מבזקיםספורטפוליטי / מדיני

נתניהו ורגב נפגשו עם זוכי מדליות הזהב בטורניר ה"גראנד סלאם"

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושרת התרבות והספורט מירי רגב נפגשו עם זוכי מדליות הזהב בטורניר ה"גראנד סלאם" באבו-דאבי, שגיא מוקי ופיטר פלצ'יק, ועם חברי נבחרת ישראל בג'ודו, בלשכת רה"מ בירושלים.

רה"מ נתניהו במפגש עם נבחרת הג'ודו: "הישגיות זה דבר טוב. אני אומר את זה לך, מירי, משום שלך יש הישגיות כתת-אלוף בצבא, וגם בדברים שאת מקדמת. שמעתי אמירות שוביניסטיות, זה פשוט לא ראוי, לא רציני, צריך לעשות 'איפון' ולהמשיך הלאה".

עוד הוסיף רה"מ: "מירי, אני רוצה קודם כל להודות לך על המאמץ הרצוף שלך לקדם את הספורט הישראלי. אני רוצה לברך אתכם, פונטי ואורן, על המחויבות המתמשכת שלכם להעמיד דורות של לוחמים, ספורטאים מופלאים. זה לא דבר של מה בכך שישראל חוזרת מאבו-דאבי עם חמש מדליות, שתי מדליות זהב של שגיא ופיטר, ועוד שלוש מדליות ארד.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אמרתי תמיד שישראל היא מעצמת סייבר, מעצמת מים, מעצמה חקלאית, מעצמת הייטק, IT – ישראל היא מעצמת ג'ודו. זה עומד בפני עצמו, קודם כל כהישג כביר של מדינה קטנה שהופכת לכוח עולמי בזכות הכישרון שלכם, המחויבות שלכם, ההתמדה שלכם, לדעתי גם אומץ הלב שלכם שזה לא דבר פשוט. כל הדברים האלה מתחברים יחד להאדיר אתכם, אבל להאדיר גם את הספורט הישראלי ואת מדינת ישראל.

נכון הדבר שזה נעשה הפעם באבו דאבי בצורה גלויה. אני אגלה לכם סוד, כשאני שמעתי את התקווה פעמיים, גם לי היו דמעות בעיניים. זה היה כל כך מרגש, אני לא מאמין שהיה ישראלי שלא התרגש ברגע הזה, יש לזה באמת השלכות רחבות מאוד. תמשיכו, זה דבר גדול מאוד.

אנחנו מאמינים בהישגים, אנחנו מאמינים בכם, ואני רוצה שתודו לכל חברי המשלחת".

השרה מירי רגב: "הנבחרת הזו מביאה לנו הישגים מדהימים. הפעם הם חזרנו מאבו-דאבי, ואני חייבת לציין רה"מ שהיה כאן מהלך מאוד מורכב, לא פשוט, במשך שנתיים, יחד עם פונטי, יחד עם נשיא איגוד הג'ודו העולמי, שהתעקש על כך שכל ספורטאי וספורטאי יכולים להופיע בכל מקום בעולם, כולל במדינות ערב, עם הדגל וההמנון שלהם.

זה לא סוד, שהיום משתמשים בספורט, בתרבות, כחלק מאותם אירועים לעשות דה-לגיטימציה למדינת ישראל, ולמנוע מהספורטאים שלנו להתגאות גם הם במדינה שלהם. והספורטאים נתנו לנו כאן מתנה נפלאה. גם הגענו בפעם הראשונה למדינה מוסלמית שאין לנו איתה מערכת יחסים דיפלומטית, גם שרנו פעמיים את התקווה בזכות מוקי ופיטר, וחתמנו על הסכם גרנד פרי, שאתה אישרת את זה וחתמת עליו, שלראשונה מדינת ישראל תארח כאן גם מדינות ערב שאין לנו מערכת יחסים דיפלומטית איתן. כולם יופיעו עם הדגל וההמנון וזה הישג אדיר לספורט הישראלי, הישג אדיר למדינת ישראל והישג אדיר לג'ודו. אני רוצה להודות לך פונטי, לאורן, לשני שאיננו כאן, לכל הספורטאים הנפלאים שלנו וכמובן בהזדמנות הזו לנשיא איגוד הג'ודו העולמי שעשה את הכל כדי לאפשר למדינה ולספורטאים שלנו להיות מוצגים כשווים בין שווים, ולך רה"מ, תודה על הגיבוי, על התמיכה, ועל הדרך המשותפת. אנחנו כולנו מעריכים את זה".

בפגישה השתתפו גם מנכ"ל משרד התרבות והספורט יוסי שרעבי, יו"ר ארגון הג'ודו בישראל משה פונטי, מאמן נבחרת ישראל אורן סמדג'ה וספורטאים נוספים.

צילום: עמוס בן גרשום
צילום: עמוס בן גרשום
צילום: עמוס בן גרשום
צילום: עמוס בן גרשום
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח