חדשות הארץמבזקיםצבא וביטחון

ועדת המינויים: לא נמצא פגם בטוהר מידותיו של אלוף אביב כוכבי

הוועדה המייעצת למינויים לתפקידים בכירים בראשות השופט (בדימוס) אליעזר גולדברג הודיעה לפני זמן קצר (שלישי) כי היא קיבלה את קורות חייו של המועמד אלוף אביב כוכבי, את תשובותיו לשאלון שהכינה הוועדה ולאחר מכן גם הופיע בפניה. כמו כן קיבלה הוועדה את נימוקיו של שר הביטחון דאז אביגדור ליברמן, בכתב הבחירה.

ראש הממשלה, הממלא גם את תפקיד שר הביטחון הודיע לוועדה כי הוא מאמץ את המלצת שר הביטחון לשעבר, אביגדור ליברמן, למנות את אלוף אביב כוכבי לתפקיד הרמטכ"ל ה-22 של צבא ההגנה לישראל.

הוועדה קיבלה גם את התייחסותו של הרמטכ"ל, רב-אלוף גדי איזנקוט, אשר את המלצתו למינוי חתם במילים אלה: "אני בטוח כי אלוף אביב כוכבי יוביל את צה"ל להישגים חדשים ולעמידה באתגרי השעה והעתיד, וממליץ עליו לתפקיד הרמטכ"ל בחום ובלב מלא".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לצורך בדיקת הנושאים שבתחום סמכותה, גם פרסמה הוועדה הודעה לציבור לפיה בידי כל אדם לפנות לוועדה בכתב, לכתובת שנמסרה בהודעה, ולהביא בפניה עובדות שיש בהן, לדעתו, לסייע לוועדה במתן חוות דעתה על המועמד. הודעה זו לא הביאה להשגה כלשהי מקרב הציבור נגד המינוי.

בסיכום דיוניה מסרה הוועדה כי לא מצאה פגם כלשהו בטוהר מידותיו של אלוף אביב כוכבי, כשם שלא מצאה פגם בטוהר המידות שבשיקולים להמליץ עליו לתפקיד ראש המטה הכללי של צה"ל.

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח