חדשות הארץמבזקיםרצועת עזה

מה חושבים "מומחים לענייני ישראל" ברצועת עזה על נאום נתניהו?

ברצועת עזה התייחסו הערב (ראשון) לנאומו של ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו. פאדי עבד אל האדי, מומחה לענייני ישראל שצוטט בסוכנות הידיעות הפלסטינית "פלסטין היום" אמר כי נתניהו נראה לאורך הנאום עצבני וחש מדוכא מהעימות האחרון ברצועת עזה שערער את ממשלתו לאחר התפטרותו של אביגדור ליברמן.

הוא הוסיף כי "נאומו של נתניהו מכיל שני מסרים. כאשר המסר הראשון מופנה לעם הישראלי כשאמר, "שסיכן את עצמו לא פעם אחת למען ביטחונה של מדינת ישראל" והמסר השני הופנה לרצועת עזה כשאז החל לדבר בעצבנות ואמר כי "אנחנו עדיין בעיצומה של מערכה רחבת היקף ואני מחויב להשלימה. לא אגיד מתי נפעל ואיך נפעל. יש לי תוכנית ברורה. אני יודע מה לעשות ומתי לעשות ואנחנו נעשה זאת", בתום נאומו הלך נתניהו מבלי להשיב לשאלות העיתונאים ואמר "אני הולך לעבוד".

עבד אל האדי ציין כי "דבריו האחרונים של נתניהו (אני הולך לעבוד) הם הרציניים ביותר בנאומו ויכול להיות שמדובר בהכנות לקראת מלחמה בעזה, או אולי להיפגש עם חברי הליכוד כדי לדון בסוגיית תיקים חדשים לשרים ממפלגות אחרות ולהעביר את תפקיד שר החוץ".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

במקביל אמר מומחה אחר לענייני ישראל, עדנאן אבו עאמר, כי "נתניהו נמצא במצב שהוא מפעיל לחץ פסיכולוגי פנימי, שכן הקואליציה הימנית עלולה להתפרק בימים הקרובים" הוא ציין כי נאום נתניהו היה כמו "שיח מלחמה". והסביר, "הוא אמר "אנחנו עדיין בעיצומה של מערכה ביטחונית ברצועת עזה" הוא לא הכריז על ההמשך, מה שפותח את הנושא סביב דבריו לפרשנויות רבות בגזרה הפלסטינית."

הוא הוסיף כי "נתניהו מאמין באמונה שלמה כי המצב אינו מאפשר הקדמת בחירות תחת המצב הנוכחי ולא ברור האם הוא מתכוון למה שקשור ברצועת עזה או בלבנון. הוא הטיל את האחריות על הבית היהודי אם ממשלת הימין תקרוס".

לסיכום אמר המומחה בעניין הישראלי, "נתניהו השתמש בהפחדה של שחיקת הביטחון תוך כדי שהוא מנסה להביך את שאר השרים האחרים בקואליציה בטענה כי המצב הביטחוני גרוע וכי קריסת הממשלה תהיה באחריותם". הוא הוסיף כי "במקרה שאחד מהם ייסוג מהקואליציה או יתפטר, עלולה לחזור המתיחות עם רצועת עזה כדי לגרום להם לשאת באחריות."

ראש הממשלה בנימין נתניהו בנאומו הערב בקרייה בתל אביב

תגובה אחת

Back to top button