צרכנות

אבקת חלבון – איך בוחרים?

היום, ניתן לראות יותר ויותר אנשים הולכים למכוני כושר, עושים ריצה או הליכה בערב ובאופן כללי שומרים על כושר ופעילות גופנית. חלק גדול מהמתאמנים הנם ספורטאים מקצועיים וחלק חובבי ספורט המתאמנים בשביל עצמם.

מתאמנים ומפתחי גוף רוצים לשפר את ניראות הגוף שלהם ולכן משתמשים באבקות חלבון שונות. מטרת השימוש באבקות חלבון היא זהה – שיפור ניראות הגוף והמראה החיצוני.
עם עליית הטראד של אבקות החלבון ניתן לראות עוד ועוד סוגים שונים של אבקות חלבון אשר מציפות את השוק. כל אבקת חלבון ממותגת ועטופה במסרים שיווקיים. אז איך נדע איזו אבקת חלבון עדיף לרכוש? כל התשובות בהמשך המאמר:

סוגי אבקת חלבון

  1. אבקת חלבון מי גבינה טהורה – אבקת חלבון איכותית מאד עם ריכוז גבוה של חלבון אשר הופק ממי גבינה. אבקת חלבון זו נספגת מהר, מעודדת בניית מסת שריר ומסייעת בהתאוששות.
  2. שילוב חלבונים – לאבקות חלבון מסוג זה יש מטרה ראשית אחת והיא "לפצות" על חוסר החלבון בגופנו. אבקה זו מכילה מי גבינה איכותית וגם חלבונים נוספים כגון חלבון ביצה / קזאין. אבקות חלבון אלו מעניקות יתרונות תזונתיים רבים הנמצאים בחלבונים.
  3. אבקת חלבון צמחונית וטבעית – אבקות אלו מתאימות בעיקר לאנשים הרגישים ללקטוז וכן אנשים צימחוניים. בדרך כלל אבקת חלבון זו מכילה חלבון סויה והן מבוססות על טכנולוגיה המשלבת חלבונים נוספים אשר מקורם מקטניות.

מה חשוב לבדוק טרם בוחרים אבקת חלבון?

  1. בדקו את סוגי החלבונים: נסו לקרוא את התווית שעל המוצר, בדקו אילו חלבונים יש באבקה שרכשתם. מומלץ לבחור אבקות חלבון עם מספר סוגים שונים של חלבונים אשר נספגים במהירות ומשפרים את מנגנוני חומצת האמינו לשרירים. חשוב לזכור כי אם אינם צימחוניים או אינם רגילים ללקטוז אזי עדיף לבחור אבקות שאינן מכילות חלבון סויה.
  2. כמות החלבון: חשוב מאד לבדוק את כמות החלבון באבקה. בהרבה מקרים אנשים נוטים לא לבדוק נתון זה וחושבים שעצם הצריכה של האבקה משלימה את כמות החלבון החסר. בפועל כל אבקה מכילה כמות אחרת של חלבון ולכן חשוב לוודא שצורכים כמות נכונה. הכמות הנכונה של חלבון היא לפחות 25 גרם חלבון.
  3. מהו אחוז החלבון: עוד נתון חשוב מאד. הערך הביולוגי של החלבון אמור להיות לפחות 78%, פחות מזה האבקה תהיה אפקטיבית פחות מהרצוי או שתהליך השיפור יהיה איטי.
  4. אריזת האבקה: חשוב לבחור אבקת חלבון המגיעה באריזה אטומה העוזרת לשמירה לטווח הארוך.

לסיכום:
אבקת חלבון היא חלק חשוב מאד בתפריט היום יום שלנו. חשוב לשלב חלבון כל יום במהלך היום. חשוב להשקיע כמה דקות בבחירת אבקת חלבון איכותית שבאמת תעזור להגיע למטרות והיעדים שהוצבו. אבקות חלבון איכותיות מבטיחות תהליך יעיל יותר.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
Back to top button