חדשות הארץטיוליםמבזקים

אירועי חנוכה 2018 ברחבי הארץ – פעילויות לכל המשפחה

חג האורות מביא איתו המון חגיגות: פסטיבלים של מוזיקה וטיולים, טעימות קולינריות מחוות בודדים, פעילויות חכמות והפעלות לכל המשפחה, אתרי מורשת שהתחדשו, חויות חקלאיות ואתרי פריחה. חלק גדול מהפעילויות מתקיימות ללא תשלום. הנה מקבץ של אירועים מומלצים ברחבי הארץ. חג שמח!

כל הארץ:

בעקבות סיפורי תש"ח – שבוע המורשת בישראל, רחבי הארץ | 30 בנובמבר עד 10 בדצמבר

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

סיפורי תש"ח ליליים בסיור לאור עששיות, משחקי משימות וניווט מתובלים בסיפורי גבורה, חפירות ארכיאולוגיות ועתיד מתחבר אל העבר במציאות רבודה הם רק חלק מהפעילויות הייחודיות שיוצעו לקהל הרחב, במסגרת אירועי "שבוע המורשת בישראל", שמתקיים זו השנה החמישית בחג החנוכה.

האתרים המתחדשים יציעו פעילויות ייחודיות המתאימות לכל המשפחה, בהן "אודישנים לפלוגות הלילה" של אורד וינגייט בגן לאומי כוכב הירדן, סיור עששיות לילי ומשחק 'מצא את הסליק' מלא כתבי חידה בחוות נהריים, להשתתף בחפירות ארכיאולוגיות אמיתיות בגן לאומי אושה העתיקה ולשמוע על הברית שנחתמה בין העדה הדרוזית ומדינת ישראל הצעירה, להצטרף לגן מלא סיפורים וגיבורים במקווה ישראל, להתלבש כפלמ"חניקים ולפגוש לוחם בלב התעלות באתר הקסטל, להכנס אל מיצג חדש שעובר בין אולמות ומעברים במרכז מורשת גוש עציון, סדנת רפאות כלי חרס במרכז הבינלאומי לשימור בעכו, לרוץ עם כל המשפחה במשחק 'המירוץ לזמן' בקיבוץ יד מרדכי בשעות היום או להצטרף לסיור לאור פנסים בתעלות ובעמדות ההגנה עם רדת החשיכה, להיכנס לכלא עכו המנדטורי ולצאת במוזיאון אסירי המחתרות, לבקר בארמון שהפך לבי"ס שדה שקמים באתר ניצנים הישנה ולשמוע על סיפורי הגבורה של הלוחמים באזור, סיור בעקבות סיפורי גבורה וניסים, חנוכיות מיוחדות ונסיעה ברכבת קיבוץ עלומים ובאתר 'בארות בנגב' (בארות יצחק הישנה). הפעילויות ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חלקן ללא תשלום בכלל.

מתי? 30 בנובמבר עד 10 בדצמבר

איפה? 13 אתרי מורשת ברחבי הארץ מצפון לדרום

כמה? כל הפעילויות ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר.

לפרטים: www.moreshet2018.co.il

שבוע המורשת 2018. צילום: איתי בלסון

דרום:

פסטיבל צלילים במדבר ה-21, קיבוץ שדה בוקר | 5-8 בדצמבר

פסטיבל "צלילים במדבר" מתחיל את עשורו השלישי, וממשיך להביא בחנוכה את המוזיקה הישראלית האיכותית, המקורית והמגוונת לקהל בדרום הארץ, לצד טיולים מדבריים והופעות שמחות לכל המשפחה בתחת כיפת השמיים. בסוף השבוע של הפסטיבל, יתקיימו שלושה טיולים שייקחו את המבקרים לחוות באמת את הצלילים במדבר.

סיור מרתק בעיר הנבטית רומית – עבדת, אשר הוכרזה כעיר מורשת עולמית ע"י אונסקו. עם הופעה של המוזיקאי והשחקן נדב סגל, טיול אל פארק חרותות הסלע בהר המחיה, והופעה של אביחי חזוט ונדב סגל – "דואו מדבר" וטיול אל הר צרור ונחל צרור, הוא כולל תצפית על תחנת האכלה וניטור הנשרים הגדולה בארץ.

טיול בעבדת בפסטיבל צלילים במדבר. צילום : רשות הטבע והגנים

בין ההופעות הבולטות בארבעת ימי הפסטיבל ניתן למצוא את דני רובס ואנסמבל מיתר, בעיבודים חדשים לשיריו המוכרים ואהובים של רובס, אופרת הרוק "רובי גע בעולם", בכיכובם של אלון עדר ולהקה יחד עם תזמורת המהפכה, שיארחו גם את חמי רודנר, אפרת גוש, דורון טלמור ויעל אייזנברג.

