מבזקיםתנועה ותחבורה

שוטר גער בנכה: "אתם הנכים חושבים שאתם מנהלים את המדינה!"

מכתב דרישה חריג במיוחד הגיע בימים אלה אל משטרת ישראל. על המכתב חתום עוה"ד רן שפירא ממשרד עורכי הדין אלמוג-שפירא – בשמה של חולת פרקינסון תושבת פרדס-חנה כרכור.

האישה, בעלת תו נכה בשל מצבה הבריאותי הקשה, החנתה לפני מספר שבועות את רכבה הפרטי על המדרכה באחד מרחובות העיר חיפה, וזאת לדבריה, משום שלא נמצאה חניה אפשרית ונגישה עבורה באזור.

על פי עדותה, היא החנתה את רכבה כך שלא הפריע כלל למעבר הולכי רגל, והשאירה את תו הנכה על רכבה כמקובל. אך מששבה לרכבה, הופתעה האישה לגלות דו"ח בסך 250 שקלים, בגין חניה אסורה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לדבריה, כאשר פנתה לשוטר אקראי שעמד בסמוך למקום בשאלה מדוע קיבלה דו"ח בהיותה נכה ולאור העובדה שחנתה באזור שאינו מפריע לתנועה – היא נענתה לדבריה בגסות בנוכחות חבריה.

לעדותה, צעק השוטר לעברה "אם הייתי יכול הייתי גורר לך את הרכב. אתם הנכים חושבים שאתם מנהלים את המדינה".

יש לציין שדו"ח החניה אכן נרשם ע"י שוטר במשטרת ישראל, אך חרף כך השוטר המעורב בתקרית איננו השוטר שרשם את הדו"ח המקורי.

לדברי האישה, היא פרצה בבכי מאחר שנעלבה עמוקות מדבריו של השוטר. בצר לה, פנתה האישה לעו"ד שפירא, אשר נטל על עצמו את הטיפול בעניינה ללא תשלום.

עוה"ד שפירא שלח מכתב למרכז השירות לטיפול בדו"חות תנועה במשטרת ישראל, ובו דרישה לבטל לאלתר את הדו"ח בטענה להיותו מנוגד לדין.

בנוסף מבקש עוה"ד שפירא במכתבו ממשטרת ישראל לערוך בירור מקיף בדבר התנהלותו החמורה לכאורה של השוטר, ולגנותה מכל וכל, שכן בכוונתו למצות את ההליכים מול השוטר עד תום.

"מדובר, אם אכן קרו הדברים כמתואר – בהתנהלות בזויה וקשה של נציג רשויות המדינה, כלפי אישה נכה, שכל חטאה היה בכך שהסבה את תשומת לב השוטר לכך שהדו"ח שניתן לה אינו הגון", טוען עו"ד שפירא. "אין כל סיבה בעולם ששוטר יתנהל ויתבטא בצורה כזו, מול כל אדם, לא כל שכן מול אדם נכה שחייו אינם מקלים עמו מלכתחילה".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה, "בניגוד לנטען, הדו״ח נרשם לחובת בעלת הרכב כדין, לאור העובדה שהחנתה את רכבה במקום ואופן המהווה הפרעה לתנועה, תוך סיכון שלומם ובטיחותם של משתמשי הדרך ובניגוד לחוק. לאור טענותיה על התנהלות השוטר במקום, בכוונתנו לקיים עמו בירור בנושא ובמידת הצורך יינקטו צעדים בהתאם. יחד עם זאת נדגיש כי לאף אדם, ללא כל קשר למוגבלותו או זהותו, לא קמה הזכות להפר את החוק ולסכן את משתמשי הדרך. משטרת ישראל תמשיך לאכוף את החוק בצורה מקצועית ושוויונית למען שלומם ובטיחותם של כל משתמשי הדרך."

אילוסטרציה. צילום: דוברות המשטרה

תגובה אחת

  1. לצערי, אין אני יכול לגונן על אותה נכה למרות היותי נכה 100% .
    הנכים באמת הגיעו למצב שבו הם מרשים לעצמם מעל ומעבר למה שהם רשאים.
    הנכים עושים כל שביכולתם כדי להמאיס את הציבור עליהם.
    דיי. הגיעה הזמן לשנות תפוסי פעולה נגד מי שפוגע בנו הנכים. אבל, אסור לנו עוד להפריע לציבור הרחב בפעולות תג מחיר שאנו עושים.

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח