מאמריםמבזקיםמומלצים

למה זה לא מצליח? הטעויות הנפוצות שהורסות לך את הדיאטה!

מומחי התזונה של הרבלייף מפריכים את המיתוסים על אוכל בריא. החורף רק התחיל ורובנו יודעים שזו תקופה שמעלים בין 1 ק"ג ל 3 בממוצע.

אז מה המלכודות הנפוצות שגורמות לדיאטה להיכשל וכיצד ניתן להימנע מהן ?

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

להלן מספר מיתוסים על אוכל בריא שכדאי להפריך, ומה מומלץ על מנת לשמור על אוכל בריא ומאוזן, מאת סוזן באוורמן – ראש מחלקת הדרכת תזונה וכושר בהרבלייף:

סלט גדול יעזור לרזות – הסלטים הם מנת ברירת המחדל של כל מי שרוצה לשמור על הגזרה או לאכול בריא. אומנם מדובר בשילוב של ירקות וחלבונים הנחשבים לבריאים אך לצידם לרוב מתווספים למנת הסלט גם רכיבים שאינם דיאטטיים או בריאים המפוצצים את הסלט בקלוריות ושומן כמו הרטבים והירקות הפחמימתיים (תפוחי אדמה, בטטה וכו').

כיצד נתקן?: יש להקפיד בנוכחות מכובדת של ירקות בכל הצבעים, הוסיפו חלבון (טונה\עוף\ביצה) והימנעו משימוש ברטבים או הוסיפו כף אחת בלבד של רוטב לכל היותר. במידה ואתם במסעדה בקשו את הרכיבים בנפרד והוסיפו בעצמכם.

צילום: יח"צ – הרבלייף

מיצים בריאים ומרזים – האומנם פירות עתירים ביתרונות בריאותיים, אך גם למיצים הטבעיים יש את החסרונות שלהם, הבולטים שבהם הוא תכולת סוכר גבוהה ובעייתית שיכולה להקפיץ את כמות הקלוריות. שייקים על בסיס ירקות מכילים כמות קטנה משמעותית של סוכר מאשר מיצים על בסיס פירות.

כיצד נתקן?: מומלץ תמיד ללכת על המנה הקטנה או לכל היותר הבינונית, כי אפילו פירות טריים יכולים לתת "מכת" סוכר לא בריאה. עדיפות לפרי בצורה השלמה שלו או שייק שיכיל את כל הסיבים התזונתיים או לבחור במשקה מאבקת שייק חלבון, שיכיל ויטמינים ומינרלים במינימום קלוריות.

צילום: יח"צ חו"ל

גרנולה עם חלב – גרנולה היא תערובת דגנים הנחשבת למזון בריאות. תערובת זו מבוססת על פתיתי שיבולת שועל קלויים ובעלת גוון חום כהה שלרוב נאפת יחד עם כמויות גדולות של שמן, סוכר או דבש, אגוזים ושקדים. על פניו גרנולה נשמעת לנו כאופציה בריאה כתחליף לארוחת בוקר מזינה אך התוספות שמגיעות עמה (דבש\פירות יבשים\ממתיקים) הופכים אותה למזון עתיר סוכר וקלוריות.

כיצד נתקן?: צרו גרנולה ביתית טבעית שתכיל שיבולת שועל, אגוזים ושקדים לא קלויים, וטיפה סילאן או בחרו לאכול את שיבולת השועל בתוך יוגורט או כדייסה, ובכך תמנעו את העמסת הסוכרים המיותרת.

צילום: יח"צ – הרבלייף

ארוחת בוקר מסורתית בריאה וטובה לדיאטה – ארוחת בוקר היא הארוחה החשובה ביותר מבחינה בריאותית ואסור לדלג עליה. ארוחת הבוקר היא זו שמפסיקה את צום הלילה ומספקת אנרגיה לפעילות איברי הגוף. ארוחת הבוקר המסורתית שאנו מכירים ורגילים לקבל במלונות, בתי קפה ומסעדות עלולה להגיע ל 2000 קלוריות ומעלה ולרוב מכילה: לחם, 2 ביצים, סלט טונה, אבוקדו, טחינה, מיץ וסלטים שונים.

כיצד נתקן?: וותרו על המיץ ושתו מים במקום. בחרו לחם כוסמין או מקמח שיפון במקום מקמח לבן. אל תתפתו לאכול הכל מהכל ובחרו סוג של חלבון אחד או שניים כדוגמת חביתה וגבינה עד 5% אחוז או חצי קופסת טונה. ובחרו בסלט עם הרבה ירקות ומעט שמן. ובימים עמוסים שאין זמן, אופציה נהדרת היא אבקת שייק וכף אבקת חלבון של הרבלייף לתוך השייקר, מים ומעט קרח ושקשקו לכם בדרך לעבודה. השייק מכיל את כל הוויטמינים והמינרלים שהגוף זקוק לו בבוקר לתפקוד תקין, לערנות ולתחושת שובע.

צילום: יח"צ – הרבלייף

בהצלחה ♥

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח