חדשות הארץמבזקיםצבא וביטחון

ההתקלות ברצועת עזה: תמונות ראשונות מהרצועה ועדכונים

ברצועת עזה מפרסמים הבוקר (שני) תמונות ראשונות מתקיפות צה"ל הלילה ברצועה בעקבות התקרית הביטחונית החמורה שאירעה ממזרח לח'אן יונס שבדרום הרצועה.

על פי הדיווחים בעזה מדובר בכוח מיוחד של צה"ל שנכנס לעומק הרצועה, כ-3 קילומטרים עד למסגד אסמאעיל אבו שנב, שם ככל הנראה ניסה הכוח לחטוף את המחבל נור ברכה, מפקד הזרוע הצבאית של חמאס. הכוח נחשף מסיבה שטרם ברורה והחלו חילופי אש בין הצדדים. הכוח הצליח לחלץ עצמו מהמקום בחיפוי אווירי. הפלסטינים מדווחים על 40 תקיפות אוויריות שביצע צה"ל עד ליציאת הכוח מהמקום.

ההריסות מתקיפות צה"ל הלילה בעזה
ההריסות מתקיפות צה"ל הלילה בעזה
ההריסות מתקיפות צה"ל הלילה בעזה
ההריסות מתקיפות צה"ל הלילה בעזה
הרכב איתו נכנס כוח צה"ל לרצועה
הרכב איתו נכנס כוח צה"ל לרצועה
הרכב איתו נכנס כוח צה"ל לרצועה

במשרד הבריאות בעזה דיווחו על 6 מחבלים שנהרגו בתקרית בחילופי האש ובתקיפות צה"ל.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
המחבלים שחוסלו הלילה בתקיפות צה"ל ברצועת עזה

צה"ל הודיע כי נכון לשעה 05:15, זוהו 17 שיגורים לשטח הארץ מרצועת עזה. לוחמי "כיפת ברזל" יירטו שלושה שיגורים. בהתאם להערכת המצב רכבת ישראל מקו אשקלון שדרות סגורה.

בתקרית החמורה נהרג קצין צה"ל שבשל תפקידו המסווג דובר צה"ל לא התיר לפרסם את שמו המלא, תפקידו ועל איזו יחידה צה"לית מדובר ובהודעה שפרסם מסר כי מדובר בסגן-אלוף מ' ז"ל. הודעה נמסר למשפחתו. בתקרית נפצע קצין צה"ל נוסף ומבית החולים סורוקה נמסר כי הוא עבר הלילה ניתוח ומצבו מוגדר בינוני ויציב.

שר הביטחון, אביגדור ליברמן קיים במהלך הלילה התייעצויות ביטחונית אשר נמשכו גם הבוקר. שר הביטחון אמר כי "עם ישראל איבד הלילה לוחם רב פעלים, שתרומתו לביטחון המדינה תישאר חסויה עוד שנים רבות. אני מבקש למסור תנחומים מעומק הלב למשפחתו ואיחולי החלמה מהירה לפצוע בתקרית."

צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

דובר צה"ל, תא"ל רונן מנליס אמר הבוקר בשיחה עם הכתבים הצבאיים כי "הכוח ביצע פעולה ממושכת בעומק עזה לשימור עליונות ישראל על אויביה. הכח נקלע למציאות מורכבת וניהל קרב הרואי כדי להחלץ לישראל. תא"ל מנליס הוסיף כי "מעשיו של סאל מ׳ ז"ל ראויים להצדעה. פעולותיו סייעו לביסוס עליונות מדינת ישראל על אויביה. מעשיו לא יתפרסמו. מה שנחשף הלילה הוא קצה של פעילות. אנחנו נלמד את לקחי הארוע." והדגיש כי "מטרת הפעולה לא היתה חיסול או חטיפה."

מדוברות המועצה האזורית אשכול נמסר הבוקר כי "בסיום הערכת מצב הוחלט כי אין חובה לשהות בסמיכות למרחבים מוגנים. במקרה של אזעקה יש לפעול בהתאם להנחיות התגוננות. שאר ההנחיות ללא שינוי. לא יתקיימו לימודים במוסדות החינוך התכנסויות עד 300 איש בשטח סגור בלבד. במהלך היום תיתכן תנועה ערה של כלים צבאיים. ישנן ניידות משטרה בצמתים אך אין חסימת כבישים."

מהמועצה אזורית שדות נגב נמסר בהודה לתושבים, "לאחר הערכת מצב אין שינוי בהנחיות. מוסדות החינוך, בתי ספר, גנים, מעונות יום, פעוטונים ושאר המסגרות השונות במועצה, לא יפעלו היום כלל. כמו כן כל ההסעות למוסדות חוץ לא יפעלו (גם אם מתקיימים בהם לימודים). בכל תחושה של מצוקה ניתן להתקשר ולקבל סיוע בטלפון: 089941091 בכל עניין אחר ניתן להתקשר למוקד המועצה בטלפון 089938107 או במספר מקוצר 107."

תגובה אחת

  1. הראו בחדשות שהשליח מקאטר שהביא לחמסניקים את המזוודות עם הכסף אומר לחמאס היום שיהיה שקט בגדר וזה מה שהם רצו שתשמעו למעשה הוא אמר לו אני מעביר לכם את הכסף בשביל שתתחילו לעשות יותר בלאגן ….אין שלום עם המחבלים כבר השם אמר את זה ע"י נביאו ואתם חושבים שאתם יותר חכמים .

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח