חדשות הארץמבזקים

"מדינת ישראל יכולה לעמוד מול כל אויב מבחוץ. האיום הוא בבית!"

האלוף במיל' ד"ר יום טוב סמיה: "ממשלה חזקה מתווה אסטרטגיה ומגדירה לצבא מטרות. ממשלה חסרת אסטרטגיה נתלית בהמלצות הצבא ומסתתרת מאחוריהן". הדברים נאמרו בהרצאתו השבוע בפני הגימלאים- חברי ההסתדרות בחיפה, במפגש של מכללת ההסתדרות בחיפה.

יום טוב סמיה: "הפצצה המתקתקת" המאיימת על קיומה של המדינה אינה האויב מבחוץ. עם מערכת ביטחונית ומנהיגות אמיתית אשר נתניהו וליברמן אינם מספקים אותה (הדברים נאמרו יממה לפני התפטרותו של ליברמן), מדינת ישראל יכולה לעמוד מול כל אויב מבחוץ. האיום הוא בבית! הפצצה הזו מורכבת ממטען עיקרי שהם הפערים וההקצנות בחברה הישראלית, והנפץ שלה הוא המנהיגות הכושלת! בדיוק מאותן סיבות בגינן חרב הבית השני".

צילום: ההסתדרות מרחב חיפה

באולם רחב ידיים במגדל ארמון בחיפה, המשמש באופן זמני גם כביתה של ההסתדרות במרחב חיפה, התקיימה ההרצאה השנייה של מכללת ההסתדרות בחיפה, למען הגימלאים חברי ההסתדרות. האולם היה מלא מפה לפה בגימלאיות ובגימלאים חברי ההסתדרות במרחב חיפה. במפגש השני של המכללה התארח האלוף במיל' ד"ר יום טוב סמיה בהרצאתו שעסקה בצבא וביטחון על ציר הזמן .

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

משה מזרחי, יו"ר ההסתדרות במרחב חיפה התרגש עד מאוד מההיענות הגדולה של גמלאים להשתתף במיזם 'מכללת ההסתדרות' אותו החל רק בשנה שעברה "אנחנו חבים תודה ענקית לגימלאים ולגימלאיות, אשר עלו לפה, נלחמו על הקמת המדינה, בנו לנו את מדינת ישראל, ובזכותם אנחנו חיים פה. כדאי מאוד שפקידי האוצר ידעו זאת לפני שהם מחליטים לקצץ בקצבאות הזיקנה או בפנסיה של הגימלאים. צריך להזכיר להם את המשפט 'אל תשליכני לעת זיקנה' . אני פה בתפקידי כיו"ר ההסתדרות במרחב, להבטיח לכם שההסתדרות תאבק ולא תיתן יד לפגיעה בגימלאים היקרים".

מזרחי הוסיף :"אני קורא לכל גימלאי להצטרף להסתדרות, ליהנות ממכללת ההרצאות ומהטיולים הנהדרים שההסתדרות מארגנת עבורם, והכל במחירים מסובסדים. אנחנו מחויבים לשמור ולהגן על הזכויות של הגימלאים ולתת לכם את האפשרות להעשיר את עצמכם וליהנות מהחיים.

אני רוצה להודות למרים פרקש שמונתה לתפקיד של רכזת הגימלאים בהסתדרות במרחב חיפה ועושה ככל יכולתה עם הרבה אהבה ומסירות למען הפרויקט המכובד הזה של המכללה האיכותית למען הגימלאים חברי הסתדרות".
ההרצאה התקיימה בשבוע שעבר, כשיישובי הדרום ועוטף עזה היו נתונים תחת מתקפת טילים מרצועת עזה. משה מזרחי: אני מבקש להזדהות עם אחינו ואחיותינו תושבי עוטף עזה, שנמצאים תחת איום בלתי פוסק של החמאס מעזה, ולחזק את ידי חיילי צה"ל ואנשי כוחות הביטחון, שבזכותם אנחנו יכולים להרשות לעצמנו להיפגש כאן היום להרצאה".

