בריאותחדשות הארץמבזקים

סוף לטרטור: תרופות מרשם יסופקו בכל בית מרקחת

נכנס לספר החוקים של מדינת ישראל – תרופות מרשם יסופקו גם בבתי מרקחת ללא הסדר עם קופת החולים.

מליאת הכנסת אישרה היום (שלישי) בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק של ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו) שלפיה מרשמים אלקטרונים הניתנים על ידי קופות החולים יהיו תקפים גם לבתי המרקחת שאינם בהסדר עם קופת החולים בה ניתן המרשם.

מדובר במהפכה, שכן, המצב כיום מגביל רבים מהחולים לרכוש את התרופות במקום הנוח והקרוב להם.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ח"כ עודד פורר יוזם הצעת החוק אמר כי "זהו יום משמעותי לכל אחת ואחד מאיתנו, היום הצלחנו לשים סוף לעוולה בירוקרטית שפגעה בנו בדיוק ברגעים הקשים ביותר, בזמן מחלה או ברגעים שהגוף חלש והדבר האחרון שעומד לנגד עיננו הוא חיפוש אחר בית מרקחת שיקבל את המרשם שלנו. בתחילה כשהתחלתי לקדם את הצעת החוק הזו חשבתי שהי תסייע רק לקשישים או לחולים במחלות סופניות אבל הופתעתי לגלות שגם הבריאים, הצעירים והנשים בהריון סבלו לא פעם מאי כיבוד מרשם".

ח"כ נורית קורן, שהצעת חוק דומה שלה מוזגה עם הצעת החוק ונכנסה מתוקף כך גם היא לספר החוקים אמרה: "מדובר בהצעת חוק חברתית מהמעלה הראשונה. היא מרחיבה את חופש הבחירה של הצרכנים ומשחררת אותם מלהיות קהל שבוי של קופות החולים ורשתות הפארם. החוק החדש יאפשר לכולם ובמיוחד לאוכלוסיות מוחלשות כמו קשישים ונכים המתקשים להתנייד, לרכוש תרופות מרשם מכל בית מרקחת, לקבל שירות קרוב למקום המגורים, גם בשעות מאוחרות, ללא ריצות מיותרות והגבלות שונות. יש להדגיש, כי הצעת החוק מיטיבה לא רק עם הצרכנים אלא גם עם העוסקים הקטנים בענף הרוקחות אשר קורסים אל מול התרחבות הסכמי הבלעדיות של קופות החולים עם בתי מרקחת, שבבעלותן. אמשיך ואפעל למען אזרחי מדינת ישראל."

לפי הצעת החוק שתיכנס לתוקפה בתוך 90 ימים מרישומה בספר החוקים מרשם אלקטרוני הניתן על ידי קופת חולים ימומש בכל בית מרקחת שיחפוץ בכך. זאת באמצעות חיוב קופות החולים לחבר את בתי המרקחת למערכת הממוחשבת שלהן, תמורת תשלום סביר. גישה כזאת תיעשה תוך מזעור פגיעה בפרטיותו של המטופל. בנוסף, נקבע כי בית המרקחת יציב במקום בולט שלט ברור ובו יציין את קופות החולים להן יינתן שירות. רוקח בבית מרקחת שאינו נותן שירותים לקופה בה חבר הלקוח, יחויב לעדכן אותו כי הוא עשוי לשלם מחיר נמוך יותר בבתי מרקחת שנותנים שירות לאותה קופה.

בית מרקחת (אילוסטרציה)
Back to top button