צרכנות

בניית אתרים באינטרנט – מה זה כולל

אנחנו יכולים לספר לכם כיצד ומתי נבנה האתר הראשון וכיצד התגלגל תחום בניית האתרים עד, שהוא הגיע למה שהוא היום, אך במקום זאת נתמקד בנקודות החשובות והמעניינות יותר לצרכן הממוצע. אחת הבעיות ברכישת מוצר או שרות, היא חוסר הידע בו מחזיק הצרכן וכשמדובר בבניית אתרים, הבעיה הופכת למרכזית ומורכבת יותר ועל כן החלטנו להרים את הכפפה ולרכז במאמר אחד תמציתי וענייני את כל הנקודות החשובות לכם כצרכנים מוכנים? בואו נצא לדרך.

עצרו בניית אתרים לפניכם

שירותי בניית אתרים מאפשרים לכל אדם להתלבט בין מספר סוגי אתרים ולבחור לעצמו את האתר המתאים לו באופן אישי ובמאת האחוזים. האפשרות האולטימטיבית היא לבנות אתר אינטרנט מתקדם בהתאמה אישית ברמת עיצוב וברמת עיצוב חווית משתמש UX (User Experience) ובכלל, ומאידך יכול אדם לבחור ולבנות אתר ממערכת ותבנית עיצוב מוכנים מראש ולבצע התאמות אישיות במסגרת האפשר.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אתר אינטרנט יכול להיבנות על בסיס מערכת סגורה, דהיינו מערכת אותה פיתחה חברה ספציפית ומאידך יכול אדם לבקש ולבנות אתר המבוסס על מערכת פתוחה. אנו מניחים שבנקודה זו אתם שואלים עצמכם מה ההבדל בין מערכת סגורה למערכת פתוחה? אם כך התשובה לכך היא פשוטה (כי בחרנו להציג אותה בפשטות), מערכת פתוחה מאפשרת לכל אדם לשלוט לחלוטין באתר ולא להיות מחוייב לאף אחת מהחברות, כך שבכל זמן נתון הוא יכול לקחת את האתר ולהמשיך בדרכו. מערכת סגורה מאידך, על פי רוב לא מאפשרת נדידה בין חברות ובעלי החברה דרכם נבנה האתר, לנצח יהיו בעלי "השליטה" אך כמו בכל דבר בחיים, במקום בו יש חסרון יש גם יתרון – מערכות פתוחות הן מוגבלות וקשה עד בלתי אפשרי לייצר התאמה אישית מלאה אל מול המערכת הסגורה, שם יכול מתכנת החברה ליצור כל דבר לבקשת בעל האתר.

שלבי בניית אתרים

כמו כל בנייה, גם תחום בניית האתרים מורכב משלבים וכל שלב נשען על קודמו ועל כן חשוב עד מאוד להשקיע את המרב בכל אחד מהשלבים – כל עוד השלב הראשון בוצע בשלמותו, כך השלב הבא בתור אחריו יתבצע על הצד הטוב ביותר וכן הלאה. על בעל האתר הפוטנציאלי, לעבור מספר שלבים עד שהוא בוחר לעצמו את החברה דרכה הוא בונה את האתר, אך מהרגע בו נבחרה החברה, ניתן להתחיל בשלב הראשון והקריטי להשגרת מטרות האתר והוא אפיון אתר. בתהליך האפיון יגדיר בונה האתרים את סוג האתר המומלץ ביותר, את המבנה שלו – לרבות קטגוריות ותפריטים, תתקבל ההחלטה באשר לפונקציות שישולבו בו (לוח מכירות, פורומים ועוד) וכמובן יתקבלו קווי העיצוב הרצויים לרבות צבעים פונטים וכיוצא בזאת. הבנת התחום, חשובה ביותר בשלב זה משום שככל שהאפיון יתבצע טוב יותר, כך האתר שיבנה יהיה מדויק יותר ויצליח להשיג את המטרות לשמם הוא נבנה. סך הנתונים יועלו על הכתב משום שבאפיון זה יסתייעו וישתמשו רבים במהלך הבנייה לרבות מעצב האתרים

תהליך בניית האתר כאמור כולל את העיצוב – כאן חשוב מאוד לזכור ולהבין כי האתר הוא כלי שיווקי לכל דבר ועניין ועל כן יש להשקיע מחשבה רבה בעיצוב ובסינרגיה, שבין מראה האתר והתוכן באתר ולצורך העניין – באתר בישול נכון לשלב צבעוניות ומוטיבים מהמטבח ואילו באתר מורשת יהיה נכון לשלב אלמנטים היסטוריים ובחירת צבעים בהתאם לרוח התקופה.

פה המקום לציין שאם חשוב לכם (ואנחנו מניחים שכך הדבר) לקדם את האתר במנועי החיפוש, על האפיון לכלול את חקר מילות המפתח, את המטא תג ועוד. שימו לב כי האפיון חייב לכלול את סך המטרות והיעדים אל מול כלל הפרמטרים לרבות ניתוח פילוח וחקר השוק. בונה אתרים מקצועי יחשוב על אלמנטים מגוונים מתחום ה UX ויפעל לשם הבנת כוונת המשתמש, רק כך הוא יצליח להתאים את האתר לקהל היעד המיועד.

לאחר אפיון האתר והבנת הקווים המנחים לבנייתו, יעמול הצוות על בניית סקיצה לעמוד הבית. הסקיצה היא שתהווה בסיס ליתר העמודים באתר, משום שמיד לאחר אישור עמוד הבית עוברים לעיצוב עמודים פנימיים. איש הקשר מטעם חברת בניית האתרים יעביר ללקוח את הסקיצה הראשונית ויבצע מעבר עם הלקוח אודות כל אחד מהפרטים בעמוד המודבר ובמקביל יעמוד איתו על השינויים הנדרשים מבחינתו.

לאחר תהליך העיצוב ולאחר שיושלמו העמודים הפנימיים, ניתן יהיה להציג בפני הלקוח את האתר בשלביו הסופיים ולהעניק לו הדרכה על הממשק עצמו. הממשק נבנה במקביל לעיצוב, אך בתהליך הבניה נחשף הלקוח יותר לפן העיצובי ופחות לממשק שמהווה את מוח האתר. הממשק עצמו עתיד להיות פשוט וידידותי למשתמש, בו יזין בעל האתר את התוכן בהמשך הדרך ומקדם האתרים יבצע את קידום האתר בהתאמה מלאה לכללים הנדרשים במנועי החיפוש השונים. לאחר קבלת אישור סופי מצד הלקוח כי הוא מרוצה מהתוצאה הסופית ואין בידיו שינויים נוספים, תבצע החברה אחסון בשרת אשר מאפשר מהירות אתר מקסימאלית ומהרגע הזה והילך האתר יוצא לדרך וצובר תאוצה בהתאמה מושלמת למטרות שנקבעו מבעוד מועד.

חשוב מאוד לזכור כי מי שמבקש לקדם אתר, צריך לבצע תהליך קידום מקצועי, אחרת (ואין זה משנה עד כמה בניית האתר תהיה מקצועית)  האתר יישאר אי שם בתחתית העמודים הפנימיים של מנוע החיפוש ומי שיצליח לגשת אליו יהיה זה שקיבל לינק ישיר לאתר ומבלי להכיר את הלקוח הבא, ספק אם זוהי מטרתו.

הכימיה שבין בונה האתרים ללקוח

אין ספק כי מקצועיותו של בונה האתרים חשובה לאין שיעור, אך (וזהו אך משמעותי), תקשורת שאינה מיטיבה בין בונה האתרים ללקוח, עתידה להוביל לכשלים רבים ולטעויות מהותיות במהלך הדרך. חשוב להבין כי בונה האתרים שם דגש על הפן המקצועי והתאמת האתר לשוק ולמנועי החיפוש ומהצד השני, יש את דרישות הלקוח שלעיתים סותרות את מה שבונה האתרים רואה ופה תפקידו נכנס להילוך גבוה – על בונה האתרים להסביר את גישתו המקצועית ולמצוא את הדרך בה הוא יכול לשלב את רצון הלקוח.

לסיכום – בנייה נכונה ומקצועית של אתר שמה דגש רב על התאמה לגולש – רק כך יצליח האתר להשיג את היעדים והמטרות לשמם הוא הוקם. כדי לבנות אתר בהתאמה מלאה לדרישות (השוק והלקוח) חשוב להתנהל במקצועיות יתרה.

בשיתוף אקסטרה דיגיטל – סוכנות מובילה לשיווק דיגיטלי

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח