חדשות הארץמבזקיםפוליטי / מדיני

איימן עודה: "חוששים? אז אהלן וסהלן, בואו נבנה עיר ערבית חדשה"

יו"ר הרשימה המשותפת הזהיר בוועידה הכלכלית של החברה הערבית של The Marker בנצרת מפני פיתוח כלכלי ללא שוויון. "שיפור כלכלי ללא שיפור בתפיסה כלפי האוכלוסייה הערבית לא יעזור לנו, נהפוך הוא – יפגע בנו", אמר עודה

יו"ר הרשימה הערבית המשותפת, איימן עודה, הזהיר היום (רביעי) מפני היחס הגזעני לדבריו לחברה הערבית בישראל. "הרבה יהודים היו במצב כלכלי טוב באירופה והיו ראשי אוניברסיטאות ובתי חולים באירופה, אבל זה לא עזר להם בגלל אנטישמיות ופשיזם", אמר עודה בוועידה הכלכלית של החברה הערבית של דה מרקר בנצרת.

"לא נקבל שוויון כלכלי באותה תפיסה של ראש הממשלה, של שלום כלכלי, כלומר 'הפלסטינים בשטחים הכבושים הם אנשים, אבל לא עם, אז נעשה איתם שלום כלכלי אבל לא זכות להגדרה עצמית'", הסביר עודה. "את התפיסה הזו לא קיבלנו בהחלטה 922 ולא נקבל אף פעם. מה שאפיין את הממשלה הנוכחית זה חוקים גזעניים ובראשם חוק הלאום".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"שיפור כלכלי ללא שיפור בתפיסה כלפי האוכלוסייה הערבית לא יעזור לנו, נהפוך הוא – יפגע בנו", טען ראש הרשימה המשותפת. "יכולים להגיד 'תראו איך הערבים מתקדמים, כבשו את בתי החולים, בתי המרקחת, העסקים'. זה יכול לגרום לגזענות נגדנו. לכן זה צריך להיות מאבק משולב: גם למען קידום כלכלי וגם למען דמוקרטיה וחיים משותפים".

עודה הודיע עוד כי חברי הרשימה המשותפת מגבשים בימים אלה, יחד עם ראשי הרשויות הערביות, תכנית כלכלית חדשה למגזר הערבי, אותה הוא מכנה "923". "אני רוצה ללכת עם הגזענים בוויןן-ווין: אני מבקש עכשיו להקים עיר ערבית חדשה. אם כל כך קשה לכם לחיות עם ערבים, אם אתם כל כך חוששים שמספר הערבים בנצרת עלית או בעכו יגיע ל-51% עוד עשרים שנה, אז אהלן וסהלן, בואו נבנה עיר ערבית חדשה".

צילום: רמי שלוש

3 תגובות

  1. מה שאחמד עודה עושה זה לנסות לקחת לעצמו קרדיט שלא שלו.
    עיר ערבית חדשה כבר מתוכננת ונמצאת בהליכי אישור אחרונים.
    העיר החדשה תיבנה בגליל ותקרא "טנטור"…
    במקום שיעסוק בעיקר הוא מחפש לחזק את מעמדו בקרב האוכלוסייה
    הערבית בישראל , אוכלוסיה שמזמן כבר לא רואה במנהיגות
    הערבית כמי שדואגת באמת לאוכלוסייה בישראל…

Back to top button