צילום: ההסתדרות מרחב חיפה

עו"ד מרים פרקש, יו"ר האגף לתרבות והשכלה ורכזת הגימלאים בהסתדרות בחיפה, שהקימה את המכללה ואחראית עליה בירכה והודתה לגימלאיות ולגימלאים הרבים שהגיעו למפגש של מכללת ההסתדרות בחיפה עבור הגימלאיות והגימלאים, אמרה : "אני חייבת לציין בתחילת דברי, את תודתי העמוקה ומקרב לב, למשה מזרחי- יו"ר ההסתדרות במרחב חיפה, שנתן לי את כל הגיבוי והתמיכה, בכל רגע ורגע, ובכל צומת של תהליכי קבלת ההחלטות להקמה ולהפעלת המכללה. האנרגיה החיובית הזאת דחפה אותי יום יום להמשיך בהתלהבות ולרשום גימלאיות וגימלאים למכללה. פרקש הוסיפה שהיא בטוחה שהגימלאיות והגימלאים ייהנו מהלמידה ומהידע שיוענק להם במסגרת המכללה של ההסתדרות בחיפה, וההנאה הזאת תלווה אותם לאורך כל ההרצאות במכללה.

פרקש הודתה לאבי ניסנקורן יו"ר ההסתדרות על המפעל המכובד לפעילות המבורכת לגימלאים. כמו כן הודתה לאבי יחזקאל יו"ר האגף לארגון ומרחבי ההסתדרות ואמרה : "אחד המסרים החשובים של ההסתדרות הכללית בראשותו של אבי ניסנקורן, עוסקת ב"האדם במרכז", ומבטא את המחויבות של ההסתדרות להכיר ולכבד כל אדם. המסרים של ההסתדרות מבטאים את השליחות שלנו כמוסד ציבורי שנותן שירות ויחס ותמיכה וסיוע הן לאדם העובד והן לגימלאי".

למכללה הגיעו אנשים ונשים שעבדו במגוון של מקומות עבודה במרחב חיפה, והם מהווים פסיפס נפלא של החברה הישראלית. בנוסף, הגיעו למכללה גימלאיות וגימלאים אשר מתגוררים בכל האזורים של ההסתדרות במרחב: מכל השכונות בעיר חיפה, מקריית חיים, מקרית מוצקין, מקרית ביאליק, מקרית ים, מקרית אתא, מקרית טבעון, טירת הכרמל, ואפילו מקבוץ אדמית בגליל, וגם זוג משהגיע מקיבוץ רגבה.

לפני שהזמינה מרים פרקש את האלוף במי"ל ד"ר יום טוב סמיה לשאת את הרצאתו, היא הודתה לצוותים בהסתדרות שסייעו בהכנת האירוע המכובד, לאודי דהן מנהל האחזקה המרחבי, ולכל הצוות של העובדות- רימה, חנה ונטלי. לדני חפץ יו"ר אגף מינהל וכח אדם, ליעקב גבאי מ"מ יו"ר אגף מינהל וכח אדם בהסתדרות ,ליפה לאור מנהלת לשכת יו"ר ההסתדרות במרחב, לשלומי בן, לאבי היילו , למזכירות- שרון ושושי , למתנדבות שרית, זהבה ואמירה , למנהל מגדל ארמון- אבי , ולבעלים ניר.

צילום: ההסתדרות מרחב חיפה

האלוף במילואים ד"ר יום טוב סמיה הוא יליד הארץ. סמיה נולד במעברת פרדסיה, שביעי מבין שמונה אחים להורים יוצאי לוב, ועד גיל חמש גדל באוהל. בהמשך עברה המשפחה לשכונת נאות הרצל בנתניה, שם גדל והתחנך. כיום הוא מתגורר בתל אביב, אב ל4 ילדים וסב ל-2 נכדים.

סמיה שירת במשך 29 שנים בצה"ל בתפקידים רבים וחשובים. בספטמבר 1997, בגיל 43, הועלה לדרגת אלוף ומונה לאלוף פיקוד הדרום. לאחר שחרורו סמיה המשיך לשרת במילואים כסגן מפקד פיקוד הדרום עד 2015. לאחר שחרורו סמיה הקים את הזרוע לאנרגיה ירוקה בחברה לישראל ושילב פעילות למען הקהילה.

סמיה סיים לימודי תואר ראשון באוניברסיטת תל אביב, ואחר כך תואר שני במדע המדינה וביטחון לאומי באוניברסיטת חיפה והמכללה לביטחון לאומי , וכן הוא בעל תואר שלישי, דוקטור למדע המדינה וסוציולוגיה ארגונית, באוניברסיטת חיפה.

במרץ 2017 החליט להתפקד למפלגת העבודה. עם התפקדותו למפלגה הקים את עמותת אלמא – "אזרחים לקידום מנהיגות אמת" אשר מטרתה העיקרית היא לסייע להקמת קואליציה ממשלתית מורחבת ללא מפלגות קיצוניות מימין ומשמאל. לפני מספר חודשים פרש ממפלגת העבודה ובכוונתו להקים מפלגה חדשה בראשותו.

בהרצאתו ציין האלוף מיל' ד"ר יום-טוב סמיה שהוא מכין תכנית לשינוי השלטון בישראל, לאור המצב במדינה. האלוף מיל' ד"ר יום-טוב סמיה נשא הרצאה מרתקת על המצב במדינתנו בה ניתח יום-טוב עם אזמל חד את הרקע לצורך במנהיגות של אמת. "הפצצה המתקתקת" המאיימת על קיומה של המדינה אינה האויב מבחוץ. עם מערכת ביטחונית ומנהיגות אמיתית אשר נתניהו וליברמן אינם מספקים אותה (הדברים נאמרו יממה לפני התפטרותו של ליברמן), מדינת ישראל יכולה לעמוד מול כל אויב מבחוץ. האיום הוא בבית ! הפצצה הזו מורכבת ממטען עיקרי שהוא הפערים והקצנות בחברה הישראלית והנפץ שלה הוא המנהיגות הכושלת! בדיוק מאותן סיבות בגינן חרב הבית השני. ממשלה חזקה מתווה אסטרטגיה ומגדירה לצבא מטרות. ממשלה חסרת אסטרטגיה נתלית בהמלצות הצבא ומסתתרת מאחוריהן".

לכן, החליט יום-טוב לפני כשלוש שנים לסיים פעילותו במגזר העסקי ולשוב לשירות המדינה בהציבו מטרה ברורה – השתלבות בהנהגת המדינה כשהוא מכוון לגבוה ביותר. כהרגלו, השקיע יום-טוב את כל התקופה בלמידת השטח בפרויקט הקרוואן שבמהלכו ביקר ביותר מ-200 ערים ומועצות בישראל. פגש עשרות אלפי אנשים פנים אל מול פנים או כדבריו "עשיתי פייסבוק של פעם – הבטתי על פני האנשים ורשמתי בספר שלי".

צילום: ההסתדרות מרחב חיפה

עם רקע של 30 שנות שירות בצה"ל ו-18 שנים של עסקים ואקדמיה, פעילות מגוונת של פעילות למען הקהילה מעביר הילוך. יום-טוב מוביל התארגנות שתביא אותו עם צוות אנשים נפלאים להשתלבות בהנהגת המדינה מתוך עמדה של מנהיגות אמת אשר תכליתה לשרת את אזרחי ישראל מתוך עמדה ערכית. עשרות אלפים כבר תומכים בהקמת מפלגת מרכז פרגמטי עם רוח של נץ ביטחוני להשבת ההרתעה של מדינת ישראל לצד צימצום הפערים החברתיים במדינה וחזרה לתכנון אסטרטגי של כל תחומי חיינו. יחס הולם לגמלאים, נכים, חד הוריים ומניעת ניכור ילדים בהוריהם, חיילים משוחררים, חוק לאום בתוספת שיוויון אזרחי בחובות וזכויות לכל אזרחי המדינה לצד השתתפות בנטל.
יום-טוב מתכוון לאחד את כל מפלגות המרכז לריצה משותפת במערך של מפלגה אחת ובמידה מסוימת הוא מזכיר את אריאל שרון אשר הקים את שלומציון עם 2 מנדטים ודרכה הקים את הליכוד כאשר שנתיים לאחר מכן עשה את המהפך השלטוני ב-1977.

Back to top button