חדשות הארץמבזקים

תירוצים לשבת…

מבקרי מס הכנסה ביקרו ביום שישי האחרון במגוון בתי עסק בערים אשקלון, אשדוד וקרית גת. המבצע, שנוהל בראשות פקיד שומה אשקלון, כלל 80 ביקורות, מהן עלה כי בקרב 14% מבין העסקים שנבדקו, לא נרשמו הכנסות כדין.

התירוצים, כך מסתבר רק השתכללו לקראת השבת, למשל בחנות לממכר מזון ואביזרים לבעלי חיים באשקלון, נצפתה לקוחה שרכשה כלוב לציפורים ושר לא נרשמה בקופת העסק. העובד בחנות גייס לעצמו את חזקת תום הלב ואמר לבודקים: "ניקיתי את החנות, קיבלתי כסף וחשבתי להדפיס אחרי הניקיון של החנות-עשיתי את זה בתום לב…" בעל מספרה באשדוד בה לא נרשמו הכנסות בסך 1,560 ₪ אמר למבקרים: "אשתי עברה תאונת דרכים קשה ואני לוקח אותה לטיפולים".. ירקן בקריית גת טען לאי הבנה כשלא רשם הכנסה מקניית ביקורת: "היתה אי הבנה ולא היה לי עודף מהשטר". בביקורת במעדניה בקרית גת נבדקו סרטי הקופה של הימים שקדמו ליום הביקורת ונמצא הפרש בדיווח, כתוצאה משני סכומים שלא נרשמו. הירקן "המבולבל" טען "כנראה התבלבלתי בכפתורים בקופה ובמקום ללחוץ ויזה לחצתי על מזומן". ולהדרן , התירוץ של בעל חנות כלי זמר שלא רשם הכנסות מכרטיס אשראי היה: "אחי שעוזר לי בחנות לא יודע לרשום באשראי בקופה".

פעילות ביקורת זו, נערכה כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור. זאת, במסגרת המדיניות של הגברת פעילות האכיפה לשיפור ושימור יכולת ההרתעה, הרחבת המודיעין, בין היתר על ידי עריכת מבצעי שטח, שמטרתם להביא לדיווחי אמת ולגביית מס אמת ובכך להגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
אילוסטרציה. קרדיט: pixabay
Back to top button