חדשות הארץמבזקים

ביה"ד הארצי לעבודה דחה את בקשת המדינה: עיצומי הכבאים יימשכו

תבוסה משפטית נוספת לנציב כבאות והצלה דדי שימחי : כב' שופטת ביה"ד הארצי לעבודה ורדה וירט-לבנה החליטה אתמול (רביעי) בערב לדחות את בקשתו של שימחי לסיים את עיצומי ועד ארגון הכבאים על רקע סכסוך העבודה הנמשך בנציבות כבר מספר חודשים וכולל בין היתר ניתוק מגע מהנציב, הפסקת אימונים ואבטחת אירועים בכפוף למגבלות ועדת החריגים של ההסתדרות.

שימחי עתר לבית הדין הארצי, לאחר שביה"ד האזורי בת"א לעבודה דחה כבר פעמיים את פניית המדינה ונציבות כבאות לסיים את עיצומי הכבאים לרבות הופעה אישית של שימחי בפניו שלא הותירה על ביהמ"ש רושם. כב' השוטפת וירט-לבנה מתחה ביקורת על התנהלותה של המדינה בניהול יחסי העבודה שלה כשכתבה בהחלטה "ישנו שלב שההחלטות בבקשות לצווים זמניים מיצו את תכליתן והגיעה העת לדון בבקשה העיקרית לגופה". כב'השופטת קבעה כי ייקבע בדחיפות דיון נוסף בביה"ד המחוזי לעבודה בת"א, שתכליתו כאמור הוא דיון רציני במערך יחסי העבודה בכבאות. את ועד ארגון הכבאים ייצגה עוה"ד יעל שילוני.

יו"ר ועד הכבאים אבי אנקורי מסר בתגובה להחלטה: "האגו של דדי שימחי חזק מכל הסכמה על תנאי העסקת עובדים. במקום לקיים משא ומתן הוגן כפי שהנחה אותו בית הדין האזורי לעבודה באמצעות מנכ"ל המשרד לביטחון פנים צ'יקו אדרי, הוא בחר להמשיך ולירות אש על העובדים שלו גם בפניה לבית הדין הארצי לעבודה וגם בתלונות סרק נגד עיצומי העובדים לנציבות שירות המדינה, כל זאת בזמן שהכבאים האמיצים מחרפים את נפשם על ביטחונה של מדינת ישראל בחזית הדרומית. זכות ההתארגנות היא זכות חוקית וכל עוד שימחי רומס את תנאי העסקת העובדים – העיצומים יימשכו. ביה"ד קבע שאין לשימחי ברירה אלא לקיים את עם העובדים שלו הידברות, במקום לנסות לנהל אותם דרך בית המשפט".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח