חדשות הארץמבזקיםצבא וביטחון

פיגוע באמצעות רחפן הוא איום ממשי: "חשופים לסכנה יותר מתמיד"

כנס רחפנים בעולם האבטחה, יתקיים במהלך החודש (יום ב', 26.11.18) במכללה האקדמית בוינגייט. הכנס יעסוק באיום הרחפנים, כיצד לגלות את האיום, כיצד להתמודד ובאסטרטגיה להפעלת רחפנים באבטחה. בכנס צפויים לקחת חלק מומחים מהעולם הביטחוני והצבאי, והוא יתקיים ביוזמת הממרכז לניהול וביטחון במכללה האקדמית בוינגייט ובשיתוף חברת AGL CONSULTING שבראשה עומדים בכירים לשעבר בחיל האוויר הישראלי.

"זה קורה לעיתים רחוקות, אבל עדיין קורה שאמצעי תמים ופשוט לכאורה, הופך לגורם שמשנה את כללי המשחק. כניסת הרחפנים לזירת הטרור והפשיעה מחוללת שינוי דרמטי. הרחפן הוא כלי טיס זעיר ומהיר הנשלט מרחוק ומשמש פלטפורמה יעילה מאין כמוה לנשיאת מטענים קלים ולשימושים רבים אחרים. באמצעות רחפנים יכול היריב לשאת ולהחדיר מטעני נפץ או חומרים מסוכנים ולבצע מגוון של פיגועים בקשת רחבה של דרכי פעולה, תוך פגיעה בנפש וברכוש. זאת בחיכוך מזערי עם היעד. זו הסיבה שהחלטנו ללמד כיצד להתמודד עם האיום הזה". כך אומר ניר רן, שבעבר שימש כראש בית הספר לאבטחה של השב"כ ומילא במשך שני עשורים תפקידים בכירים בארגון. היום רן הוא ראש המרכז לניהול וביטחון במכללה האקדמית בוינגייט.

זמינות מהירה וזולה יחסית של רחפנים בשוק האזרחי, מגבירה באופן ניכר את האיומים כלפי מתקנים ויעדים רגישים שחשופים לסכנה יותר מתמיד. ארגוני הטרור כבר זיהו את הפוטנציאל הרב בכלים אלו. התמודדות עם האיומים הללו מחייבת ידע וארגז כלים מקצועי וטכנולוגי. ניר רן: "מילת המפתח בעולם האבטחה היא פרואקטיביות. המשמעות היא שצריך לנקוט במהלכים ובפעולות יזומות מראש כדי להתמודד עם איומים עתידיים. איום הרחפנים כבר כאן. תהיה זו רשלנות חמורה מצידנו לדחות את ההתמודדות ולחפש פתרונות עד שיגיעו פיגועים רבי נפגעים".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בכנס ישתתפו וירצו: אלוף במיל' גרשון הכהן, לשעבר מפקד המכללות הצבאיות ומפקד הגיס המטכלי. סא"ל ד', ראש צוות הגנה מרחפנים בחיל האוויר, מאיר גרשוני, לשעבר בכיר בשב"כ ובמערך האבטחה הממלכתי. ניר רן, בעבר ראש בית הספר לאבטחה של השב"כ וכיום ראש המרכז לניהול וביטחון במכללה האקדמית בוינגייט, ורבים אחרים.

חשש מרחפני נפץ
חשש מרחפני נפץ
חשש מרחפני נפץ

Back to top button