חדשות הארץמבזקיםצבא וביטחון

נופשים בחו"ל? בקרוב – חופשות זולות יותר

ועדת הכלכלה אישרה לקריאה שנייה ושלישית – נופשים בחו"ל? בקרוב יוכלו סוכני ואתרי הנסיעות בארץ להציע לכם חופשות זולות יותר ללא זכות ביטול.

הסוכנים יוכלו להציע גם שירותי תיירות בחו"ל עם אפשרות ביטול, לצד חופשות ללא אפשרות ביטול, ויחויבו להבהיר לצרכן את ההבדל בניהן – ההצעה תיכנס לתוקף 30 יום לאחר פרסומה ברשומות; היו"ר כבל: העולם החדש שינה את ענף התיירות מקצה לקצה – סייענו לצרכנים שיוכלו לרכוש חבילות נופש זולות יותר ולא אפשרנו כרסום בזכות לביטול עסקה; היוזם ח"כ סמוטריץ': ההצעה תשמור על הצרכן ותסייע לסוכני הנסיעות להתמודד עם העולם החדש; היו"ר כבל וח"כ סמוטריץ' הסכימו לבחון בשבועות הקרובים אם להרחיב את ההצעה ולהחילה גם על מלונות בארץ

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ איתן כבל, אישרה היום לקריאה שנייה ושלישית את ההצעה של ח"כ בצלאל סמוטריץ' לתקן את חוק הגנת הצרכן ולאפשר לסוכנים ישראלים המוכרים שירותי הארחה ונופש של ספקים זרים להציע לצרכן שירותי הארחה, נסיעה, חופשה או בילוי שמתבצעים במלואם בחו"ל בשתי אפשרויות – עם זכות לביטול העסקה או בלעדיה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כיום, צרכן שרכש שירות מספק ישראלי ראשי לבטל את העסקה, בהתאם לתנאי בחוק, תמורת דמי ביטול של 5% משווי העסקה ועד 100 שקלים. כתוצאה מכך נפגעים סוכני הנסיעות שנאלצים לשלם דמי ביטול שהם לא יכולים לגבות מהספק בחו"ל. היו"ר כבל שב והבהיר כבר בפתח הישיבה כי לא יאפשר מצב של כרסום בזכות הביטול של הצרכן או פגיעה בה, וההצעה נועדה להיטיב ולאפשר לו לקבל מה שהוא יכול לקבל מאתרי האינטרנט בחו"ל גם מסוכני הנסיעות בארץ. לפי ההצעה שאושרה, בעסקאות לרכישת שירותי חופשה הניתנים כולם בחו"ל יוכל הסוכן להציע לצרכן לבחור מראש אם להחיל עליו את תנאי הביטול לפי חוק הגנת הצרכן, או תנאי הביטול לפי נותן השירות בחו"ל. כמו כן אושרה סנקציה של עיצום כספי בסך 22 אלף שקלים על עוסקים שלא יפרסמו ויבצעו גילוי נאות של החלופות השונות בצורה ברורה. עוד נקבע כי ההצעה תיכנס לתוקף 30 יום לאחר פרסומה ברשומות.

כאמור, היו"ר כבל פתח והזכיר כי כחבר הכנסת המוביל בחקיקה צרכנית וכמי שחוקק את זכות הביטול הוא לא יאפשר לכרסם בה. הוא התייחס לאפשרות שגם מלונות וחברות תעופה ישראלים יוכלו להציע את ההצעה, ואמר כי הדבר עלול לכרסם בזכות הביטול ולכן נושא זה לא יעלה להצבעה היום. ח"כ סמוטריץ' אמר כי בחודשים האחרונים קיים דיונים עם נציגי הרשות להגנת הצרכן בעניין, והציע כי החלת הצעתו על שירותי הנופש והטיסה בישראל תהייה בהוראת שעה לשנתיים בלבד, כאשר באותה תקופה תקבל הרשות להגנת הצרכן מידע מהעוסקים בענף כדי לוודא שהדבר לא מוביל לעליית מחירים או כל פגיעה אחרת בצרכן. הממונה על הרשות להגנת הצרכן, עו"ד מיכאל אטלן, אמר כי הרשות הגיעה להבנות עם המלונאים באשר לקבלת הנתונים, אך לא הגיעה להבנות דומות עם חברות התעופה.

מנכ"לית התאחדות משרדי הנסיעות ויועצי התיירות בישראל, חני סובול, אמרה כי 685 מהציבור לא יודע בכלל חוק הגנת הצרכן לא חל על רכישת שירותי נופש מאתרי האינטרנט הבינלאומיים. "לא יכול להיות שידירו אותנו מהמשחק הזה, כל נתון שיבקשו מאתנו אנחנו מוכנים להעביר", אמרה. היו"ר כבל אמר בתגובה: התפקיד שלי הוא לראות את טובת הצרכן". היו"ר כבל וח"כ סמוטריץ' הסכימו להצביע ולאשר את ההצעה באשר למכירת שירותי נופש בחו"ל בשתי אפשרויות – עם זכות ביטול או בלעדיה, והודיעו כי בשבועות הקרובים יבחנו האם להרחיב את ההצעה על המלונאים וחברות התעופה הישראלים.

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח