חדשות הארץמבזקיםרצועת עזה

הטיל "החדש" של הג'יהאד האסלמי – טיל איראני שנורה בעבר לישראל

הג'יהאד האיסלאמי פרסם השבוע תמונות של טיל "חדש" שלדבריו שיגר לעבר אשקלון בסבב הלחימה האחרון עם ישראל. הארגון ציין כי מדובר בפעם הראשונה שהארגון עושה שימוש בטיל וכי מדובר בהצלחה – הטיל ששוגר פגע פגיעה ישירה בבית באשקלון. כתוצאה מפגיעת הרקטה נהרג פלסטיני תושבי חברון כבן 40 ואישה ישראלית נפצעה קשה.

הארגון לא ציין את שמו של הטיל או ארץ מוצאו והפרט היחיד שסיפק הוא כי מדובר בטיל לטווח בינוני. מבדיקת התמונות של הטיל שהוצגו עולה כי זהו טיל איראני ששמו פאלאק-2 (Falaq-2). טווח הטיל המקסימלי 10-11 ק"מ, יכול לשאת ראש נפץ במשקל 120 ק"ג, אורכו 1.82 מטר, קוטר 333 מ"מ ומשקלו 255 ק"ג.

כאמור לא מדובר בטיל חדש. הטיל שוגר לראשונה לעבר ישראל על ידי חיזבאללה במהלך מלחמת לבנון השנייה. בנוסף, יש לא מעט דיווחים כי איראן השתמשה בטילי Falaq-1 ו Falaq-2 במלחמת האזרחים בסוריה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

פאלאק-2 הוא טיל קרקע-קרקע, דור שני של מערכות טילים וארטילריה מונחה. מערכת זו פותחה בשנת 1990 על ידי תעשיות "שאהיד באגהרי", שהינו חלק מהתעשייה האווירית האיראנית.

הטיל שהציג ה'גיהאד האסלאמי

שיגור הטיל מרכב מסחרי במהלך הלחימה בסוריה
שיגור הטיל במהלך הלחימה בסוריה

הסרטון שהציגה הזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי, גדודי אל קודס

2 תגובות

  1. ולמה שישראל לא תשגר אלפי קטיושות על רצועת עזה? הרי שחמאס או חיזבאלה משגרים טילים לעברנו המטרה היא הרג הרס וחורבן.הממשלה צהל צריכים לאמץ שיטת לוחמה זו כנג רצועת עזה ולגבות מהם מחיר כבד ואף לגרום למנוסת תושבי עזה לסיני!

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח