חדשות הארץמבזקים

רבנים למען זכויות האדם: להפיק לקחים מהמערכה האחרונה בעזה

בהצהרה שפורסמה היום (רביעי) ציין ארגון רבנים למען זכויות האדם כי "אפשר בהחלט להעלות תהיות קשות ביחס למדיניות הממשלה מול רצועת עזה בטרם הגענו לסבב האלימות הנוכחי, אבל משכבר נוצר סבב האלימות הזה, המערכה מול עזה נוהלה הפעם כך שהשיבה במהירה את השקט לתושבים הסובלים בעוטף עזה ובתוך הרצועה, וניכר שלוותה בהימנעות מפגיעה בתושבים עזתים שאינם מעורבים בלחימה."

עוד נמסר בהודעה כי "בצד הצער על כל הכרוך במה שקורה בעזה ובעימות עם עזה, ועם כל סלידתנו מהתנהלותו של החמאס כארגון טרור, הטקטיקה שננקטה במערכה הזו היוותה חידוש בכיוון חיובי. הייתה זו גישה של פגיעה ממוקדת בנכסים יקרים מאוד לחמאס (אולפן טלוויזיה, מבני מנהלה) שלוותה באפס הרוגים במסגרת תקיפות אלו (בזכות התראות מראש של צה"ל). המשוואה שנוצרה היא של נזק כלכלי רב, הממוקד במבני שלטון ולא בשירותים חיוניים או בדלת העם, לצד אפס הרוגים אזרחיים.

בעבר ראינו לא מעט מבצעים צבאיים של ישראל בעזה שנמשכו זמן רב בהרבה, במהלכו סבלו התושבים בצורה קשה, וכללו גם פגיעה נרחבת בחפים מפשע ברצועה (וכמובן החמאס כארגון טרור נפשע פועל בכוונת מכוון לפגוע בחפים מפשע בישראל). אנו שמחים שהפעם לא היו הדברים כך וקוראים לממשלה ולמערכת הביטחון לבחון מקרה זה תוך אפשרות להפיק לקחים גם ממגמה חיובית."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
Back to top button