מבזקיםצבא וביטחון

"Sky Angels": התרגיל הגדול ביותר שנערך אי פעם בישראל – צפו

בשבועיים האחרונים התקיים בישראל תרגיל החילוץ הבינלאומי הגדול ביותר שנערך כאן אי פעם – "Sky Angels". בתרגיל ישתתפו שישה חילות אוויר משש מדינות זרות אשר הגיעו לישראל לאימון חילוץ ראשון מסוגו, שהובל על ידי כוחות האוויר המיוחדים של חיל האוויר והסתיים בימים האחרונים. במהלך תקופת התרגיל, דימו הכוחות תרחישי חילוץ במתאר אירוע רב נפגעים ואירועי חילוץ של נטישת טייס.

קצין בכיר בחיל האוויר התייחס לתרגיל ואמר: "אנחנו מסיימים שבועיים של תרגיל חילוץ בינלאומי אינטנסיבי, בשיתוף פעולה עם יחידות נוספות. הייחודיות בו הייתה הגודל שלו, המדינות השונות והשפות השונות שהשתתפו בו – הגיעו נציגים מחילות האוויר של ארצות הברית, קנדה, קרואטיה, צ'כיה ואיטליה".

צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל

כחלק מייעוד התרגיל, הכוחות ביצעו נוהל קרב משותף ומשימות משותפות, תוך לימוד והפרייה הדדית וכן שיפור הרמה המקצועית, שהינו בעל חשיבות אסטרטגית והשפעה רבה גם בפן האסטרטגי-בינלאומי של מדינת ישראל. שיתוף הפעולה הבינלאומי בין הצבאות השונים שנטלו חלק בתרגיל אשר פועלים באופן שונה לחילוץ, טיפול ותחקור, תורם לאתגר וללמידה של כלל הצדדים ולהפריה ההדדית בין כלל הצבאות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

צילום: דובר צה"ל

הקצין הבכיר הוסיף, "בוצעו תרחישים רבים, ביניהם מוכנות ללחימה, חילוצים קרביים, כוחות במצוקה, אירועים מורכבים וחילוץ אזרחים משיטפונות. כמעט כל חיל האוויר לקח חלק בתרגיל. התמקדנו בכל היסודות ובתרגול משימתי".

בתרגיל התאמנו במתארי הגנה והתקפה עם טייסת ביום אויב, מתארים אוויריים בין כוחות בעלי עוצמה זהה והוא מורכב ממשימות חילוץ שונות הכוללות פינוי קרקעי, אימון רכוב, אימון בשטח בנוי ואימונים מוסקים. במתארים לקחו חלק טייסות שונות בחיל מסוג מסוקי סע"ר ומסוקי קרב בהובלת כוחות האוויר המיוחדים. האימונים התקיימו במתקן האימונים של יחידה 669, מרכז לוחמה בשטח בנוי בבסיס פלמחים ובמקומות שונים בשטח.

צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל

הטייסת שהובילה את התרגיל הייתה טייסת "דורסי הלילה", טייסת מסוקי סע"ר מסוג "יסעור" (CH-53) של חיל האוויר, שפעלה הטייסת בכל מלחמות ישראל, ובמבצעים רבים.

"בהיבט הלמידה מאיתנו, היה הרבה מאוד ניסיון מבצעי ששיתפנו, עולם התכנון והעבודה המשותפת שלנו הפתיעה אותם לחיוב, יחד עם היכולת לעשות תחקיר מצולם – זה נושא שאנחנו מאוד מתקדמים בו", מדגיש הקצין ומסכם "אבל בעיקר היה כאן אלמנט של לראות תרבות שונות ותפיסה שונה. יש לא מעט דברים שהם מאוד רלוונטיים גם אלינו, ונראה אם הם נכונים להטמיע אצלנו. הפידבק מהמדינות האחרות היה מצוין, והם התרשמו לחיוב ממדינת ישראל, מהצבא ומהאופן בו הדברים יוצאים לפועל".

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח