צרכנות

מדריך עבודה בגובה

אחד התחומים המסוכנים ביותר בענף הבנייה הוא התחום של עבודה בגובה. תחום זה מייצר את כמות הנפגעים הרבה ביותר בענף הבנייה, ובדיוק מהסיבה הזאת מחויב כל עובד העובד בגובה, לעבור הדרכה מקיפה בתחום, ולקבל הסמכה לעבודה בגובה. הכשרת העובדים מבוצעת במסגרת מסודרת ומונחת על ידי מומחה בתחום, אך את העובד מלווה כל העת מדריך עבודה בגובה ממנו הוא יכול לקרוא ולרענן את ידיעותיו ואת זכרונו. יחד עם זאת, מאחר ומדובר בעבודה שגרתית, רבים מהעובדים בגובה נוטים להתרשל בהקפדה על הכללים, ואת התוצאות של כך כולנו שומעים מדי פעם בפעם במהדורות החדשות.

מה כולל מדריך עבודה בגובה?

מדריך עבודה בגובה הוא למעשה האורים והתומים של העובדים בגובה. במדריך זה נכללים כל האמצעים העומדים לרשות העובד על מנת לשמור על בטחונו, וכן מפורטות כל הפעולות הנדרשות לביצוע על ידו ועל ידי הסובבים אותו בכל סוג של פעולת בנייה המבוצעת בגובה. בהיבט זה חשוב להבין כי כל פעולה פשוטה המבוצעת על פני הקרקע, מקבלת משמעות שונה לחלוטין כאשר היא מבוצעת בגובה רבה, לעיתים על גבי משטחים מאוד לא יציבים וללא כל תמיכה בטיחותית מסביב. רוחות חזקות, חוסר יציבות והחשש ממעידה קלה שעל פני הקרקע הייתה מסתיימת בשריטה קלה, יכולה להסתיים במוות כאשר היא מתרחשת בגובה. מדריך עבודה בגובה לוקח בחשבון את כל הנתונים הללו, ומרכז אותם עבור העובד.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

 

מי אמור להשתמש במדריך עבודה בגובה?

על אף שהמדריך מיועד לכל עובד העובד בגובה, בפועל בכל פרויקט בניה חייב להיות גם גורם מקצועי שאחראי על נושא הבטיחות, ובכלל זה גם על נושא העבודה בגובה. אותו גורם אחראי מחוייב להכיר את המדריך לעבודה בגובה לפרטי פרטים, ולהקפיד כי כל עובד מכיר את כללי הבטיחות הרלוונטיים למשימה שאותה הוא מבצע בכל יום. בדיוק כפי שבצבא מעבירים תדריכי בטיחות לפני כל מטווח ומטווח, גם אם מדובר במטווח המאה, כך גם בענף הבנייה, יש לוודא כי כל עובד מבין את המשימה שאותה הוא נדרש לבצע בגובה, את הסיכונים הכרוכים בה, את הנקודות הספציפיות בהן עלולות להתעורר בעיות בטיחותיות ואת האופן בו עליו למנוע זאת.

בפרויקטים מסודרים של בנייה, ובתנאי שהגורם המנהל האחראי אכן מקפיד על בטיחות עובדיו, ניתן למצוא את המדריך עבודה בגובה אצל כל עובד ועובד בעל הסמכה לעבודה בגובה, וניתן גם למצוא גורם אחראי שמוודא כי כל עובד מבין מה אומר המדריך לגבי העבודה שאותה הוא ממלא בגובה, בין שמדובר על מפעיל מנוף, בין שמדובר על פועל שעובד על גג גבוה או בבניית קומה נוספת בגורד שחקים, ובין שמדובר על עובד המטפס על עמודי חשמל או תקשורת לחיבור כבלים וביצוע תיקונים שונים בגובה.

Back to top button