דני רובס בפסטיבל צלילים במדבר. צילום: עופר חג'יוב

אביב גפן יעלה למופע אינטימי עם מיטב הלהיטים לאורך השנים, בליווי ערן מיטלמן ועומרי אגמון, ואביו – יהונתן גפן יקיים מופע לכל המשפחה עם שלל יצירותיו הקלאסיות, עם יונתן ארצי, מיקה קרני וורד פיקר. מופע נוסף לכל המשפחה היא ההצגה "מעבר להרים – מסע קסום של אגדות ומשלים עתיקים" -חגיגה סוחפת, זוכת פרסים, של מוסיקה חיה ודמיון. ועוד המון. רבים מבין המופעים הם ללא תשלום!

מתי? ימים רביעי עד שבת, 5 עד 8 בדצמבר

איפה? קיבוץ שדה בוקר

כמה? מופעים רבים ללא תשלום. פירוט מלא באתר.

לפרטים: 08-6564115 או באתר www.tzlilimbamidbar.co.il

 

חנוכה של גיבורים בצריף בן-גוריון, שדה בוקר | 3-10 בדצמבר

את סיפורי הגבורה של יהודה המכבי וחייליו ילדי ישראל כבר מכירים היטב, אבל לא כל גיבור חייב להיות מצוייד בחרב. גיבוריו של דוד בן-גוריון דווקא לא היו לוחמים גדולים, אלא אנשים אמיצים, ששינו את העולם. בצריף בן-גוריון יתקיים בחנוכה משחק "חפש את המטמון" בעקבות האנשים שראש הממשלה הראשון ראה כגיבורים – משה רבינו, אברהם לינקולן, מהטמה גנדי והרצל, לצד גיבורים נוספים – ראשוני קיבוץ שדה בוקר והילדים שהיו כותבים לו מכתבים – מתוך רצון לשנות את החברה ואת המדינה. גיבורים נוספים יהיה ניתן להכיר בביקור גם בחדר הבריחה "נשיאים וראשי ממשלה", העוקב אחרי האנשים שעשו לנו את המדינה. בתאום מראש בלבד.
עוד בחג – הסופרת אבירמה גולן, חושפת ומקריאה את ספרה החדש "עץ במדבר", המספר את סיפור עלייתו של בן-גוריון לנגב, דרך מסעו של שתיל קטן עם כוחות גדולים.

מתי? 3 עד 10 בדצמבר

איפה? צריף בן גוריון, צמוד לקיבוץ שדה בוקר

כמה? 15 ₪ לילד (עד גיל 18) 20 ₪ למבוגר. חדר הבריחה בתוספת תשלום. רכישת הספר בחג במחיר מוזל של 30 ₪

לפרטים: www.bgh.org.il או בטלפון 08-6560469

חנוכה בצריף בן-גוריון. צילום: צביקה שמעיה

מרכז:

הדלקות נרות מיוחדות וחוויות חקלאיות – פסטיבל 'חם בחנוכה' בחבל מודיעין | 4-10 בדצמבר

חבל מודיעין והמרחב הכפרי סביב יער בן שמן הוא המקום בו חיו ופעלו המכבים. בפסטיבל 'חם בחנוכה' יתקיימו הדלקות נרות מיוחדות: במושב ברקת, הדלקת נרות חנוכה במסורת יהודי חבאן – קהילה יהודית עתיקה מדרום תימן שנבדלת במנהגים, מלבושים ומאכלים שונים ומקיימת הדלקת נרות שהפכה לטקס מרתק! את הנרות ידליקו בבית פרטי – 'הבית של טובה', ויתנו הסבר על מסורת יהדות חבאן עם הדגמה קצרה מטקס החינה המסורתי וטעימת מאפים מסורתיים לחנוכה שהקהילה מכינה במשך דורות. במבוא מודיעים יקיימו הדלקת נרות ברוח הרב שלמה קרליבך בבית הכנסת המיוחד שמשמר את מסורתו של הרב המזמר, עם להקת הישוב 'האחים סולומון'. בימי הפסטיבל המרחב כולו יתמלא במשפחות ומטיילים שייהנו מטיולי טבע וסיורים מודרכים, פעילויות ניווט חווייתיות, הצגות במעבה היער, פינות חי מלאות ליטופים, פעילויות מסיק וכבישת זיתים. אמנים יפתחו בתיהם לסדנאות למבוגרים ולילדים שיכינו בובות עץ, נרות מחימר ומשעווה.

הדלקת נרות חבאנית פסטיבל חם בחנוכה בחבל מודיעין. צילום: אלדד מאסטרו

במתחם קברי המכבים תפעל תחנת מידע של קק"ל ממנה יצאו הדרכות ללא תשלום בעקבות תעלומת קברי המכבים. עוד בפסטיבל הפנינג ארכיאולוגיה ביער בן שמן עם חפירה ארכיאולוגית לילדים, סדנאות יצירה של נרות חימר, פסיפס ובית בד וגם פעילות "היזהרו מאש" שתלמד את הילדים איך להיזהר מאש וללמוד על כבאית קק"ל.

מתי? 4 עד 10 בדצמבר

איפה? חבל מודיעין

כמה? המחיר משתנה בהתאם לפעילות, חלק מהפעילויות ללא תשלום!

לפרטים: www.thm.org.il

פסטיבל חם בחנוכה בחבל מודיעין – תיאטרון אספלט. צילום: שרון חן

לזרוע חיטה ולפתור כתב חידה במערה חשוכה, חנוכה בפארק נאות קדומים | 5-9 בדצמבר

בלי פנסי רחוב ובלי חשמל, מה עושים כשהחושך יורד? התשובה טמונה בזית, יותר נכון, בשמן זית. בימי קדם התאמצו רבות כדי להפיק שמן זית מובחר, לשימושים שונים ביניהם למנורות ביתיות וגם לפולחן, למנורת בית המקדש. בימי פסטיבל 'חם בחנוכה' פארק נאות קדומים מזמין משפחות ומטיילים לצאת למסע בעקבות האור בשביל הליכה נגיש ונוח.
המשתתפים במסע יוכלו ליהנות ממגוון פעילויות והפעלות וביניהן, השתתפות בתהליך המלא של הפקת שמן, פתרון כתב חידה והטבעת מטבע ניצחון, הצגה מקורית לכל המשפחה – "אורה בעקבות האור", מתחם יצירה – הכנת נר שמן מחומר, מתחם תלבושות ואביזרים, תערוכת "במה מדליקין" תערוכת פתילות ושמנים, צפייה בעבודת הקדרית ועוד.

מתי? 5 עד 9 בדצמבר

איפה? פארק נאות קדומים

כמה? 40 ₪ לאדם מגיל 3.

לפרטים: 08-9770770 ובאתר www.n-k.org.il

 

להבדיל בין נמר, ברדלס וטיגריס – חנוכה בגן החיות התנ"כי, ירושלים | 4-10 בדצמבר

המון מבקרים אשר חוזרים אל גן החיות התנ"כי בירושלים פעמים רבות, צוברים עם הזמן ידע כמעט כמו זה של המטפלים. במהלך חנוכה הם יקבלו הזדמנות להפגין את הידע הזה, במשחק ניווט סלולארי שיתקיים ברחבי הגן, בו יפתרו המבקרים חידות בעזרת הטלפונים הניידים האישיים שלהם. המנווטים יתבקשו למיין טורפים ואוכלי עשב, להבחין בין נמרים, ברדלסים וטיגריסים, לגלות כיצד מטפלים בפילים העצומים ועוד. המבקרים בחג ייהנו גם ממופעים בטבע, המשלבים מוסיקה, תיאטרון וסיפורים על בעלי חיים: "אגדת בור המים" עם השחקנית ענת גייגר-שבתאי, "צלילים מספרים" – מופע מוסיקלי המשלב כלי נגינה מתרבויות שונות, עם המוסיקאי שיר סופר ו"סיפורים על אדם וטבע" עם המספר הראל חן.

עוד פעילויות במהלך החג: לאחרונה הוכרזו הזוכים המאושרים בתחרות "רגעים מרגשים בגן החיות", שנערכה לציון 25 שנים לגן החיות התנ"כי בירושלים. מתוך מאות הצילומים שהוגשו לתחרות, נבחרו 35 אשר יוצגו בחנוכה בתערוכה במרכז המבקרים תיבת נח, שפשוט אי אפשר להסיר ממנה את העיניים.

פגוש את המטפל – מפגשים מרתקים עם מטפלי הגן וסיפורים מאחורי הקלעים.
"בלי ידיים" – סדנה לכל המשפחה בה אפשר להתנסות במתקני ההעשרה שבונים עבור בעלי החיים.

מתי? 4 עד 10 בדצמבר

איפה? גן החיות התנ"כי

כמה? עלות כרטיס כניסה לילד (גיל 3-18) 44 ₪, למבוגר 58 ₪.

לפרטים: 02-6750111 www.jerusalemzoo.org.il

חנוכה בגן החיות התנכי. צילום: ציונה מרגרט
Back to top button