חדשות הארץמבזקיםצבא וביטחון

בן 40 נהרג מפגיעת רקטה באשקלון, צה"ל תקף מאות יעדי טרור בעזה

הלילה (שלישי) בשעה 01:31 התקבלו דיווחים במוקד 101 של מד"א במרחב לכיש על גבר ואישה שנמצאו ע"י השכנים כשהם לכודים בדירה בקומה הרביעית בבניין באשקלון. חובשים ופראמדיקים של מד"א שהוזעקו למקום האירוע מצאו גבר כבן 40 כשהוא ללא רוח חיים וקבעות את מותו. אישה כבת 40 שנפצעה קשה מפגיעות הדף פונתה לבית החולים ברזילי בעיר.

מוקדם יותר הלילה רקטה פגעה פגיעה ישירה בבניין מגורים באשקלון ואישה כבת 60 נפצעה באורח אנוש.

פראמדיק מד"א אייל חן סיפר: "כשהגענו למקום עלינו לדירה בקומה האחרונה וראינו באחד החדרים בדירה הרס רב. בחדר נמצאו גבר ואישה בשנות ה 40, הגבר היה מחוסר הכרה וסבל מפגיעה רב מערכתית, ביצענו בו בדיקות רפואיות אבל הוא היה ללא סימני חיים ולאחר זמן קצר נאלצנו לקבוע את מותו. האישה שהייתה בהכרה וסבלה מפגיעות הדף חולצה מהדירה כשהיא במצב קשה ופונתה בניידת טיפול נמרץ של מד"א לבי"ח תוך כדי טיפול רפואי מציל חיים."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: דוברות מד"א

חבלני משטרת ישראלפעלו במשך שעות ארוכות בזירת הפגיעה בבניין אשקלון במטרה להסיר חשש לשרידי רקטה העלולים לסכן את האזרחים במקום. כוחות המשטרה יחד עם גורמי מקצוע ברשות המקומית ופקע״ר אפשרו בשלב מאוחר יותר חזרתם של דיירי יתר הדירות בבניין לביתם.

צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה

צילום: דוברות המשטרה

צה"ל במהלך הלילה המשיך בתקיפות ברצועה ומדיניות התקיפות הנראית בשעות האחרונות היא תקיפת נכסים של ארגון הטרור חמאס. הנכס הראשון שהותקף היה תחנת הטלוויזיה אל אקצא של חמאס לאחר מכן משרדי המודיעין של הארגון בשכונת אלפרקאן בעזה והבוקר הותקף המטה לביטחון פנים של ארגון הטרור חמאס בשכונת רימאל.

יש לציין כי מטוסי קרב של צה"ל תקפו במהלך הלילה בנוסף לנכסים ייחודים אלה של חמאס עשרות יעדי טרור נוספים של ארגוני הטרור חמאס והג'יהאד האיסלאמי הפלסטיני ברחבי רצועת עזה. בין התקיפות גם מחסן אמצעי לחימה בחאן יונס, מתחם צבאי בזייתון ואתר לייצור אמצעי לחימה בשייח עומדאן.

כמו כן כוחות זרוע הים תקפו כלי שיט ייעודי השייך לכוח הימי של חמאס במעגן נוציראת שבדרום רצועת עזה.

מדובר צה"ל נמסר כי עד כה תקף צה"ל כ-150 יעדי טרור של ארגוני הטרור חמאס והג'יהאד האיסלאמי הפלסטיני ברצועת עזה ושלושה מבני שלטון של ארגון הטרור חמאס המשמשים למטרות צבאיות.

בין היעדים שהותקפו מנהרת טרור התקפית בדרג' תפח, ארבעה מתחמים צבאיים בעיר עזה, בית חאנון, ג'בליה וחאן יונס וכן עמדת שיגור ירי תלול מסלול של ארגון הטרור חמאס בחאן יונס.

בהודעת דובר צה"ל נמסר כי "צה"ל נחוש להמשיך לבצע את משימת ההגנה על אזרחי ישראל, ערוך ומוכן למגוון תרחישים. התקיפות בוצעו בתגובה למתקפת הטרור שמובילים ארגוני הטרור משטח רצועת עזה לעבר אזרחי מדינת ישראל, אותה צה״ל רואה בחומרה רבה. ארגון הטרור חמאס נושא באחריות לכל הנעשה ברצועת עזה וממנה, והוא יישא בהשלכות לפעולות הטרור המופעלות נגד אזרחי ישראל."

לפני זמן קצר הסתיימה תקיפת נכס טרור ייחודי נוסף של ארגון הטרור חמאס בעיר עזה, הרביעי שנתקף על ידי צה"ל מאמש. מטוסי קרב של צה"ל תקפו מבנה המשמש את הכוח הצבאי של חמאס ואת הכוח המודיעיני הצבאי של הזרוע הצבאית של חמאס. המבנה מצוי בבעלות ארגון הטרור חמאס ושימש את הארגון לפעילות צבאית הכוללת איסוף מודיעין, מחקר ופיתוח ארגון הטרור.

במבנה, נמצא גם מחסן אמצעי לחימה. הבניין ממוקם בלב העיר עזה, סמוך לבתי ספר, מסגד ומתקנים דיפלומטיים ובתוכו קיים גן ילדים.

מדובר בתקיפה נוספת, כאמור רביעית במספר של נכס יחודי מרכזי של חמאס.

תקיפות צה"ל נמשכות גם בשעה זו.

Back to top button