חדשות הארץכלכלהמבזקים

קבוצת תהל הישראלית תספק מים נקיים ל 9 מיליון הודים

שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן: "משרד הכלכלה והתעשייה רואה במזרח אסיה פוטנציאל משמעותי להגדלת הפעילות של חברות ישראליות וכן להגדלת היקפי הייצוא, ובהתאם עבה את מערך הנספחים הכלכליים במדינות אלו. על רקע ההסכם, אני קורא לחברות ישראליות, קטנות כגדולות, לפנות למערך הנספחים הכלכליים של מינהל סחר חוץ, ולקבל את כל הסיוע הנדרש כדי לייצא לכל יעד בעולם. הצלחה של חברות ישראליות בחו"ל היא הצלחה של המשק והכלכלה הישראלית כולה"

חברת המים של בנגלור (BWSSB – Bangalore Water Supply and Sewerage Board), חתמה עם קבוצת תהל הישראלית על הסכם לשיקום ולשיפור תשתיות אספקת המים בהיקף של כ- 30 מיליון דולר, במימון של גוף חיצוני. תהל, באמצעות חברת הבת ההודית שלה, זכתה כדין במכרז ציבורי של הרשות המוניציפלית אשר אחראית לאספקת מים וטיפול בשפכים ל 42,000 בתי אב בעיר בנגלור, שגם בה, בדומה לערים אחרות בהודו, נושא המים עומד בראש סדר העדיפויות. עבודות היישום בפרויקט של תהל החלו זה מכבר והן מתקדמות היטב בהתאם לתכנית.

לפני כשנה וחצי יזם ד"ר שי מוזס, הנספח הכלכלי של משרד הכלכלה והתעשייה בבנגלור, מפגש עם יו"ר תאגיד המים העירוני של בנגלור וצוות ההנדסה הפועל תחתיו, מתוך מטרה לעניין את התאגיד בטכנולוגיה וידע של חברות ישראליות בכלל תחומי המים. מדינת קרנטקה, כמו מדינות אחרות בהודו, ניצבת בפני אתגרים רבים בנושא המים ולחברות ישראליות יש פוטנציאל רב לסייע באספקת שירותים ומציאת פתרונות הולמים. חברות ישראליות בתחום המים פועלות בכל העולם בהצלחה רבה, וישראל נתפסת כמעצמה בכל הקשור לניהול מדיניות מים, הקמת ותפעול תשתיות מים ושפכים וטכנולוגיה ייחודית.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בנגלור, העיר החמישית בגודלה בהודו אשר מאכלסת כ- 9 מיליון תושבים, משמשת כמרכז פוליטי, כלכלי ותרבותי לכל דרום הודו. בנגלור מכונה גם "עמק הסיליקון" של הודו הודות לנוכחותן של אלפי חברות טכנולוגיה, הודיות ובין לאומיות, אשר פועלות בתחומי העיר. הנספחות הכלכלית של משרד הכלכלה והתעשייה בבנגלור פועלת בעיר מזה כ- 5 שנים ומסייעת לחברות ישראליות בפעילות עסקית בכל דרום הודו וכן בהסרת חסמים רגולטורים ואחרים.

מנכ"ל תהל, סער ברכה: "קבוצת תהל הינה אחת מחברות התשתיות הישראליות הגדולות הפועלות בהודו, וצבר ההזמנות שלנו בהודו הוא כ- 800 מיליון שקלים. ממשלת הודו מתכננת השקעות עתק של 31 מיליארד דולר בפיתוח מערכות מים וחקלאות, ותהל ממוצבת היטב על מנת לממש את הפוטנציאל העצום הזה בתחומי פעילותה – מים ושפכים, חקלאות, סביבה וגז. העובדה שהשכלנו להקים בהודו לפני כמעט 6 שנים חברה מקומית, שמעסיקה כיום כ- 250 עובדים מקומיים מקצועיים ומתבססת בעיקר על ידע ישראלי – הוכיחה את עצמה כדרך הנכונה לפעול במדינה".

Back to top button