חדשות הארץכלכלהמבזקים

"בעקבות התפטרות ליברמן – מחירי הדירות יעלו ב-20 אחוזים"

ניר שמול, מנכ"ל חברת שניר – בית לשיווק נדל"ן למגורים ולמסחר, בארץ ובחו"ל, אומר היום (רביעי) כי בעקבות התפטרותו של שר הביטחון אביגדור ליברמן, יעלו מחירי הדירות ב 20 אחוז ומסביר מה יתרחש בשוק הנדל"ן בתקופה הקרובה.

לדבריו, "ההיסטוריה חוזרת על עצמה ואנו צופים כי מחירי הדירות יעלו בחודשים הקרובים בעוד 20 אחוז, בדיוק כפי שקרה לפני 4 שנים עם תכניתו של שר האוצר דאז יאיר לפיד –מע"מ 0".

שמול מעריך כי לאחר התפטרותו של ליברמן, הממשלה צפויה ליפול, הכנסת תתפזר, תכנית "מחיר למשתכן" תתבטל, התחלות בנייה יהיו בשפל, וכל מי "שישב על הגדר" וחיכה לירידת מחירים מבין כרגע כי המחירים צפויים לעלות ויקדים לרכוש דירה רגע לפני שהמחירים יעלו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שמול אומר: "המלצתי למי שמעוניין לרכוש דירה, לא לחכות לעליית המחירים ונהירה של אנשים לרכישה של דירות אלא להקדים את הרכישה בטרם יחזרו המחירים לעלות. מלאי הדירות שלא במחיר למשתכן נמוך מאוד, הרבה פחות מדירות כיום מהמלאי שהיה בתקופת יאיר לפיד שפוטר בשלהי הממשלה הקודמת – כלומר תקופת הנהירה הקודמת שתחזור במהרה במצב הפוליטי כיום".

ניר שמול, מנכ"ל חברת שניר. צילום: תומר פדר

20 תגובות

  1. לא מבין איך אנשים באשקלון למשל קונים דירות ביותר ממיליון שקל כשיש איום תמידי של טילים, המדינה צריכה לחלק שם דירות בחינם. ישראלים יכולים להיות כלכך מטומטמים

  2. ואם לא יעלו – האם יתפטר? האם יגיד שדבריו הוצאו מהקשרם, שהוא לא זוכר, או שהתנאים "השתנו" או שקר כלשהו? ולמה בכלל מפרסמים את השטויות של מנכ"ל בחברה קבלנית?

  3. איזה ליצנים… עד כדי כך נואשים? איך ההסטוריה חוזרת על עצמה אם מחיר למשתכן זו תכנית שעוד לא קרתה בהיסטוריה? לא יאומן מנסים לנצל כל סיטואציה בשביל לפמפם עוד קצת פרסום שיביא להם עוד קונה…

  4. סה"כ הוא מאוד אובייקטיבי… רק במקרה הוא בעל עניין גדול בשוק נדלן עולה…
    ובאותו הקשר, גם מחיר החלב יעלה ב 20% בעקבות ההתפטרות (הממשלה מתפרקת, קמה ממשלה צרה, אין שר חקלאות רק סגן שר והשוק חוגג).
    וגם מחיר הרכבים והיהלומים והנעליים ובעצם הכל… העיקר שזה ישרת את בעלי העניין

  5. בקריות כולן יש צורך ב-600 דירות בשנה עקב ריבוי טבעי וצמיחה.
    בקרית מוצקין בנו 6000 יחידות דיור.
    בקרית ביאליק בונים כעת עוד 5000 יחידות דיור.
    בקרית אתא בונים עוד 5000 יחידות דיור.

    סה"כ יש כרגע מלאי מוכן לכמעט 30 שנה של דירות, בקריות בלבד. זה לא כולל פרוייקטים ענקיים שנבנו בעכו, בנהריה, בטירת הכרמל. זה לא כולל שכונה ענקית שנבנתה בעפולה ולא כולל עיר שלמה ריקה בשם חריש.

    גם אם יפסיקו לבנות עכשיו במשך עשור וכל הקבלנים יעברו לתרדמת חורף עד 2028 – יש מספיק דירות לכולם ועוד יישארו דירות ריקות.

  6. רוב האנשים קבלו שכל ברוך ה' הודות המצב החזירי
    זהו תם לו עידן החרטטנים .

  7. אין משקיעים!!!!
    כבר שנתיים שמשקיעים מוכרים **נטו** מאות דירות כל חודש
    בסהכ 13 אלף דירות
    המשקיעים הפכו מצרכנים של קבלנים למתחרים
    אתה חושב שההתפטרות של לברמן תשנה את זה?
    המשקיעים שינו פוזיציה בגלל ריבית עולהתשואות משכד נמוכותאלטרנטיבות בחול שנפתחומס רכישה של 8% = 3 שנות שכירותוכל זה הולך להתהפך כי ליברמן האפס התפטר

  8. אם המחירים יעלו, בא נראה את החרטטן לא מוכר עכשיו דירות
    בואו נראה את הקבלנים סוגרים את משרדי המכירות עד שהמחירים יעלו ב 20%
    האינטרסנטים עסוקים כל הזמן בלהפחיד את הציבור שאין דירות ושהמחירים רק יעלו..
    בזמן שהם יושבים במשרדי מכירות ריקים ועם מלאים של עשרות אלפי דירות מוכנות בלי קונים

  9. ההיסטוריה חוזרת!
    אותה היסטוריה בספרד ואירלנד וגם תקופת השפל אצלנו בארץ בעקבות הבנייה המאסיבית בשנות ה 90 שהובילה לירידה תלולה עד 2008.

Back to top button