מבזקיםפוליטי / מדיני

"אין לנו בטחון. רק לפני שבוע, הילדים בדרום לא יכלו לישון בלילה"

יו"ר המחנה הציוני, אבי גבאי אמר לפני זמן קצר (שני) בפתח ישיבת הסיעה כי "15 פעמים אמר ראש הממשלה בנאומו את המילה ביטחון. בנט הסתפק ב 6 פעמים. למדנו שאין כלום מאחורי הדיבורים על ביטחון. זה רק ספין פוליטי של ראש ממשלה שכבר עשר שנים מערבב את הפוליטיקה עם הביטחון שלנו. חברי הקבינט הבטחוני בעצמם אומרים אומרים שהממשלה נכשלה בהרתעה ובביטחון. מילא היו עושים משהו אחר: פותרים בעיות כלכליות, חברתיות, בריאות, משהו. גם שם נאדה. שום דבר. הכל כלכלת בחירות וקיצוצי פלאט כאילו יש שם מחשבון קסיו ולא שרים וממשלה."

גבאי הוסיף: "בחודשים האחרונים אני מסתובב הרבה בבתי חולים. גם עם חכ"ים, וגם כבן לאם שעברה בין 3 בתי חולים בשבועות האחרונים. בבתי חולים אתה פוגש את כולם. את האבות והאמהות, את הבנים והבנות, חולים, רופאים, אחים ואחיות, חילונים וחרדים – כולם יושבים יחד בתוך סיר הלחץ הזה. כשאתה נמצא בבית חולים, כל המציאות בחוץ נראית לך אחרת. פגשתי הרבה מאד אנשים בתקופה הזאת. דיברתי איתם על המצב שלהם, על מה שהם חושבים, על מה שהם מרגישים, ראינו חדשות ביחד ודיברנו על מה שהם רואים בחדשות. יש לי סוד בשבילכם. את האנשים שנמצאים בבתי החולים הפוליטיקה לא מעניינת. הם לא עסוקים באם בנט התפטר או לא. בשבילם זאת רכילות, שאין לה שום קשר לחיים שלהם.

אבל הם יודעים את מה שכולם יודעים – האנשים שנואמים כבר שבוע על בטחון ישראל, לא עושים בטחון. הם עושים פוליטיקה. הם יודעים שאין לנו בטחון. הכותרות אמנם משתנות אבל הם זוכרים שרק לפני שבוע, הילדים בדרום לא יכלו לישון בלילה, בגלל אזעקות, פצמ"רים וטילים. כי הממשלה הזאת לא מאמינה שאפשר לשנות את המצב הבטחוני. הם רואים את הפער בין הליכוד שמתיימר לייצג את הפריפריה לבין הנגבי וביטן שאומרים בפה מלא שאפשר לירות על ילדי הגן בשדרות אבל לא בתל אביב.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אנחנו שומעים שוב ושוב את המילים "צמיחה כלכלית". אבל במציאות אנחנו גולשים למיתון הממשלה הזאת עושה כלכלת בחירות, קונה קולות ומקצצת לכולם, בלי שכל ובלי חמלה. מקצצים לאם החד הורית, ולנכה שחי מקצבה זעומה, ולקשישים שאין להם כסף לתרופות. כי הממשלה הזאת לא מאמינה בחמלה ולא מאמינה שאפשר לשנות את המצב הכלכלי. ואנחנו שומעים שוב ושוב את המילה "אחדות", אבל ההסתה והשנאה רק מתגברות, והפעם היא נגד תושבי הצפון והדרום שרוצים מציאות אחרת. כי הממשלה הזאת לא מאמינה שאפשר לאחד את ישראל מחדש."

עוד אמר גבאי, "בחודשים האחרונים ראיתי את הכעס, את האכזבה, את המיאוס מהממשלה הזאת, שאיבדה את התקווה שאפשר לשנות. האנשים בבתי החולים, ברכבת, ברחוב – נמאס להם. והם רוצים שינוי. לא מעניין אותם אם בנט נכנס לממשלה או יצא מהממשלה ואם יש ברית בין ליברמן ללפיד – מעניין אותם לראות שינוי אמיתי. שינוי שמשפיע על החיים שלהם, שיחזיר להם את הבטחון, שישנה את סדר העדיפויות הכלכלי, שיפתור בעיות, שיחזיר תקווה לצעירים.

ובגלל זה הממשלה הזאת מפחדת מהם. הממשלה הזאת מפחדת משינוי, ומפחדת מהאזרחים, היא מפחדת שנתעורר ונבין שאפשר לשנות. כל מי שנאם בימים האחרונים הרגיש את זה, הרגיש שבבחירות הקרובות אזרחי ישראל יבחרו בשינוי. לכן נתניהו ובנט ברחו מהבחירות. כי אזרחי ישראל רוצים שינוי, והפגינו בעוטף עזה למען שינוי, וחתמו על עצומות למען שינוי – אבל נתניהו ובנט פוחדים משינוי. לכן נתניהו ובנט ברחו מהבחירות.

בחודשים האחרונים אני אומר לכם בהרבה הזדמנויות שיש שינוי בארץ. הציבור מחפש שינוי. הציבור מאס בפוליטיקאים שעסוקים בהישרדות שלהם. גם אם הם עושים את זה בכישרון. אני אומר לכם שאין קשר בין הסקרים למציאות ובימים האחרונים נתניהו ובנט אמרו לכם שצדקתי. אם הסקרים היו נכונים היו בחירות בפברואר הקרוב.

ככה או ככה יהיו בחירות ובבחירות האלה הציבור יבחר בין מניפולטורים פוליטיים שהתייאשו מלנצח את הטרור, את יוקר המחיה ואת השסעים בעם לבינינו – האנשים שמאמינים שאפשר לשנות, שאפשר להחזיר את התקווה, את היוזמה, את הערכים ואפשר לפתור את בעיית הדיור, את השחיתות, את חוסר התקווה אצל הצעירים.

הישראלים שפגשתי בשבוע האחרון, כמו רוב הישראלים, רוצים לשנות. הם מאמינים שאפשר לשנות. וגם אם בנט ונתניהו ידחו את הבחירות בעוד כמה חודשים – ביום הבחירות הישראלים יבחרו בשינוי, ובמי שמאמין שאפשר לשנות."

יו"ר מפלגת העבודה והמחנה הציוני אבי גבאי

תגובה אחת

Back to top button