חדשות הארץמבזקיםפוליטי / מדיני

ראש השב"כ: "חמאס מנסה בכל הכח להוציא פיגועים, הצלחנו לסכל 480"

ועדת החוץ והביטחון, בראשות ח"כ אבי דיכטר (הליכוד), שמה הבוקר (שלישי) את סקירתו של ראש שירות הביטחון הכללי, נדב ארגמן. בתחילת הדיון נשאו יו"ר הוועדה וראש השב"כ דברים.

צילום: דוברות הכנסת

יו"ר הוועדה, ח"כ אבי דיכטר אמק כי "אחד הדברים המשמעותיים עבורנו עליהם מופקד השב"כ הוא ירושלים. אנו שומעים על מאמצי הרשות הפלסטינית לבחוש בירושלים ובהר הבית, ולאחרונה זה אף בא לידי ביטוי במעצר של תושב קבע ערבי ירושלמי, בשל, 'רחמנא לצלן', מכירת בתים בירושלים ליהודים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

סוגיה שנייה שנבקש לשמוע עליה היא הרש"פ ויציבותה. ראינו בתקשורת שאתה הדמות המובילה את המגעים עם הרשות ומחמוד עבאס מטעם ראש הממשלה ונבקש להתעדכן להאן הולכת הרש"פ ביו"ש, ואף בעזה, ומה ההשלכות על ישראל.

עזה היא גם הסוגיה השלישית, שכן מאז ה-30 במארס אנחנו במעין אינתיפאדה על הגדר. שבעה חודשים מלאי עשן, עם הבלחות של רקטות ופגיעות, לצערנו. נבקש לדעת לאן הולכת עזה, בין כיישות עצמאית ובין כחלק מהרש"פ ומה זה אומר לגבי ישראל".

ראש השב"כ נדב ארגמן הסביר כי "המצב בזירה הפלסטינית מאוד לא יציב בשנה האחרונה. בעזה אנו מצד אחד לקראת מערכה ומאידך בניסיון לייצב את המצב ההומניטרי של תושבי הרצועה.

ביו"ש המציאות מאוד מורכבת. יש שקט יחסי מעל פני השטח אבל הוא מתעתע והשטח רוחש ומבעבע מאוד. חמאס מנסה בכל הכח להוציא פיגועים ביו"ש בהכוונה מעזה טורקיה ולבנון.

חווינו פיגועים בהם נהרגו ונפצעו אזרחים ישראלים. הצלחנו לסכל 480 פיגועים משמעותיים, אותרו וסוכלו 590 מפגעים בודדים וסוכלו 219 חוליות חמאס. היקף גדול שמצביע על טרור מתחת לפני השטח. כתוצאה מפעילותנו חלק גדול מהפיגועים אינם צולחים.

הצלחנו לסכל תקיפות סייבר, גם ריגול וגם טרור נגד ישראל.

המציאות הנוכחית היא תולדה של פעילות מאומצת ומשולבת של כל מערכת הביטחון הישראלית – צה"ל, שב"כ ומשטרת ישראל".

צילום: דוברות הכנסת

צילום: דוברות הכנסת

צילום: דוברות הכנסת

 

Back to top button