צרכנות

מה ההבדל בין תכנית עסקית פנימית לתכנית עסקית לגיוס השקעה לפיתוח אפליקציה?

תכנית עסקית פנימית מיועדת בד"כ לעסקים קיימים, מטרתה היא להביא פריצת דרך בפעילות העסקית הקיימת ו/או לגבש תכנית עבודה להקמתו של מרכז רווח חדש. חלק מהעסקים אשר הולכים על מהלך של כתיבת תכנית עסקית פנימית נמצאים בלחץ תזרימי ואז התכנית עשויה לסייע בגיוס כסף ממשקיעים פרטיים או מבנקים.

תכנית עסקית לאפליקציה, מיועדת ברב המקרים למטרת גיוס השקעה. כמובן שגם במסגרת תהליך זה מתווים תכנית עבודה עם יעדים מדידים לאורך זמן, אשר מסייעים ליזם ולמשקיע להבין האם הכיוון אליו צועד המיזם הינו כיוון נכון.

ישנו שוני בפרקים בין תכנית עסקית פנימית לחברה קיימת לבין תכנית עסקית למטרת גיוס השקעה לסטארט-אפ טכנולוגי, אופן הכתיבה שונה במעט; בזמן שבתוכנית עסקית פנימית הכתיבה הינה כתיבה ביקורתית יותר, תכליתית "ועל הקרקע", תכנית עסקית המיועדת למשקיע כתובה בצורה שיווקית יותר ולעיתים משקפת תחזית אופטימית יותר.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אחד האתגרים הגדולים ביותר של כותב התכנית הזו היא לייצר תכנית ישימה מחד אך מסקרנת ומעניינת מאידך, הסיכון הגדול הוא לייצר מציאות שאינה ריאלית ולמעשה לפספס את התחזית שאתם עצמכם כתבתם, במקרה כזה עשוי המשקיע למשוך את רגליו מהמיזם ולעצור את ההשקעות העתידיות בו.

אז מה בעצם עדיף?

הגישה הנכונה ביותר הינה לייצר תכנית פנימית תחילה, כזו שבוחנת את הפעילות העסקית בצורה ביקורתית מאד ובכובע השוטר הרע, לבחון את השלכות תוצאות התכנית על הטווח הקצר ועל הטווח הארוך ולאחר שמתקבל GO ראשוני, להכניס קצת יותר פלפל שימחיש את הפוטנציאל הגדול שיש במיזם. בכל מקרה, חשוב שתכנית עסקית פנימית או למטרת גיוס השקעה, תהיה ריאלית וישימה.

אחד היתרונות המרכזיים בכתיבת תכנית עסקית מקצועית על ידי גוף חיצוני הוא העובדה שכותב חיצוני הנו למעשה "אורח לרגע שרואה כל פגע" ככזה או אינו "מאוהב" ברעיון כמו היזם עצמו ובוחן את פני הדברים בצורה קרה ומפוקסת, זו הסיבה שרבים מהמשקיעים מעדיפים לקרוא תכנית עסקית אשר נכתבה ע"י גורם אובייקטיבי שבחן את הדברים בצורה קרה. האתגר הוא למצוא גורם שכזה אשר מחד יציג פני הדברים בצורה אמינה אבל מאידך שלא יהיה פאסימי ושמרן מדי ולמעשה "יסרס" את היוזמה העסקית.

תכנית עסקית, כמו החיים עצמם, איננה מדע מדויק אך היא מאפשרת לבעל החברה, ליזם או למשקיע להגדיל את הסיכוי ולצמצם את הסיכון שביוזמה העסקית.

לאלו הטוענים כי "הנייר סובל הכל" תשיבו כי תוכנית עסקית מקצועית מהווה הערכה ותחזית לעתיד, וכל הערכה טובה יותר מאין הערכה… בהצלחה!

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח