בריאותמבזקיםפוליטי / מדיני

החוק אושר: יוטלו סנקציות על 'סרבני החיסונים'

החוק ביוזמת יו"ר סיעת המחנה הציוני ח"כ יואל חסון ויו"ר סיעת הבית היהודי ח"כ שולי מועלם רפאלי, יאפשר הטלת סנקציות על הורים שאינם מחסנים את ילדיהם.

הצעת החוק, שנוסחה בסיוע עמותת "מדעת" ונתמכת על ידי ההסתדרות הרפואית ואיגוד רופאי הילדים, מגדירה לראשונה מדיניות לאומית בנושא החיסונים וקובעת דרכי טיפול ב'סרבני החיסונים'.

לפי ההצעה, משרד הבריאות יחויב לנהל מעקב אחרי ילדים שלא חוסנו, להתריע על כך בכתב בפני הוריהם, ואם ההתראה לא תעזור – ההורים יזומנו למפגש הסברה מיוחד שבסיומו יתבקשו לחתום על טופס סירוב. הורה שיתעלם מכך יהיה חשוף לסנקציה כלכלית בדמות שלילת נקודת זיכוי במס הכנסה בשווי של עד 2,000 ₪.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בנוסף ההצעה מאפשרת למשרד הבריאות להרחיק ילדים לא מחוסנים ממוסדות חינוך בעת חשש להתפרצות מחלה.

יו"ר סיעת המחנה הציוני ומרכז האופוזיציה יואל חסון: "מברך על החלטת המליאה לרפא את המערכת החולה. עכשיו יהיה ניתן ליישם מדיניות חיסונים לאומית שמגדירה עקרונות ומטרות, שמטפלת מערכתית בסרבנות חיסונים, ושמאזנת בין שמירה על בריאות הציבור לבין חופש. אני שמח ליזום פיתרון לטווח ארוך שישמור על בריאות ילדנו"

יו"ר סיעת הבית היהודי ח"כ שולי מועלם רפאלי: "התפשטות מגפת החצבת מוכיחה את חשיבותו של חוק החיסונים, שהוא למעשה תכנית למדיניות חיסונים לאומית . ילדים שאינם מחוסנים חשופים להידבקות במחלות קשות ועלולים להדביק את סביבתם ולהיות מוקד להתפרצותן של מחלות קשות. לפיכך החוק נותן למדינה סל רחב של כלים המאפשרים לפעול באופן הדרגתי מול הורים שאינם מחסנים את ילדיהם – באמצעות הסברה , בהנגשת החיסונים ובאמצעות כלים אחרים שיעודדו את הססני וסרבני החיסונים לחסן את ילדיהם.
האחריות על חיסון הילדים היא על הוריהם ובדרך הזאת נביא לחסינות קהילתית ונצמצם את הכיסים של לא מחוסנים."

אילוסטרציה. קרדיט: pixabay
Back to top button