חדשות הארץמבזקיםמשפטי/פלילי

יוגש כתב אישום כנגד הנהג החשוד בתאונת ה"פגע וברח" בברכיה

צוות החקירה המיוחד שהוקם במשטרה בעקבות תאונת ה"פגע וברח" סמוך למושב ברכיה, הצליח בתום חקירה אינטנסיבית שארכה שבועות ארוכים ובעקבותיה נעצרו מספר מעורבים, ביניהם נהג (23) האופנוע שהסגיר עצמו, לגבש ראיות מבוססות בתיק החקירה עב הכרס שהועבר לידי הפרקליטות. "על אף התנהגותם בשטח של הנהג ויתר החשודים המעורבים תוך שיבוש ראיות, תיאום גרסאותיהם ומסירת הודעות כוזבות, הצליחו החוקרים המיומנים לגבש תשתית מהימנה בתיק החקירה", ציינו במשטרה.

צוות החקירה המיוחד שהוקם במרחב לכיש של המשטרה יחד עם אגף התנועה בעקבות תאונת הדרכים הקטלנית שארעה בתאריך 19.10.18 בשעות הצהריים סמוך למושב ברכיה, תאונה בה קיפח את חייו רוכב האופניים יגאל סעדון ז"ל בעת שחזר מקניות לקראת שבת במרכז המסחרי שנמצא לא הרחק ממקום התאונה, הצליח במלאכת חקירה עיקשת תוך שימוש בכל היכולות והאמצעים העומדים ברשותם לאסוף ראיות כנגד הנהג החשוד בפגיעה הקטלנית ברוכב האופניים, על אף גרסתו שהופרכה לא אחת על ידי החוקרים המקצועיים. תיק החקירה עב הקרס בו עשרות עדויות וגיליונות חקירה, הועבר בימים אלו לידי פרקליטות דרום שצפויה להגיש נגד הנהג החשוד כתב אישום.

"הושקעו מיטב ומרב האמצעים והיכולות בשילוב חוקרים עתירי ניסיון במטרה להגיע לחקר האמת בחקירת נסיבות התאונה הטראגית. גם ניסיונותיהם של המעורבים להערים קשיים עד כדי שיבוש ממשי של זירת האירוע, מסירת הודעות כוזבות בזירת התאונה ועוד, נחשפו במהרה יחד עם מסכת שקרים סבוכה אותה קרמו המעורבים יחדיו" נמסר מהמשטרה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ביום שישי, יום התאונה, רכב הנהג החשוד על אופנועו אותו מחזיק מבלי שיש בידיו רישיון נהיגה ועל אף שאין זו הפעם הראשונה בה נתפס נוהג ללא רישיון כחוק. החשוד הגיע יחד עם מי מחבריו המעורבים אל תחנת הדלק בצומת משען הסמוכה ומשם המשיכו בנסיעה ברכבי השטח שברשותם אל המושב ברכיה. תכוף לכך, סיים המנוח את קניותיו במרכז המסחרי בצומת סילבר ומשם יצא כשקניות לשבת בארגז אופניו החשמליים עליהם נהג לרכוב בעקבות העדר רישיון נהיגה כחוק. המנוח שככל הנראה חשש מרכיבה על הכביש בו תנועת כלי רכב ערה, בחר לרכוב דרך שדות המושב ושם דווקא מצא את מותו הטראגי.

מחקירת הצח"מ ומתוך עדויות עולה כי הנהג החשוד רכב שלישי בשיירה עת הגיעו אל שטח חקלאי שסמוך למושב. במהלך רכיבתם, על פי עדותם, העלו כלי הרכב הראשונים ענן אבק שמנע באופן מוחלט את היכולת של מי מהרוכבים להמשיך בנסיעה בטוחה, אך דבר זה לא מנע מהחשוד להמשיך את נסיעתו אל תוך ענן האבק ולהתנגש ברוכב האופניים ולגרום בכך לפציעתו האנושה. כתוצאה מההתנגשות נפגע גם החשוד שטען כי איבד הכרתו בשלב זה, טענה שהופרכה בעדויות שנאספו וממעשיו שלו לאחר מכן. מיד לאחר התרחשות התאונה, הועלה החשוד על אחד מרכבי השטח במקום ופונה אל ביתו ביישוב בית שקמה, ואילו אחד מחבריו שנותרו במקום דאג להזיז את האופנוע של הנהג החשוד ולהסתירו בין סבך השיחים והעצים במטע סמוך, מרחק כ-200 מטרים לערך ממקום התאונה. בשלב זה הודיע אחד מחבריו לרכיבה למוקד מד"א על אדם מוטל בשטח לאחר שהתנגש במשהו תוך שציין שאינו יודע מה קרה. למקום הוזעקו כוחות רפואה שהחלו במאמצי החייאה עד שנאלצו תוך זמן קצר לקבוע את מותו של רוכב האופניים. כוחות המשטרה שהגיעו גם הם למקום, לרבות בוחני התנועה במרחב לכיש וגורמי את"ן של המחוז הדרומי של המשטרה, החלו בחקירת נסיבות המקרה תוך איסוף עדויות ראשוניות בזירה מהנוכחים, ביניהם חבריו בדיעבד של הנהג החשוד שהיו עדים לאירוע אך אלו מסרו כי לא הבחינו בנסיבות פציעתו של המנוח וציינו כי רק הבחינו בו מוטל והזעיקו את כוחות הרפואה והמשטרה למקום.

פעולות חקירה מתוך הבנה כי נדרשות פעולות מהירות, כללו סריקת השטח הסמוך בסיוע מסוק היחידה האווירית של משטרת ישראל, סריקה שהביאה לאיתור אופנוע שטח החשוד במעורבות בתאונה ועליו סימני פגיעה בצדו הימני. מרגע זה הואצו פעולות לזיהוי בעליו של האופנוע האמור על מנת לזהות את החשוד המעורב בתאונה ולאתרו לחקירה.

בלילה שבין יום שבת לראשון, כיממה וחצי לאחר התאונה, התייצב הנהג החשוד כשהוא מלווה בעורכי דינו בתחנת המשטרה באשקלון אז נעצר והועבר לחקירת בוחני תאונות הדרכים לכיש. בחקירתו הראשונית ציין החשוד כי היה מעורב בתאונת דרכים בשטח בעת שרכב על אופנועו. עוד ציין, כי היה הרבה אבק ואז התנגש במשהו. בהמשך הוסיף כי חולץ מהשטח על ידי אדם שאינו מכיר שנתן לו לעשן מריחואנה כדי להפחית את כאביו ובהמשך לכך פונה על ידי שכנתו אל בית החולים "ברזילי" באשקלון כשבמהלך נסיעה זו הפציר בה למסור כי נפל מסוס שם טען זאת גם בפני הצוות הרפואי. לאחר ששמע בכלי התקשורת על תאונת ה"פגע וברח", הבין למעשה שפגע בבן אדם וגרם למותו. גם ידיעה זו לא גרמה לחשוד להודיע על כך למשטרה או לצוותו הרפואי, והוא עזב את בית החולים ביום שבת בבוקר מבלי ששוחרר על ידי רופאיו. גם לאחר מכן לא מצא החשוד לנכון לדווח על שארע, אלא עסק יחד עם חבריו בתכנון ובשיבוש מאסיבי של ראיות, עדויות תוך תיאום גרסאות עם כל מי שידו בדבר. בין היתר קיימו החשוד ויתר המעורבים מפגש בחצר ביתו של אחד מהמעורבים (נהג רכב השטח שהעביר את החשוד מזירת התאונה אל ביתו במושב) שם תיאמו ביניהם את גרסאותיהם וביקשו מבעלת הבית, הנהגת שפינתה אותו לביה"ח, שתמסור גרסה שקרית במשטרה. עוד עלה בחקירה כי מפגש זה צולם ותועד על ידי מצלמות אבטחה המותקנות במקום, אך מי מהחשודים דאג לרכוש מערכת DVR חדשה בתמורה לישנה המותקנת שהושמדה על מנת להעלים את תיעוד המפגש. מעדויות נוספות שנאספו והוטחו בפניו של החשוד במועדי חקירותיו, עולה כי הנהג החשוד צרך סמים במועד שקדם לקרות התאונה ולא לאחריה כפי שטען. החשוד כלל לא איבד הכרתו בתאונה ולאחריה והנחה את הנהג שהסיע אותו לביתו כיצד להגיע לכתובת, ולאחר שהובהל אל ביתו מיד לאחר התאונה, החליף את בגדיו ולאחר מכן נלקח לבית החולים.

צילום: דוברות המשטרה

ימים ספורים לאחר מעצרו של הנהג, ולאחר שמעצרו זה הוארך בבית המשפט באשקלון, תוך שבוצעו פעולות חקירתיות סמויות רבות, עצרו בלשי המשטרה לחקירה מספר מעורבים, חבריו של הנהג החשוד, שחלקם אף מסר עדותו בזירת התאונה בה "טענו" כי הם נקלעו למקום והבחינו במנוח מוטל. לאחר שמעצרם הוארך גם כן ונחקרו שוב ושוב, החלו מוסרים גרסה שהחלה מתיישבת עם המציאות. גם מעצרם של אלו הוארך לא אחת עד שהסתיימו פעולות החקירה המצריכות את המשך מעצרם והם שוחררו בתנאים מגבילים.

כאמור, לאחר שגובשו חומרי החקירה בנוגע לנהג החשוד, הועבר תיק החקירה לידי הפרקליטות שצפויה להגיש נגדו כתב אישום.

צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח