חדשות הארץמבזקיםפוליטי / מדיני

השרה שקד: "אם פקיד ציבור רוצה להביע עמדה פוליטיות שיתפטר"

שרת המשפטים, איילת שקד, הבהירה היום (רביעי) כי חרף דבריו של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, המשנה שלו, עו"ד דינה זילבר, לא תייצג עוד את הממשלה עד לבירור בעניינה. "אם פקיד ציבור רוצה להיכנס לסוגיות פוליטיות ולא להישאר בשדה המשפטי – יתכבד, יתפטר, יצטרף לאחת המפלגות או העמותות וישפיע", אמרה שקד בוועידת ישראל לבטיחות בדרכים של הרלב"ד ו-The Marker בהיכל התרבות בתל אביב.

"כדי שהממשלה תעבוד כמו שצריך, כל פקידי הממשלה מחויבים לעמדת הממשלה כשהם מגיעים לכנסת", הסבירה שרת המשפטים. "עמדת הממשלה נקבעת בוועדת שרים לחקיקה ואחרי שהיא נקבעת כל המערך הממשלתי מיישר קו, אחרת אי אפשר לנהל את המדינה. הנחיות הממשלה חלות גם על היועץ המשפטי לממשלה. נכון שהיועץ יכול להביע עמדה משפטית, גם אם היא מנוגדת לעמדת הממשלה, אבל בטח לא להביע עמדות פוליטיות כאלה ואחרות".

עם זאת, השרה שקד לא פסלה אפשרות שעו"ד זילבר תחזור לייצג את הממשלה לאחר הבירור שייערך לה. "היועץ המשפטי לממשלה יבצע בירור, יחזור אליי עם התשובות ואז נראה", אמרה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בנושא המלחמה בקטל בכבישים, שרת המשפטים טענה כי רף הענישה כיום הוא גבוה. "הפרקליטות היום, במקרים של מוות, מבקשת עונשים חמורים מאוד, בהתאם לפסיקות של בית המשפט העליון שיצר הלכה. מדובר בעונשים כבדים. במקרה של נהיגה תחת סמים או אלכוהול מאשימים בהריגה".

צילום: תומר אפלבאום

תגובה אחת

  1. בטח בג"ץ שכח שהוא בית דין גדול ל צ ד ק . איפה צדק ואיפה חדק ? ומה גם שהוא שכח שהוא ה י ו ע ץ המשפטי לממשלה …במקרה שלו הוא לא מתנהג כמו יועץ הוא מתנהג כמו בעל הבית …התבלבלו …ועם בית דין כזה מבולבל אז מה אתם כולכם מתבלבלים כנראה שכולם כבר התבלבלו בבלבול בכל המבול הזה והעיקר אמרתם מדינת הלכה הלכה המדינה …תראו מה נהיה מדינת הבילבול שנפלה בול איפה שלא צריך ליפול.וזה בביתי המשפט ובשופטים כי כתוב שופטים ושוטרים תתנו לכם בכל שעריכם ואם הם מבולבלים אז הכל פה יראה מבולבל.

Back to top button