חדשות הארץמבזקים

ביממה אחת: כ-100 רקטות על אשקלון, 93 פצועים ונזק רב למבנים

ראש עיריית אשקלון, תומר גלאם: "תושבי אשקלון הוכיחו משמעת אזרחית למופת. בנושא המיגון בשכונות הוותיקות – התחלתי לפעול מול הגורמים הרלוונטיים בממשלת ישראל על מנת לטפל בכך בדחיפות"

יממה של הסלמה ביטחונית, מהקשות שידעה העיר אשקלון, הגיעה לסיומה אמש עם ההכרזה על הפסקת אש והסרת הנחיות ההתגוננות של פיקוד העורף. במסגרת סבב ההסלמה האחרון נורו מאות רקטות לעבר אשקלון – שש מהן נפלו בבניינים ובבתים בשכונות ברחבי העיר וגרמו לנזק רב ולפציעתם של 93 תושבים, מהם 44 נפגעי חרדה, 46 נפגעי גוף קלים, שניים במצב בינוני, אחת במצב קשה והרוג אחד.

בכל הזירות ניתן מענה, בו במקום, על ידי כוחות הביטחון וגורמי המקצוע העירוניים (רווחה, תפעול, אחזקה, הנדסה וכדו'). טיפול אגף הרווחה והשירותים החברתיים נמשך גם בימים אלו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ראש העיר, תומר גלאם, הגיע לזירות השונות, עמד מקרוב אחר הנזקים, שוחח עם התושבים והציג בפניהם את כל הסיוע העירוני הנדרש באירועים כאלו. כמו כן, ביקר ראש העיר את הפצועים במרכז הרפואי 'ברזילי', שמע מהם את תיאור המקרים ואיחל להם רפואה שלמה.
"תושבי אשקלון הוכיחו משמעת אזרחית למופת ונשמעו להוראות מצילות החיים של פיקוד העורף. ועדיין, במוקדים רבים ספגנו פגיעות ישירות ונפצעו עשרות תושבים. צוותים מקצועיים מטעם העירייה היו פרושים בשטח כל העת ונתנו מענה מלא ומקצועי במידת הצורך", אמר ראש העיר, והוסיף: "אחת הבעיות איתן אנו מתמודדים היא נושא המיגון בשכונות הוותיקות. כבר בימים אלו התחלתי לפעול מול הגורמים הרלוונטיים בממשלת ישראל על מנת לטפל בנושא זה בדחיפות. כשהגעתי למוקדי הפגיעה, ראיתי את המצוקה של התושבים שחיים שם והבטחתי להם, כי ככל שזה תלוי בנו, נעשה כל שביכולתנו על מנת להקל עליהם בימים קשים אלו. מאחל לכולנו ימים טובים ושקטים יותר".

אתמול (שלישי) הגיעו לעיר מספר חברי כנסת ושרים, בהם שר הכלכלה, אלי כהן, סגנית יו"ר הכנסת וחברת הכנסת, נאווה בוקר והשר לשעבר, גדעון סער. יחד עם ראש העיר הם ביקרו בחמ"ל העירוני ומשם המשיכו לזירות הנפילה השונות.

שר הכלכלה, אלי כהן: "זה המקום לבוא ולחזק את תושבי אשקלון על העמידה האיתנה שלהם. זה המקום גם לשבח את ראש העיר אשקלון על ההיערכות, על פתיחת המקלטים בזמן ועל הפעלת מערך החירום. הנחיתי את הגורמים הרלוונטיים של משרד הכלכלה והתעשייה, לבוא ולהיות ערוכים בשני המוקדים העיקריים שיש לנו: שדרות ואשקלון, לטובת העסקים הבינוניים

והקטנים בפרט. צריך גם למצוא פתרון לסוגיית המיגון באותם בתים שאין להם את המענה לכך. זה צו השעה ואנחנו בהחלט נפעל ונטפל בנושא".
השר לשעבר, גדעון סער: "באתי להזדהות ולחזק את תושבי אשקלון. זו יממה מאוד לא פשוטה. קיבלתי את הסקירה מראש העיר ואני חייב לציין לשבח את הניהול קר הרוח שלו של היממה הזאת ואת השליטה בנושא. לגבי המתקפה הזאת של מעלה מ-400 רקטות על אזרחי ישראל, מה שנדרש זו מתקפה חריפה בחזרה".

סגנית יו"ר הכנסת וחברת הכנסת, נאווה בוקר: "באתי לכאן לבוא ולחבק. אבל זה לא נגמר פה, אני חושבת שגם הכנסת, הממשלה ושר הכלכלה שנמצא כאן, צריכים לחזק במיוחד את תושבי הדרום שפרנסתם נפגעה. צריך לשים את הדגש על כך כבר בימים הקרובים".

צילום: תומר שונם הלוי, אלדד עובדיה, דוברות עיריית אשקלון.

Back to top button