איראןחדשות הארץמבזקים

נתניהו על הסנקציות על איראן: "זה יום גדול מאוד למדינת ישראל"

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (שני) במליאת הכנסת לסנקציות החריפות שהטיל ממשל טראמפ על איראן.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי "היום הזה הוא יום היסטורי. זה היום שבו ארה"ב בהנהגת הנשיא טראמפ הטילה סנקציות קשות ביותר על איראן, הסנקציות הקשות ביותר שהוטלו על איראן מאז שהתחיל המאמץ לעצור את התוקפנות שלה. אנחנו רואים את ההשפעה של הסנקציות האלה בשטח כבר עכשיו. אנחנו רואים את זה בצמצום תקציבים לגורמי התוקפנות שאיראן מקיימת בתוך שטחה ומעבר לשטחה. הגל השני של הסנקציות, בייחוד הסנקציות שהוטלו על ה״סוויפט״, מערכת הסליקה הבנקאית בה משתמש המשטר האיראני, התוספת הזו תטיל מחנק גדול מאוד על משטר הטרור של איראן."

"אני האמנתי שהסנקציות חייבות לכלול את האלמנט הזה של סליקת האשראי. העלתי זאת מספר פעמים, גם בפגישתי האחרונה עם שר האוצר האמריקני סטיבן מנוצ׳ין, ואני שמח על כך שארה״ב אכן החליטה לכלול בסנקציות הקשות גם את המרכיב הזה, מרכיב האשראי."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

נתניהו הוסיף כי "איראן היא האיום הגדול ביותר על ישראל, על המזרח התיכון ועל שלום העולם. אתם יודעים שבמשך שנים ארוכות אני הקדשתי את זמני ומרצי למלחמה באיום האיראני. בעניין הזה הלכתי כמעט נגד כל העולם. היום אנחנו רואים את תוצאות המאבק הממושך והרצוף הזה. אני מבקש להודות שוב לנשיא ארה״ב דונלד טראמפ על החלטה אמיצה, נחושה וחשובה. אני חושב שהדבר הזה תורם ליציבות, לביטחון ולשלום. זה נכון שיכולות להיות עוד מהמורות בשטח, אבל צריך לבוא לזה מתוך עמדה מאוד תקיפה ואיתנה, גם מוסרית, גם כלכלית וגם ביטחונית."

"זה יום גדול מאוד למדינת ישראל. זה יום גדול לעם ישראל. זה יום גדול לעתיד ישראל״. סיכם ראש הממשלה נתניהו.

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח