בריאותחדשות הארץמבזקים

חברת ביטוח שללה גמלה מחולה סרטן בטענה שהוא יכול לשוב לעבוד

תביעה שהוגשה בימים אלה מתארת פרשיה מקוממת אודות חולה סרטן תושב חולון שעבד כמכונאי ולקה בסרטן ובמחלות נוספות.

על פי התביעה, ביטוח ישיר הכירה בו כמי שאיבד את כושר עבודתו, אבל לאחר תקופה של 11 חודשים הפסיקה את העברת הגמלה בטענה שהוא יכול לשוב לעבודה.

לדברי עוה"ד רפאל אלמוג המייצג אותו – האיש, שעקב הטיפולים האינטנסיביים לקה גם במחלה עצבית ובאוסטאופורזיס לא מסוגל לעבוד – ולמעשה "נזרק לכלבים".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

תושב חולון (60) עבד מנעוריו כמכונאי רכב ומלגזות והיה בעל עסק עצמאי במשך 40 שנה. האיש לקה בסרטן שלפוחית השתן, עבר כריתה של השלפוחית וסבל מסיבוכים ומזיהומים. מצבו התדרדר עד שהיה צורך להנשימו ולהרדימו למשך חודש ימים. האיש עבר תהליך שיקום ארוך וטיפול תרופתי, ואושפז מספר פעמים נוספות, ובעקבות כך נותר עם מגבלות בריאותיות קשות.

ועדה רפואית במוסד לביטוח לאומי, אליה פנה המכונאי, קבעה כי הוא נמצא לכל הפחות באובדן כושר עבודה זמני במשך חודשים רבים ועד חודש 10/2018 (כולל) – ולאחר מכן תקבע נכותו הצמיתה.

המכונאי, שרכש לפני שנים פוליסת ביטוח אובדן כושר עבודה מ'ביטוח ישיר' – פנה אל החברה בבקשה להפעיל את הפוליסה. בתחילה נעתרו ב'ביטוח ישיר' לבקשתו – ושילמו לו גמלה חודשית בסך 7,500 שקלים, אך כעבור מספר חודשים, הפסיקה החברה לשלם את הגמלה בטענה כי מצבו השתפר – ושהוא מסוגל להמשיך לעבוד. בצר לו, פנה המכונאי לעוה"ד רפאל אלמוג, אשר הגיש בשמו תביעה לביהמ"ש השלום בתל אביב.

אל התביעה צורפה חוות דעתו של ד"ר מריו סקולסקי, מומחה ברפואה תעסוקתית אשר בדק את המכונאי, וקבע כי הוא איננו כשיר לשוב לעבודתו – ויש לראות בו נכה בשיעור של 100% לצמיתות.

לדברי עוה"ד אלמוג, מלבד למגבלותיו הרפואיות והתפקודיות הקשות מהן הוא סובל, אף מקום עבודה לא יכול להבטיח למרשו את התנאים הסטריליים להם הוא נזקק, ועקב מצבו הבריאותי הוא נקלע למצוקה כלכלית קשה.

עוה"ד אלמוג מבקש בתביעתו מבית המשפט להורות לחברת 'ביטוח ישיר' לשלם למרשו את מלוא תגמולי הביטוח רטרואקטיבית – ולהמשיך לשלם לו גמלה חודשית כל עוד הוא סובל מאובדן כושר עבודה. כמו כן דורש עו"ד אלמוג כי 'ביטוח ישיר' תשיב לתובע את תשלומי הפרמיות אותם שילם עד להגשת תביעתו ולשחררו מתשלום פרמיות בעתיד.

אילוסטרציה. קרדיט: pixabay

תגובה אחת

Back to top button