צרכנות

תאורת חוץ חסכונית

בעוד רשויות מקומיות ותאגידים מנסים להוזיל עלויות בדרכים שונים, הפתרון נמצא ממש מתחת לאפם. החלפת התאורה המסורתית לתאורת חוץ חסכונית, יכולה בהחלט להפוך את הקערה על פיה ולאפשר לגופים אלה לחסוך בעלויות החשמל, ואף והימנע מהם (ממש כך), על ידי תאורה סולארית. תאורת חוץ חסכונית אגב, יכולה גם לתרום רבות לשמירה על איכות הסביבה, הרי לבל נשכח שכיום ישנם גופי תאורה חדשנים כדוגמת תאורת LED הידועה הזמן ההארה הארוך שלה, בעוצמת האור החזקה ובמגוון פתרונות נוספים.

האופציות הפופולריות לתאורת חוץ חסכונית

כדי להשיג את המטרה ולחסוך באופן משמעותי בעלויות החשמל, עומדות לרשותכם שתי אופציות מומלצות. האופציה הראשונה היא החלפת תאורת חוץ מסורתית לתאורת לד, והאופציה השנייה היא החלפת תאורת החוץ לתאורה סולארית. מובן ששתי האופציות הללו דורשות ביצוע שינוי משמעותי הכולל תכנון תאורה מחדש, ולכן כדאי להיעזר ביועץ מאורה שתפקידו לתכנן את מערכך החלפת התאורה. יועץ התאורה יוכל גם לשדרג את נראות המקום על ידי הגברת עוצמת התאורה לראייה עוצמתית ומיטבית, וגם לגעת בתחום העיצובי, שהרי גופי תאורה מעוצבים יכולים לשפר את הנראות העיצובית של כל חלל – חיצוני ופנימי.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

נתחיל עם תאורה סולארית, על היתרונות הרבים שלה

תאורה סולארית נחשבת לאופציה החסכונית ביותר והמועדפת על פני רבים אשר מחפשים אלטרנטיבה חסכונית ומתקדמת יותר על פני התאורה המסורתית המוכרת לכולם. התאורה הסולארית לא רק חוסכת בעלויות, אלא גם מאפשרת לנו לשמור על סביבה ירוקה יותר, משום שהיא אינה פולטת מזהמים, אלא מופעלת על ידי משאב טבעי – קרני השמש הנמצאות בשפע בארצנו. הפקת האור על ידי תאורה סולארית מתבצעת על ידי מנורה המכילה פאנל סולארי ייחודי המותקן בסמוך לגוף התאורה שתפקידו לקלוט את קרני השמש. בדרך זו קרני השמש מומרים לאנרגיה המפעילה את הנורה. כדי לאפשר לנורה לפעול גם בשעות הלילה, הנורה מכילה סוללה הנטענת על ידי קרני השמש ונאגרת לקולטני האור וכך היא מפיצה אור בחשיכה.

תאורה סולרית אינה זקוקה כלל לחשמל, משום שהיא מופעלת מקרני השמש , ולכן אין כל צורך לחיבור לתשתיות, וודאי שלא לשלם חשבונות חשמל. אומנם התאורה מעט יקרה בתחילה, אך מדובר בחסכון משמעותי לטווח הארוך, משום שלא נדרש החלפת הנורות באופן קבוע, ולא תשלום חשמל.

תאורת לד, על היתרונות הרבים שלה

תאורת לד אף היא נמנית תחת קטגוריית תאורת חוץ חסכונית, והיא אלטרנטיבה למי שמעוניין לחסוך באופן משמעותי בעלויות החשמל, גם מבחינת צריכה וגם מבחינת אורך חייה הארוך של הנורה ביחס לתאורה מסורתית. תאורת לד היא למעשה דיודה אשר בעת מעבר זרם חשמלי דרכה היא פולטת אור בספקטרום צר, מה שמאפשר לקבל תאורה פחות מזהמת, יותר חסכונית ועם שעות הארה גבוהות מהרגיל.

 

המאמר נכתב באדיבות אורן מטיק – פתרונות תאורה לתעשייה

Back to top button