חדשות הארץמבזקים

"ביטחון המדינה בסכנה": מימין ומשמאל דורשים ועדת חקירה

לפני מספר ימים, יצא ארגון "הברית הישראלית", עם פנייה ציבורית להקמת וועדת חקירה ממלכתית בעקבות הפרשה. מאז, אנשי ציבור וארגונים נוספים הצטרפו לקריאה.

כפי שפרסמה טל שניידר ב"גלובס", הדרישה שארגון "הברית הישראלית" מוביל זכתה לגיבוי גם מהמחנה הציוני וגם מהליכוד- מהאופוזיציה ומהקואליציה. בין התומכים: אבי גבאי, יאיר לפיד, משה (בוגי) יעלון ודוד אמסלם.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ביום שבת בערב, תתקיים הפגנה בכיכר הבימה בתל אביב שמשנה את פניה ותתמקד בדרישה להקמת ועדת חקירה ממלכתית בעקבות הפרשה החמורה ביותר שפוגעת בקודש הקודשים-ביטחון מדינת ישראל.

שי כהן, מנכ"ל הברית הישראלית: "גם שר הביטחון הראשון שהתפטר מממשלת נתניהו, בוגי יעלון, דורש וועדת חקירה, מעניין מה השר הביטחון השני, אביגדור ליברמן אומר על זה בבוקר שאחרי. דווקא עכשיו כאשר האחריות של ממשלת ישראל לביטחון קורסת לעיניי כל, וועדת חקירה ממלכתית היא הכרח כדי לדאוג שבטחון ישראל לא ייפול בידי חבורת עבריינים שנית,. כפי שעולה מהמלצות המשטרה, זה מה שקרה בעניין העסקאות האסטרטגיות של כלי השייט. אנחנו שמחים על כל דמות ציבורית, משמאל או מימין שנוקבת בדרישה שצריכה הייתה להיות צעד בסיסי של אחריות לאומית בעקבות פרסום המלצות המשטרה וחומרתן וכפי שעולה מהתמיכה הציבורית שגרף הקמפיין שלנו -גם הציבור איתנו ולא ייתן שיימרחו אותו- הוא מבין שמדובר בפרשה חמורה שמסכנת את בטחון המדינה, וחובה לחקור אותה לעומק, למען יראו וייראו, בשביל שנוכל לסמוך על המנהיגים שלנו וכדי שלא ישנה כמקרה הזה".

הברית הישראלית – "ארגון חברתי המעצים מנהיגים ומנהיגות אזרחיים לקחת אחריות על החברה הישראלית. אנחנו פועלים במגוון תחומים הקשורים לצדק חברתי- ממלחמה בשחיתות השלטונית ועד חינוך וסביבה."

Back to top button