חדשות הארץמבזקיםמשפטי/פלילי

10 חודשי מאסר נגזרו על עבריין מס שנמלט ונתפס לאחר 7 שנים

10 חודשי מאסר בפועל נגזרו על עבריין מס שנמלט ו"ירד למחתרת" למשך שבע שנים, ונתפס לא מכבר בארון הבגדים של בת זוגו

מיכאל מדני (65), שהורשע בהעלמת עסקאות בסכום של יותר מ-4 מיליון ש"ח, ירצה 10 חודשי מאסר בפועל, כך גזרה כבוד השופטת נעה תבור מבית משפט השלום בתל אביב-יפו. בנוסף, נגזר עליו מאסר על תנאי למשך שלוש שנים מיום שחרורו וקנס בסך 30,000 ₪ או שלושה חודשי מאסר תמורתו.

התיק נגד מדני גובש במשרד מע"מ גוש דן ונוהל בבית המשפט ע"י עו"ד לו ענבר מהמחלקה המשפטית (פלילי) אזור מרכז.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בספטמבר 2009 הוגש ע"י רשות המסים כתב אישום נגד מדני בגין התחמקות מתשלום מע"מ בסך של 584,918 ש"ח. לפי כתב האישום, מדני שהיה בעליה של חברה לבנייה, שיפוצים וצבע ביצע עבודות צבע שוטפות באוניברסיטת תל אביב בשנים 2000 – 2007 בסך של 4,057,297 ש"ח כולל מע"מ. אולם, בדוחותיו התקופתיים למע"מ הוא לא דיווח על עסקאותיו אלו וזאת במטרה להתחמק מתשלום מס.

בחלוף שנתיים ימים, הורשע מדני אך לא התייצב לשמיעת גזר דינו, הוא נמלט מהדין ו"ירד למחתרת" למשך שבע שנים ולמרות שהוצאו צווי הבאה הוא לא אותר. מאמצי הרשות לאתרו העלו חרס במשך תקופה ארוכה ורק בחודש ספטמבר השנה, הוא נתפס על ידי צוות משולב של מע"מ גוש דן ומחלקת חקירות מע"מ תל אביב, בסיוע משטרת ישראל, כשהוא מתחבא בארון הבגדים בביתה של בת זוגו, שניסתה להסתירו. לאחר לכידתו, לבקשת המחלקה המשפטית (פלילי) מחוז מרכז ברשות המסים הוא נעצר עד תום ההליכים.

כב' השופטת תבור, בבואה להכריע כתבה בגזר הדין: " ככל עבירות מס, גם במקרה זה מדובר בעבירות שקלות מאוד לביצוע, אך קשות לגילוי וחשיפה, בבסיסן בצע כסף וביסודן מרמה. זאת ועוד, לא אחת נפסק כי בעבירות כלכליות בכלל ובעבירות מס בפרט, גובר האינטרס הציבורי והצורך בהחמרת הענישה על פני האינטרס האישי של הנאשם, זאת גם אם מדובר בנאשמים שעברם נקי ולאורך השנים התנהלו באופן נורמטיבי."

Back to top button