חדשות הארץמבזקים

נתניהו: "השואה לא התחילה בתאי הגזים של אושוויץ"

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (רביעי) בנאום מצולם בכנס וינה למאבק באנטישמיות ואנטי-ציונות כי "הלקח שנלמד מהשואה הוא שאל לנו לשכוח לעולם את חשיבותו של המאבק נגד השנאה, הברבריות והקיצוניות – עלינו לעשות זאת כבר בהתחלה, כאשר ניתן עדיין למנוע ממצב רע להחריף אף יותר". עם תום שידור דבריו של רה"מ נתניהו באירוע נאם קנצלר אוסטריה סבסטיאן קורץ.

דברי ראש הממשלה בנימין נתניהו באירוע (נאום מצולם):

"ברכות חמות מירושלים לכנס שמתקיים תחת הכותרת "מאבק נגד אנטישמיות ואנטי-ציונות". זו הנקודה הראשונה והמרכזית של כנס זה. אני מודה לידידי, הקנצלר סבסטיאן קורץ, ולנשיאות האוסטרית של מועצת האיחוד האירופי על ארגון אירוע חשוב זה בווינה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הקנצלר קורץ, סבסטיאן, אתה ידיד אמת של ישראל וידיד אמת של העם היהודי. אני מודה לך על נקיטת עמדה מוסרית ברורה מול האנטישמיות. אתה ניצב איתן במאמציך להכיר בהיסטוריה, להגן על האמת ולהיאבק באנטישמיות באוסטריה וברחבי אירופה.

בשבוע שעבר ציינו את יום השנה ה-80 לליל הבדולח. אתה אמרת שיום זה מהווה תזכורת לאחריותנו ההיסטורית להיאבק באנטישמיות על כל גווניה, הן המסורתית והן המודרנית.

כנס זה מהווה הזדמנות לקדם צעדים קונקרטיים כדי להיאבק בכל הצורות של האנטישמיות.

השואה לא התחילה בתאי הגזים של אושוויץ. השואה התחילה בהפצת דברי שטנה, בשריפת ספרים, בניפוץ חלונות ראווה. הלקח שנלמד מהשואה הוא שאל לנו לשכוח לעולם את חשיבותו של המאבק נגד השנאה, הברבריות והקיצוניות – עלינו לעשות זאת כבר בהתחלה, כאשר ניתן עדיין למנוע ממצב רע להחריף אף יותר.

היום אנו עדים לתחייה מחודשת של אנטישמיות בכל העולם. אנו שומעים שוב האשמות שווא שמציגות את היהודים כתת-אנושיים. אנו רואים ניסיונות להרוג או לפגוע ביהודים בשם אידיאולוגיות קיצוניות. מאז הקמת מדינת ישראל, אנו ניצבים בפני סוג חדש של אנטישמיות, ניסיונות מרושעים ליצור דמוניזציה של המדינה היהודית ולמנוע מהעם היהודי את הזכות להגדרה עצמית במולדת אבותינו, ארץ ישראל.

כאשר לכל אומה מלבד העם היהודי ניתנת הזכות לקבוע את דגלה, המנונה וזהותה הלאומית, זו אנטישמיות.

עלינו לאחד כוחות כדי להיאבק בביטויים המסורתיים והמודרניים של אנטישמיות. הצעד הראשון במאבק זה הוא להגדיר אנטישמיות. ממשלת ישראל, ביחד עם עוד שבע ממשלות אירופאיות, וממשלת אוסטריה ביניהן, אימצו את ההגדרה של כוח המשימה הבין-לאומי להנצחת זכרון השואה. אני מפציר בכל המדינות לאמץ גם הן את ההגדרה הזו ולהגביר את מאמציהן להיאבק באנטישמיות ובהתגלמותה המודרנית – אנטי-ציונות. קיים פתרון אחד להשמצות – והוא האמת.

אני משבח את כל הנוכחים היום על עמידתכם לצד האמת. אני מודה שוב לקנצלר קורץ על שיזם את הכנס רב החשיבות הזה. אנו נלחמים על עתידנו המשותף, על תרבותנו המשותפת, ואנו ננחל ניצחון".

Back to top button