חדשות הארץמבזקיםצבא וביטחון

פלסטינים רדפו אחר לוחמות שנותרו לבדן בשטח בבקעת הירדן

בגדוד המעורב לביא אירע מקרה חמור מאוד בשבוע שעבר בו מצאו עצמן חמש לוחמות של הגדוד כשהן בסכנה ממשית ונמלטות בשעת לילה לאחר שנשכחו בשטח בבקעת הירדן. כך דווח היום (ראשון) ב"כאן רשת ב".

המקרה אירע ביום ראשון שעבר כאשר יצאה פלוגה של גדוד לביא למסע בבקעה. לאחר הפעילות חמש לוחמות נשארו בשטח, בשעת לילה כשהן ללא ללא מכשיר קשר או טלפונים וממתינות לרכב איסוף.

בשלב מסוים הגיעו למקום מספר פלסטינים בכלי רכב והחלו לרדוף אחריהן. המרדף נמשך דקות ארוכות כאשר הלוחמות מותירות אחריהן ציוד צבאי תוך כדי שהן נמלטות לשטח מיוער. הפלסטינים עזבו אותן רק לאחר שאחת מהלוחמות דרכה את נשקה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בעקבות האירוע פתח הצבא בתחקיר.

מדובר צה"ל נמסר כי "בתחקיר המקרה שביצע מפקד הגדוד עלה כי לאחר שהלוחמות עצרו במהלך האימון, לא ניתן להם תדריך מלא על הנהלים במצב כזה הכוללים גם יכולת הגנה עצמית. עם זאת מצופה מלוחמים בסיום הכשרתם לנהוג בדרך מקצועית יותר. הלוחמות, מפקדת הפלוגה ומפקד המחלקה ננזפו על ידי מפקד הגדוד על תפקודם באירוע".

אילוסטרציה – למצולמות אין קשר לכתבה. צילום: דובר צה"ל

2 תגובות

  1. "לא ניתן להם תדריך מלא…"
    בולשיט. לוחמים ולוחמות צריכים בלילה בבקעה צריכים להיות עם מחסנית בהכנס עם כדורים חיים. אם מישהו מתקרב לדרוך ואם צריך לירות. זה הכל, אין מה להסביר. למה היו עם "תותב" בנשק? למה לא הוציאו אותו כשהתיישבו בחור בבקעה בלילה?

  2. לוחמות !!! לוחמות אמורות להיות מוכשרות ללחימה ולא משנה ברגע נתון זה מה הסיבה שנשארו בשטח עוין בטעות ..לוחם/ת אמור/ה להשיב מלחמה כשיש סכנת חיים לה /לו ולסובבים אותם ולא לברוח ..ולאחר מיכן לברר את נסיבות המקרה

Back to top button