חדשות הארץמבזקיםמשפטי/פלילי

עונשי מאסר לשלושה אחים מחיפה בגין יבוא סמים מסוכנים לישראל

בית המשפט המחוזי בחיפה (בפני כב' השופט יחיאל ליפשיץ) גזר היום (חמישי) על האחים- שחר, שי ושלומי בגדדי המתגוררים בחיפה עונשי מאסר בפועל (כל אחד עפ"י חלקו) לאחר שהודו והורשעו במסגרת הסדר טיעון בביצוע עבירות של ניסיון לייבוא סמים מסוכנים, ניסיון להפצת חומר מסכן, סיוע לניסיון לייבוא סמים מסוכנים.

מעבודות כתב האישום עולה כי במהלך שנת 2016, קשר שחר בגדדי אם אדם נוסף לייבא לישראל סמים מסוכנים מסוג MDMA, מתאמפטמאין, קוקאין וקנבוס ותרופת מרשם מסוג Ketamine )תרופת מרשם להרדמה כללית ולאלחוש) – קטמין ידוע גם כ"סם אונס", המנטרל את התנגדותו של קורבן תקיפה מינית וגורם לאמנזיה (שכחון) של המקרה לאחר מכן. יבוא ושווק של מוצרים המכילים קטמין, מחייבים היתר מאגף הרוקחות של משרד הבריאות.

המשך לקשר ולשם קידומו, יצר שחר קשר עם ספק סמים הפועל ברשת אפלה (darknet) ורכש סמים מסוכנים וקטמין מהספק ושילם תמורתם במטבעות ממוחשבים מסוג ביטקוין .

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד עולה כי לאחר העברת התשלום בביטקוין לספק, נשלחו לישראל דרך גרמניה חבילות המכילות סמים מסוכנים וקטמין. חלק מהחבילות המכילות את הסמים הגיעו לאתרי חברת בוקסיט וחלקן נתפסו על ידי רשויות המכס ומשטרת ישראל.

החבילות שהגיעו לאתרי חברת בוקסיט, נאספו על ידי שליחים שהגיעו מטעם הנאשמים, וזאת לאחר שמסרו להם את הקוד לפתיחת התיבות הממוחשבות קודם לכן.

בחלק מהמקרים בהם נאספו החבילות מאתר חברת בוקסיט, הנאשמים תצפתו על השליחים בעת שאספו את החבילות מתיבות הבוקסיט הממוחשבות.

בית המשפט קיבל את ההסדר והשית על שחר עונש מאסר בפועל למשך 7 שנים בגין עבירות ניסיון לייבוא סמים מסוכנים, קשר לפשע וניסיון להפצת חומר מסכן. על שי הוטל עונש מאסר בפועל למשך 40 חודשי מאסר בגין עבירות סיוע לניסיון לייבוא סמים מסוכנים וסיוע לניסיון להפצת חומר מסכן ועל שלומי הוטל עונש מאסר בפועל למשך 7 חודשים בגין עבירות סיוע לניסיון לייבוא סמים מסוכנים, סיוע לניסיון להפצת חומר מסכן ושיבוש מהלכי משפט.

אילוסטרציהץ צילום: pixabay
Back to top button