמוד אדם ראוי. פגם ערכי שנפל בהתנהגות המפכ"ל משפיע לכל אורך שדרת הפיקוד.

הוועדה סבורה שכדי להגיע למסקנה שאכן מטרה זו הושגה במלואה, על המועמד לעבור בדיקת פוליגרף תעסוקתי, כנהוג במשטרת ישראל. בדיקה כזאת מתחייבת הן על פי עקרון השוויון בין המועמדים, כששני מועמדים אחרים עברו בדיקה כזאת, והן כדי למנוע לזות שפתיים נגד המועמד, אם יתמנה לתפקיד, כאילו היה לו מה להסתיר. עננה כזאת ראוי לה שלא תהיה מעל ראשו של המפכ"ל. הוועדה תיתן את חוות דעתה לגבי המינוי שבנדון לאחר בדיקת הפוליגרף.

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח