חדשות הארץמבזקיםסרטונים

דברי ראש הממשלה בנימין נתניהו בהצהרה לתקשורת

ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא הערב (ראשון) דברים בקרריב בתל אביב בעקבות המשבר הפוליטי לאחר התפטרותו של אביגדור ליברמן מתפקיד שר הביטחון. להלן דברי ראש הממשלה:

"אזרחי ישראל,

אני מקדיש את כל חיי למען ביטחון ישראל. לחמתי כלוחם ומפקד בסיירת מטכ"ל, איבדתי אחים לנשק, איבדתי את אחי הבכור יוני, בקרב אש בתעלת סואץ במלחמת ההתשה כמעט איבדתי את חיי, נפצעתי במבצע לשחרור חטופי מטוס סבנה, סיכנתי את חיי פעם אחר פעם כדי להבטיח את חיינו כאן בארץ ישראל, כראש הממשלה הוריתי על ביצוע אין ספור פעולות במלחמה ובין המלחמות, כדי להבטיח את ביטחון ישראל, רובן עדיין עלומות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בהזדמנות זאת אני רוצה להביע את הערכתי העמוקה ללוחמי צה"ל הגיבורים, לאנשי השב"כ, המוסד והמשטרה, שיום יום מסכנים את עצמם למעננו ולמען הביטחון שלנו.

צילום: חיים צח, לע"מ

בנושא הביטחון קיבלתי החלטות קשות, חלקן קשות מאוד, כשאני נושא במלוא האחריות. כשמקבלים החלטות כאלה עוסקים בעניינים של חיים ומוות, בעניינים שלפעמים אפילו נוגעים בעצם קיום המדינה, ובעניינים כאלה אין מקום לפוליטיקה, אין מקום לשיקולים אישיים. רוב אזרחי ישראל יודעים שכשאני מקבל את ההחלטות, אני עושה זאת בצורה עניינית, מתוך דאגה כנה ועמוקה לשלום מדינתנו, לביטחון אזרחינו, לביטחון חיילינו. אני לא אומר את זה מן השפה אל החוץ, זה לא סיסמאות.

היום אני נכנס בפעם הראשונה לתפקיד שר הביטחון, ואני יודע שאני עושה זאת בזמן שיש ביקורת ביחס למדיניות הביטחון של ישראל.

אני רוצה לומר לכם אזרחי ישראל, אני מבין ללבכם. חלק גדול מהביקורת נובע מכך שמסיבות מובנות לא ניתן להציג בפניכם את הדברים המלאים שרואים הרמטכ"ל, אלופי צה"ל, ראש השב"כ, ראש המוסד וגם אני – פשוט לא ניתן להציג זאת. ולכן אתם רואים רק תמונה חלקית של מערכה רחבת היקף שאנחנו עדיין בעיצומה ושאני מחוייב להשלימה כדי להביא ביטחון מלא לתושבי הדרום ולכל תושבי ישראל. אני לא אגיד כאן הערב מתי נפעל ואיך נפעל. יש לי תוכנית ברורה, אני יודע מה לעשות ומתי לעשות – ואנו נעשה זאת.

אזרחי ישראל, לא תמיד הדברים נראים בבירור באותו רגע. כשנכנסתי לתפקיד שר האוצר, בתקופת משבר כלכלי חמור ביותר, ידעתי מה צריך לעשות – ועשיתי זאת. זה היה קשה, ואתם זוכרים ששילמתי על כך מחיר פוליטי כבד. אבל היום כולם מבינים שהצלנו את כלכלת ישראל והפכנו אותה לאחת הכלכלות החזקות בעולם. כשנכנסתי לתפקיד שר החוץ דיברו על בידוד מדיני, על צונאמי מדיני שישטוף את מדינת ישראל. גם כאן ידעתי מה צריך לעשות – ועשיתי זאת. היום יחסי החוץ של מדינת ישראל הם בשיא של כל הזמנים, אין פה אפילו טיפת הגזמה – בשיא של כל הזמנים עם ארה"ב שהעבירה את שגרירותה לירושלים, בשיא של כל הזמנים עם המעצמות, עם כל המעצמות, בלי יוצא מן הכלל, עם מדינות בכל היבשות, בלי יוצא מן הכלל, וביניהן גם מדינות בעולם הערבי.

כשנחתם ההסכם, אותו הסכם גרעין מסוכן עם איראן, והוא נראה כעובדה מוגמרת, גם כאן ידעתי מה צריך לעשות – ועשיתי. אני לא ששתי לרגע, יצאתי נגד כל העולם, יצאתי נגד נשיא ארה"ב, הנשיא הקודם. נאלצתי גם לצאת נגד אלה בישראל שהריעו להסכם הנורא הזה שסיכן את קיומנו. פעלתי בכל דרך להביא לביטול ההסכם ולהשבת הסנקציות על איראן – וכך קרה. לא כולם ראו את הדברים אז, אבל כולם רואים את הדברים היום, וכך יקרה גם עכשיו בנושא הביטחון.

אנחנו נגבר על אויבנו. אני אומר זאת, ידידיי, מבלי להמעיט כהוא זה מן האתגר שלפנינו, ואני מראש אומר לכם, הדבר יהיה כרוך בהקרבה, אבל אין לי שום ספק שבעוז רוחנו, בעוז רוחם של חיילינו, בחוסן של אזרחינו, אנחנו נגבר על אויבינו.

מניסיוני אני אומר לכם שאנחנו נמצאים באחת התקופות הביטחוניות המורכבות ביותר, ובתקופה כזאת לא מפילים ממשלה. בתקופה כזאת לא הולכים לבחירות, זה חוסר אחריות. יש לנו עוד שנה שלמה עד הבחירות, אנחנו בעיצומה של המערכה, ובאמצע המערכה לא נוטשים. באמצע המערכה לא משחקים בפוליטיקה. ביטחון המדינה הוא מעבר לפוליטיקה, וביטחון המדינה הוא גם מעבר לשיקולים אישיים.

לכן אתם רואים את המאמץ שאני עושה בימים האחרונים. אני עושה כל מאמץ למנוע בחירות מוקדמות מיותרות. שוחחתי עם כל ראשי הקואליציה, אמרתי להם 'זה הזמן לגלות אחריות, אל תפילו את הממשלה, ובייחוד לא בעיתוי ביטחוני זה'.

אני מאמין שצריך להמשיך יחד למען מדינת ישראל ולמען ביטחון ישראל".

צילום: חיים צח, לע"מ
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח