חדשות הארץמבזקיםפוליטי / מדיני

הרב שכנע את השר בנט שלא להתפטר מהממשלה?

הפרשן הפוליטי של חברת החדשות, עמית סגל, חשף הערב (שני) כי אמש, לאחר שנודע על כוונת ההתפטרות המתוכננת של השרים בנט ושקד, חיפשו בלשכת ראש הממשלה כל דרך כדי ללחוץ על שניהם שלא להתפטר.

מקורבו של ראש הממשלה, נתן אשל, יצר קשר עם לשכתו של הרב חיים דרוקמן, הרב המשפיע ביותר בציונות הדתית. אשל ניסה לברר אם יש דרך לשכנע את הרב לשכנע את בנט ושקד שלא לפרוש. התשובה שקיבל אשל הייתה שהרב לא עוסק בפוליטיקה, אבל מה שחשוב לו הוא להבין אם באמת המצב הבטחוני כה חמור כפי שתיאר ראש הממשלה או שאין שום התפתחות דרמטית כמו שאומר בנט.

לפרשן חברת החדשות נודע כי בשעה אחת עשרה בלילה מגיע אל ביתו של הרב דרוקמן ראש המועצה לביטחון לאומי, מאיר בן שבת, תפקיד רגיש שבו כמובן אין לעסוק בפוליטיקה. בן שבת הוא מחותן של משפחת דרוקמן וגם גר ביישוב אבל השיחה ביניהם לא עוסקת בנושאים משפחתיים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

השניים מסתגרים בחדר ומוציאים טלפונים. וכך הם משוחחים בארבע עיניים ואפס טלפונים על המצב הבטחוני. על פי גורמים בציונות הדתית הרב מקבל שם פרטים שלא מופיעים בתקשורת.

מיד לאחר מכן פונה הרב דרוקמן אל לשכת בנט ומבקש לשוחח איתו בדחיפות. הקשר ביניהם אכן נוצר הבוקר, ושם אומר הרב לשר: "היה אצלי שליח של ביבי, ואני חושב שלא צריך לעזוב את הממשלה".

בן שבת הוא אמנם קרוב משפחה אבל כאמור, הוצג על ידי הרב כשליח של ביבי. האם באורח פלא הוא נחת בדיוק אתמול אצל הרב, לשיחה חשאית, בדיוק בחלון שבין הנאום של נתניהו למסיבת העיתונאים של בנט? האם ראש המל"ל אכן היה "שליח של ביבי" כמו שאמר הרב דרוקמן? והאם צריך להימסר לרב חשוב ככל שיהיה מידע בטחוני על ידי ראש המועצה לביטחון לאומי בעיתוי שיש לו משמעות פוליטית דרמטית?

מלשכת רה"מ נמסר בתגובה: ראש המל"ל אינו עוסק בסוגיות פוליטיות. הוא מעולם לא נפגש עם נתן אשל או שוחח עמו ואין לו קשר אליו. בן שבת נוהג לדבר מעת לעת עם הרב דרוקמן. השניים מתגוררים באותו ישוב, שייכים לאותה קהילה והם גם קרובי משפחה העומדים בקשר רציף וחם (בתו של מאיר נשואה עם נכדו של הרב דרוקמן).

השר בנט והרב דרוקמן. צילום: פייסבוק
Back to top button