חדשות הארץמבזקיםמשפטי/פלילי

דרמה בירושלים: ביהמ"ש העליון קצב למדינה להגיב עד השעה 19:00

התנועה לאיכות השלטון עתרה הבוקר (ב') לבג"ץ כנגד רה"מ, היועמ"ש, שר הפנים ויו"ר הכנסת, בבקשה שביהמ"ש יורה להעביר סמכויות דרעי כשר הפנים בעניין הבחירות בירושלים לשר בעקבות אמירתו כי "השטן הוציא צו 8!" כלפי עופר ברקוביץ. בג"ץ קצב כי על המדינה לתת מענה עד 19:00 היום. מהתנועה נמסר: "השר דרעי נגוע בניגוד עניינים חריף ביותר, הוא פוגע פגיעה חריפה בזכות הציבור לבחור ולהיבחר, ורומס בהתנהלותו את אמון הציבור ברשויות."

במהלך החודשים האחרונים, שר הפנים, ח"כ אריה דרעי, התבטא חזור ונשנה בסוגיית הבחירות לראשות העיר ירושלים ואף לא הסתיר את העובדה שתמיכתו במר משה ליאון הינה חלק ממהלך פוליטי שיסודותיו נטועים בפוליטיקה הארצית. ואולם בימים האחרונים, בהם נכנסה מערכת הבחירות בירושלים לישורת האחרונה, חלה קפיצת מדרגה בהתבטאויותיו הקיצוניות של השר עם פרסום סרטונים מנאומיו בהם נוקט לשון חריפה ביותר כלפי יריבו של לאון ובוחריו, עד כדי כינויים בביטוי החריף "שטן"! ותוך שהוא מתערב בצורה בוטה ביותר במערכת הבחירות בעיר.

עקב סרטונים אלו, שלחה אתמול (ראשון) התנועה לאיכות השלטון מכתב דחוף לראש הממשלה, מר בנימין נתניהו, היועץ המשפטי לממשלה, עו"ד אביחי מנדלבליט, יו"ר הכנסת, ח"כ יולי אדלשטיין והשר דרעי בדרישה להעביר סמכויותיו של דרעי כשר הפנים לשר אחר בעניין מערכת הבחירות בירושלים. מאחר ולא התקבלה אף התייחסות מצד הנמענים ובעקבות לוח הזמנים הדוחק שכן מחר, 13.11.18, יתקיים הסבב השני בבחירות לרשויות המקומיות, עתרה היום התנועה לבג"ץ בבקשה לקיום דיון בהול בנושא זה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מעבר לחשש הכבד שמא אמירותיו של שר הפנים מהוות הסתה אסורה, מצב זה מעלה חששות כבדים לניגוד עניינים חריף בו מצוי, שעה שהשר העומד בראש המשרד שהוא הרגולטור והמפקח על הרשויות המקומיות בישראל – וכך גם על מערכת הבחירות ברשויות המקומיות, מעורב במערכת הבחירות בצורה כה בוטה. יתרה מכך, התערבות בוטה שכזו מהווה פגיעה בזכות לבחור ולהיבחר שכן באמירותיו עלול להטות השר את הצבעות הבוחרים שנושאים את עיניהם אל שרי הממשלה, ולפגוע בעקרון הבסיסי של טוהר הבחירות ואי תלותן.

החוק קובע כי הממשלה רשאית, באישור הכנסת, להעביר סמכות הנתונה על פי חוק לשר אחד, או חובה המוטלת עליו על פי חוק, כולה או מקצתה, לשר אחר. מצב עניינים חריג וחמור זה מחייב, לטעם התנועה לאיכות השלטון, כי הממשלה תורה על העברת סמכויותיו של השר דרעי לשר אחר משרי הממשלה, וכי הכנסת תתכנס להצבעת בזק על מנת לאשר העברה זו. במידה והסמכות תישאר בידי שר הפנים, ייפגע אנושות אמון הציבור במשרד הפנים ובממשלה הנוכחית.

שר הפנים, אריה דרעי. צילום: דוברות הכנסת

2 תגובות

  1. דרעי הוא פושע מורשע ואם יביט בראי יראה את השטן. הוא למד את תורת הקללות מ-מר"ן א ו-ב
    אין חדש תחת השמש. שר הפנים הזה שהוא גם חבר קבינט אחרי שכל שרותו המאולץ בצהל היהכ-3 חודשים בלבד, והוא יושב בגוף שיחליט אם ילדי ונכדי יצאו למלחמה. באיש זה שפיו מזוהם בקללות רבותיו ושהוא כאמור פושע שיצא מהכלא [ויתכן שעוד יחזור אליו] אין לי אממון, אלא תיעוב מוחלט

  2. למה אתם מצפים ? כ-70% מהפושעים שיצאו מהכלא חזרו לחיי פשע לאחר מכן. למה שמר דרעי יהיה שונה ?

Back to top button