חדשות הארץמבזקים

למה הוחלט על הפסקת אש? נחשפים פרטים חדשים

ראש המועצה העליונה למאבק בטרור במצרים, ח'אלד עוקאשה אמר הבוקר (שישי) כי מצרים איימה על ראש הממשלה נתניהו כי היא תיסוג מאמציה לתווך בין ישראל לפלסטינים על מנת להגיע להסדרה אם ישראל לא תפסיק את התקיפות ברצועת עזה. עוקאשה אמר את הדברים בראיון לתוכנית "90 דקות" בערוץ חדשות מצרי.

בתוך כך, מדווח העיתון הסעודי "אל ווטן" כי קטאר השתתפה בישיבת מועצת הליגה הערבית כדי לדון ב"תוקפנות הישראלית". בכתבה שפרסם העיתון נכתב, "מועצת הליגה הערבית גינתה את פשעי הכיבוש הישראלי המתמשך נגד העם הפלסטיני, אשר נחשבים לפשעי מלחמה ופשעים נגד האנושות על פי המשפט ההומניטרי הבינלאומי והמשפט הבינלאומי לזכויות אדם. תוקפנות אכזרית שהחלה ביום ראשון ברצועת עזה ובכל השטח הפלסטיני שהביאה להרג עשרות ואזרחים רבים פצועים.

מדינת קטאר השתתפה במפגש עם משלחת בראשות השגריר אבראהים בן עבד אל-עזיז אל-סאהלאווי, הנציג הקבוע של קטאר בפני הליגה הערבית.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

המועצה החליטה בהצהרה שפורסמה בסוף ישיבת החירום שהתקיימה אתמול, כי "המועצה תספק את כל התמיכה הנדרשת לעם הפלסטיני במאבקם הצודק, בהגנה על חיי התושבים, אדמותיהם והמקומות הקדושים לעם הפלסטיני כדי לממש את הזכויות הלגיטימיות שלהם, לרבות הזכות להיות מדינה עצמאית ממוסדת על פי גבולות 4 ביוני 1967 עם ירושלים המזרחית כבירתה, זאת לנוכח הפשעים, התכניות והפרקטיקות של הישות הישראלית."

"המועצה שומרת את זכותה לפעול כנגד ממשלת הכיבוש ומטילה עליה אחריות משפטית ופלילית מלאה על פשעים אלה, תוך הדגשת הצורך להביא את העבריינים לדין בינלאומי. אנו מגנים את מועצת הביטחון של האו"ם על כך שאינה מעמידה את ישראל במקום על פשעיה נגד העם הפלסטיני ודורשים ממנה לקחת אחריות ולאכוף את החלטותיה הרלוונטיות על מנת לספק הגנה בינלאומית לעם הפלסטיני."

נציג הפלסטינים בליגה הערבית אמר בהצהרה לפני שהחלה פגישת החירום כי "הקהילה הבינלאומית חייבת לפעול כדי לעצור את הפשעים והעבירות שמבצעת הישות הישראלית כנגד העם הפלסטיני." הוא ציין כי "חייבים לנקוט בכל האמצעים על מנת להרתיע את ישראל מלהמשיך בפשעים אותם היא מבצעת ברצועת עזה שחרגו מעבר לכל הגבולות".

צילום: סוכנות הידיעות הצרפתית – AFP

6 תגובות

  1. לא כל המוסלמים טרוריסטים . אבל , בכל מעשי הטרור בעולם כולו , מובילים המוסלמים .

  2. הערבים לא מבינים.מה לעשות?מנהיגי החאמס
    חייבים למות.מי שצריך את עזרתנו להצלת אחיו
    הוא אבו עאבס,שאינו פוצה פה.
    אם הערבים לא יירצו בחיסול החאמס,הם נגד
    אחיהם.אין ברירה אלא להילחם עד סופם המר,ואחרי זהלהסיר את המצור,ולהיתנער
    מהם טוטאלית.שהערבים יידאגו להם.

  3. רוצים להפסיק את המלחמה ? בבקשה שיעיפו את החמס לעזזל ויבחרו מנהיגים שלא רוצים להשמיד את מדינת ישראל

  4. אני מוכן להתמנות לראש ממשלה ל48 שעות…למחוק את עזה , יהודה ושומרון וכל "פל0טיזי" חי , ושיעמידו אותי בית המשפט בהג. שפניםםםםםםםםםםםם.

  5. זו בדיחה, נכון? מעל ל-600 טילים נורו בתוך פחות מ-24 שעות על אזור הדרום, שחלקם משודרגים וגרמו לפגיעות רבות בנפש וברכוש, ואתם עדיין מאמינים שהעם כל כך מטומטם, שיאכל כל לוקש שמנסים להאכיל אותו? קטאר הציבה אולטימטום??????? ברק הפעיל את משגרי הטילים?????? נראה מי יצחק בבחירות הקרובות…

  6. רואים שלראש הממשלה יש הרבה על הראש ובפועל אין לו ביצים, מתלבשים על זה ומנסים לנצל אותנו.

Back to top button