חדשות הארץמבזקים

ריבלין לנגידה פלוג: "מסמלת את מדינת ישראל אליה אנחנו שואפים"

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין נשא דברים הערב (שני) באירוע הפרידה מנגידת בנק ישראל קרנית פלוג, ­­שהתקיים במוזיאון ישראל. באירוע השתתפו גם שר האוצר משה כחלון, ראשת האופוזיציה ציפי לבני ומבקר המדינה יוסף שפירא.

הנשיא התייחס בנאומו למעמדו של בנק ישראל במדינת ישראל והדגיש את חשיבותה של עצמאותו.

צילום: מארק ניימן /לע"מ

בסיום דבריו פנה הנשיא לנגידה היוצאת ובירך אותה: "דוקטור פלוג, קרנית. את מסיימת היום את כהונתך כנגידה העשירית של בנק ישראל, וכאישה הראשונה שכיהנה בתפקיד זה. בעת חנוכת השטרות החדשים, אמרתי לך שכסף של מדינה צריך לשקף את צלמה ואת דמותה, וצלמה ודמותה של מדינת ישראל היא במידה רבה גם דמותן של לאה גולדברג ושל רחל המשוררת. ואמנם, גם נושאי התפקידים הבכירים ביותר במשק משקפים את צלמה ודמותה של מדינת ישראל, ואת, קרנית, מסמלת את מדינת ישראל אליה אנחנו שואפים. מדינה שמונהגת על-ידי המוכשרות והמוכשרים ביותר, ושטובת המדינה תמיד לנגד עיניהם, מדינה המעניקה שוויון הזדמנויות לנשים ולגברים, ושבה כל אישה, כגבר, מצליחים לממש את עצמם ולבטא את כישוריהם. אנו מודים לך היום על שלושים שנות שירות ציבורי אינטנסיבי ומסור, במוקדי המחקר וקבלת ההחלטות המרכזיים של בנק ישראל. שנות שירותך, כמו גם שנות כהונתך כנגידה, הוסיפו גאווה למדינת ישראל, וליוקרתו של בנק ישראל. אין ראויה ממך לזכות למעט מנוחה מניהול הכלכלה, ולהחליט על המשך דרכך בין אם בשירות הציבורי, באקדמיה, או בכל מוסד אחר בו תחפצי. אני סבור ובטוח כי בכל אשר תפני, טובת המדינה והחברה הישראלית יישארו לנגד עינייך. בשמי ובשם העם בישראל, אני מודה לך על תרומתך ליציבותם ולשגשוגם של הכלכלה והמשק הישראליים."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: מארק ניימן /לע"מ

קרנית פלוג, נגידת בנק ישראל אמרה: "אני נפרדת מבנק ישראל אחרי 5 שנים בהן הייתה לי הזכות לשמש כנגידת הבנק, שנתיים כמשנה לנגיד, 10 שנים כמנהלת חטיבת המחקר בבנק, ובסה"כ 30 שנה שבהן בנק ישראל היה מקום עבודתי, וביתי השני. אני מסיימת את הקדנציה כנגידה בתחושה עמוקה של סיפוק, וגאווה גדולה על ההישגים הרבים בכל תחומי העשייה של הבנק: המשק נמצא במצב טוב ויציב לא מעט בזכות המדיניות המוניטרית וזה אינו דבר מובן מאליו. בתקופה בה משקים רבים חוו מיתון ורמה גבוהה של אבטלה, אנחנו נהנינו מצמיחה נאה, אבטלה נמוכה, שכר עולה, ויציבות מחירים וגם מערכת פיננסית יציבה.״

צילום: מארק ניימן /לע"מ
Back to top button